Ei. :)

Mikä siinä on, ettei voi luottaa?
Väri vai?

Uskon, että värillä on M A R G I N A A L I S E N merkitys, kun eristys on 10mm paksu.

Hei,
Kerro mielellään, mikä on huonoa tuotteessa. Todennäköisesti se on liian hyvä ollakseen totta, mutta olisi hyvä tietää tarkalleen, mikä siinä ei ole hyvää.
Meille, jotka eristämme voimakkaasti, olisi unelma saada niin ohutta eristystä, jos se toimisi. Mieti, kuinka monta neliömetriä vapautuisi. Meillä on rakennuspinta-ala 121 neliömetriä, mutta asumistila alakerrassa on vain 106 neliömetriä. :(
Syvät ikkunasyvennykset näyttävät kyllä hienoilta, mutta olisi ollut vielä hauskempaa saada enemmän tilaa.

ystävällisin terveisin
David

Ujujuj, luulin, että se oli aika itsestään selvää...
Mutta jos käyttää tervettä järkeä:
Otetaan alumiinifolio+makuualusta+alumiinifolio( ;) ) ja puhutaan "isolans" sen sijaan, että U-arvo joka sanotaan olevan "harhaanjohtava".
Kutsukaa minua kuivaksi ja taaksepäin katsovaksi, mutta uskon, että se on hölynpölyä. Huomaa, että USKON. En ole koskaan nähnyt tuotetta. Enkä ole koskaan kuullut siitä ennen tätä hetkeä. Mutta en voi koskaan uskoa, että sillä olisi mitään tekemistä suomalaisissa katoissa, seinissä ja lattioissa, jotka taistelevat jopa tai yli 30 miinusasteiden kanssa kuukausia putkeen.

Ainoa tuote, jonka uskon voivan syrjäyttää paksut, perinteiset materiaalit tulevaisuudessa, on Aerogel - jos sen valmistuskustannukset saadaan alas.
http://stardust.jpl.nasa.gov/photo/aerogel.html

Olen myös skeptinen, mutta halusin mielelläni kuulla konkreettisia argumentteja, miksi se ei toimi, ihmisiltä jotka tuntevat eristyksen paremmin kuin minä.
Terve järki en pidä sitä suorana konkreettisena argumenttina, mutta ostan kyllä argumenttisi "Isolansista".

terv.
David

Jo on myös vähän skeptinen. On nähnyt materiaalin näytteitä.
Ilmeisesti joku yrittää markkinoida sitä Ruotsissa.

Alumiinia muovilla sisäpuolella, ilmaa molemmilla puolilla ja keskellä ohut pehmeä frigo/solumuovi.

Mutta kuinka ikääntymiskestävä se on, ehkä se kuivuu ja murenee.
Mikä on tulos tarkastelussa verrattuna "tavalliseen" eristykseen.

Olen samaa mieltä aikaisemman viestin kanssa. Tämä tuote vaikuttaa olevan TODELLA paljon "TV-shop" tyyliä.

Kun tarkastelee teknistä kuvausta, näkee, että lämmönjohtavuus on 0,004, eli 10 kertaa parempi kuin normaalit eristemateriaalit, kuten esimerkiksi mineraalivilla. Todennäköisesti tämä on jonkinlainen erikoismateriaali, joka on kerran kehitetty erityisiin tarkoituksiin, mahdollisesti avaruus/sukellusvene/ tai vastaaviin ahtaisiin tiloihin. Uskon, että on vaikeaa vain keksiä lämmönjohtavuus, onhan se helppo tarkistaa testauslaitoksessa, joten todennäköisesti tiedot pitävät paikkansa.

Materiaali käyttää tyhjiöteknologiaa, (ei hajuakaan miten :)) ja tämä tarkoittaa, että jos materiaali hajoaa, supereristys menetetään. Silloin lämmönjohtavuus on 0,02, mikä on myös erittäin hyvä, mutta ei NIIN upeaa.

Se pitäisi olla kallista... vai kuinka...?

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.