Olen juuri saanut katon uusittua ja on pari asiaa, joista harkitsen valittaa. En kuitenkaan ole varma, onko minulla mitään perusteita sille? Mitä mieltä te olette?
Asia koskee sitä, kuinka harjatiilet on asennettu. Joissain paikoissa ne on asennettu räystäslistan päälle, mutta toisissa paikoissa tiili on asennettu pellin alle. Tämä johtaa rakoiluun räystäslistan ja kattotiilien välillä. Juuri tämä näyttää mielestäni virheelliseltä, mutta ehkä se on ok?

Tunnen, että jos aion huomauttaa tästä, olisi parasta tehdä se ennen kuin maksan laskun.

Pitäisikö uusi katto tarkastaa, jos ei ole itse tietoa työn arvioimiseksi?

Kiitos etukäteen!

• Talon kulma uudella tiilikatolla, jossa reunapellitys ja nockpannor ovat eritasolla. Taustalla pilvinen taivas.
  • Uusi katto, jossa näkyy nockpannojen asettelu. Osassa nockpannat ovat tuulilaipan päällä, kun taas toisessa ne ovat sen alla, aiheuttaen aukon.
L
Ovatko harjatiilet naulattu, periaatteessa se on tiivis siellä, mutta toinen asia jonka näen on, miten pelti ((tuulilaudat) kallistuu ulospäin molemmilla katoilla, jolloin vesi valuu pellin ulkopuolelle alas puutuulilaudalle, ei hyvä, niiden pitäisi kallistua kohti tiiliä
Kuva yksi harjalla, kuva kaksi oikealla

Harjakatot tulisi naulata/ruuvata harjatiivisteen kanssa. Räystäslistoilla on ulkopuolinen tippalista, joka suojaa räystäspuita, mutta kuulostaa järkevältä, että kaltevuuden pitäisi olla kattotiiliin päin.

Mitä mieltä olet raosta räystäslistan ja kattotiilien välillä? Rako on enimmillään ~8 cm ja räystäspuut ovat täysin käsittelemättömiä, joten se tuntuu hieman suojaamattomalta.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.