12 175 lukukertaa ·
3 vastausta
12k lukukertaa
3 vastausta
Voinko poistaa lohkolistoituksen lautatalostani?
Hei Minulla on 30-luvulta peräisin oleva talo. Talo on rakennettu pystyssä olevista lankuista. Julkisivu/seinä on rakennettu seuraavasti. Ulkoa: rappaus, olkikangas ja verkko, spräckpanel, paperi ja pystylaudat. Olen puolivälissä uudelleenrappausta ja lisäeristystä Serporoc-järjestelmällä. Suunnitelmana on poistaa kaikki lankkuseinään asti. Eli myös spräckpanel. Nyt minua mietityttää, jos spräckpanel tarvitaan tukemaan lankkuseinää!? Kysymys on siis näin. Tarvitaanko spräckpanel seinän kantavuuden vuoksi? (Haluan poistaa spräckpanelen, jotta seinä ei olisi niin paksu eristyksen jälkeen.) Kiitollinen vastauksesta ennen kuin kotini romahtaa. 
Kalle,
Saitko vastauksen tähän kysymykseen? Etenitkö rappauksen kanssa? Olen samassa tilanteessa enkä ole löytänyt ketään, joka voisi vastata.
/ Carl
Saitko vastauksen tähän kysymykseen? Etenitkö rappauksen kanssa? Olen samassa tilanteessa enkä ole löytänyt ketään, joka voisi vastata.
/ Carl
Ei, sitä ei tarvita. Se on tarkoitettu vanhaa rappausta varten.Kalle_odenplan sanoi:Hei Olen ostanut talon 30-luvulta. Talo on rakennettu seisovasta laudasta. Julkisivu/seinät on rakennettu seuraavasti. Ulkoa: Rapattu pinta, kaislamatto ja verkko, spräckpanel, paperi ja seisova lauta.
Olen puolivälissä uudelleen rappausta ja lisäeristystä Serporoc-järjestelmällä. Suunnitelmana on ottaa pois kaikki laudaseinään saakka. Eli spräckpanelen myös. Nyt mietin, onko spräckpanelen tarpeellinen laudaseinän tukemiseksi!?
Kysymys on siis. Tarvitaanko spräckpanelen seinän lujuuden kannalta?
(Haluan poistaa spräckpanelen, jotta seinä ei olisi niin paksu eristyksen jälkeen.)
Kiitollinen vastauksesta ennen kuin kotini romahtaa.![]()
Hei Carl
Poistin särölevyn ja rappasin taloni uudelleen. Ei ole ilmestynyt ikäviä yllätyksiä. Lankkuinen seinä (pysty) ei todellakaan saisi liikkua, sillä lankut on vinonaulattu toisiinsa. Mietin tukevani seinää diagonaalisilla naulalevyillä, mutta en koskaan saanut sitä tehtyä.
Onnea matkaan.
Poistin särölevyn ja rappasin taloni uudelleen. Ei ole ilmestynyt ikäviä yllätyksiä. Lankkuinen seinä (pysty) ei todellakaan saisi liikkua, sillä lankut on vinonaulattu toisiinsa. Mietin tukevani seinää diagonaalisilla naulalevyillä, mutta en koskaan saanut sitä tehtyä.
Onnea matkaan.
Klikkaa tästä vastataksesi