Hei! Olen epävarma siitä, mitä tehdä höyrysulun kanssa.
Olen muuttamassa vanhaa ulkorakennusta verstaaksi. (keramiikka)
Miten minun pitäisi ajatella tämä höyrysulun suhteen?
Tällä hetkellä (kun ulkokaton naulat eivät pidä tiiviinä kaikkialta), minulla on rakennusmuovi kiinnitetty kattoparruihin, joka kulkee koko matkan rakennuksen ulkopuolelle, joten jos kosteutta pääsee sisään, se valuu rakennuksen ulkopuolelle. Ajatuksena on tehdä katto uudelleen jossain vaiheessa, ja silloin voisimme rakentaa tuuletusvälin jne. Tämä näyttää toimivan hyvin ja kuivuvan välillä.
Pitäisikö minun laittaa höyrysulku sisäkattoon? Vai pitäisikö minun jättää se pois? Tila lämmitetään, kun olemme siellä välillä, muuten lämpötila pysyy noin 10 asteessa. Suurimman osan ajasta lämpötila pysyy 10 asteessa.
Eristys on flexibats sekä seinissä että katossa.
Terveisin,
Fredrik