Hei

Ajattelin asentaa kipsilevyt kylpyhuoneemme kattoon. Katon pitäisi olla täysin sileä (eli ilman saumoja, suunnittelupäällikön (vaimon...) mukaan). Huoneen koko on noin 3,70 x 3,90 m. Levyt ovat 90 x 244 ja ne täytyy siis saumata. Olen asentanut koolauksen (28x70) cc 30:llä. Kysymykseni ovat:

1. Tarvitseeko koolauksien väliin, jossa levyt saumataan, sekä seinien liitoskohtiin asentaa lyhyitä paloja (noin 23 cm)?
2. Pitäisikö saumat katossa siirtää vai voinko käyttää suorasaumaa? Mikä on paras vaihtoehto (mikä halkeilee vähiten, mikä näkyy vähiten kun tasoitetaan...)?

//MIkael
 
Olin laittanut 23 cm:n välipuut,
Sitten päätyliitos, mutta odotan vastustusta siinä asiassa.
 
mothugg oli toivottu. Mothugg annettiin. Olisin mieluummin siirtänyt ja jos haluat sen olevan todella vakaa, niin lähetä ylös kaksi kerrosta.
 
Lyhyt kappaleet voi asentaa, kun olet kiinnittänyt ensimmäisen levyn. Ruuvita ne reunaan samalla, kun pidät lyhyttä kappaletta toisella kädellä. Näin säästät aikaa ja työ tulee helpommaksi. Yksi kerros kipsiä riittää hyvin.
 
oikeastaan ei tarvita lyhyitä paloja.
ei koskaan laiteta lyhyitä paloja, kun kiinnitetään kipsilevyjä katon alle *kortplank ym.*
tätä teet vain, jos itse haluat ja jaksat!

ei yleistä liitosta, vaihtele liitosta sen sijaan.!
t.
snickar estwing
 
Olen samaa mieltä kaikesta, mitä estwing on kirjoittanut.
 
Tee tämä kunnolla, ei urakkatyönä, se on niin pieni katto, joten se ei aiheuta paljon ylimääräistä työtä..
 
olin laittanut kortbitit
 
Okei, sitten se taitaa mennä näin ...

Lyhyet tukilaudat seiniä vasten ja saumojen kohdalla sekä siirretyt saumat levyjen välissä ...

Vielä yksi kysymys: Olitteko sahanneet pois ensimmäisen levyn uran (jotta se olisi 60 eikä 90), jotta välttäisitte koko pituuden tasoituksen ja tasoittaisitte vain ruuvinkannat (mitään kattolistoja ei ole tilattu suunnittelijalta ...)

/Mikael
 
Syvennystä, joka ei mene toiseen syvennykseen, esimerkiksi kulmassa tai seinän ja katon välillä, tapaan leikata pois, muuten maalari yleensä valittaa kovasti. Jos runko sallii, leikkaan vain 5 cm pois siinä tilanteessa.
 
minä olisin myös poistanut uran
 
mikmal sanoi:
Okei, sitten se taitaa mennä näin ...

Kortlingar seinien vastaiset ja liitoskohtien sekä siirretyt liitokset levyjen välillä ...

Yksi kysymys vielä: Oletko sahannut pois upotuksen ensimmäisestä levystä (jotta se olisi 60 sijasta 90) välttääksesi kittaamasta koko pituutta ja kittaamaan vain ruuvin kannat (suunnittelijalta ei ole tilattu kattolistoja ...)

/Mikael
Kuulostaa hyvältä, poista kitasavea seinien ulkopuolelta niin helpotat omaa työskentelyäsi, paljon helpompaa kittausta.
Lisäksi, jos kylpyhuoneesi sijaitsee alakerrassa kaksikerroksisessa talossa, kannattaa harkita toista kipsilevykerrosta siirretyillä liitoksilla. Se voisi olla tasainen katto, toivottavasti ilman tulevia halkeamia ...............silloin voi olla hintansa arvoista ruuvata kaksi kerrosta.
Onnea! :)
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.