Hei,

Olen tänään asentanut listoja ja ajattelin, että yksi nauloista saattaa olla vaarassa osua viemäriputkeen (vahva muoviputki). Tässä on arvioitu piirustukseni :)

ZhLCCSC.jpg

Näin se näyttää seinän takaa, missä säännöt ovat. Vasemmalla puolella näkyy pala OSB-levyä ja tämän alla on viemäriputki lattian tuntumassa.

EiFPpss.jpg

Kun säännöt ovat paikoillaan, se näyttää tältä. Piirustuksessa näytetty säännön ruuvi, joka on viemärin riskialueella, on vino ruuvi (alaspäin lattiaa kohti), joka pitää vaakasuoran säännön vasenta seinää vasten. OSB-levyn takana vasemmalla tiedän kuitenkin, että tämä säännön ruuvi on noin 10 mm päässä viemäristä, joten se ei ole riski.
qOJagWW.jpg

Tässä on kaikki paikallaan. Dyckert, joka voi olla riskialueella, on siis alhaisin, joka pitää kulmalistan vasemmassa nurkassa.

lhJs7oI.jpg

Lattialistassa olevien dyckertien kanssa ei pitäisi olla ongelmaa, koska olen käyttänyt lyhyempiä dyckertejä kuin mitä siellä alun perin oli.

Kysymys on, voiko dyckert, joka on alhaalla kulmalistassa, osua viemäriin? Sanoisin, että olen 90% varma, että se ei ole ongelma, mutta haluaisin kuulla, mitä mieltä te olette. :)

Se ei voi olla kovin vahva dyckert jos olet käyttänyt sitä kvartstav, joten riski on todennäköisesti minimaalinen että se on mennyt viemäriputkeen. Ei ole niin helppoa lyödä ohut naula viemäriputkeen, vaikka haluaisikin.

38 mm dyckert vinottain läpi 32 mm mtrl (10 + 12 + 19) ei mene läpi levymtrl. Eli se ei ole tarpeeksi pitkä mennessään ulos seinän toiselle puolelle, missä viemäriputki on. (Oletuksena, että se on naulattu 45 asteen kulmassa. Se vaatii > 43 mm pitkän naulan mennäkseen läpi.)

J justusandersson sanoi:
Se ei voi olla erityisen vahva dyckert, jos olet käyttänyt sitä kvartstaville, joten riski on luultavasti minimaalinen, että se olisi mennyt viemäriputkeen. Ei ole niin helppoa lyödä heikko naula viemäriputkeen, vaikka se olisi aikomus.
Se on Ryobi 18V 16G(R18N16G-0) pistooli, joka ampuu dyckert läpimitaltaan 1,6 mm ja pituudeltaan 19-65 mm.

Voit säätää pistoolin voimaa melko vapaasti ja tässä tapauksessa dykert meni n. 1 mm pinnan alle kvartsissa.

Se on tähän mennessä pystynyt ampumaan dyckert kaikissa kokeilemissani materiaaleissa, mukaan lukien betoni. Mutta tietysti, en ole kokeillut viemäriputkia (toivottavasti).

Toivottavasti olet oikeassa :)

Oldboy Oldboy sanoi:
38 mm dyckert vinosti 32 mm materiaalin läpi (10 + 12 + 19) ei mene levymateriaalin läpi. Eli se ei ole tarpeeksi pitkä tullakseen ulos seinän toiselta puolelta, jossa viemäriputki on. (Oletetaan, että se on naulattu 45 asteen kulmassa. Läpäisyyn tarvitaan > 43 mm pitkä naula.)
Hieman epävarma siitä, mistä saat 10 mm? kvarttipyörre on enintään 10 ja todennäköisesti ei paljon pidempi diagonaalisesti.

Ajattelen näin: Seinämateriaali on OSB + Helmipontti, mikä antaa meille 22 mm. Sitten kvartarista, joka on ehkä 11 mm diagonaalista, joten yhteensä saamme 33 mm.

Joten jos olisimme ampuneet sen suoraan sisään, olisi dyckert jäänyt ulos 38 - 33 = 5 mm. Tässä tapauksessa kuitenkin ammutaan sitä melkein 45 asteen kulmassa ja jos olen laskenut oikein, on diagonaali noin 47 mm neliöstä, jonka sivu on 33 mm. Joten sen pitäisi olla turvallista kyllä.

Vaikka se työntyisi hieman esiin, meillä on silti vähintään 10 mm ekstraa viemäriputkeen, koska ruuvi, joka on keskellä sääntöä (noin 22 mm), oli noin 10 mm putkeen. Joten voidaan oikeastaan sanoa, että pystysuorasti piirustuksessa se on 10+12+10+22 = 54 mm.

Näyttää siltä, että olen lipsunut näppäimistöllä. Mutta olen pohtinut/laskenut kuten sinä.

• Tykkään
snowjim
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.