7 640 lukukertaa ·
11 vastausta
8k lukukertaa
11 vastausta
Vinkkejä sisäkaton kipsaamiseen
Hei
Ajattelin asentaa kipsilevyt kylpyhuoneemme kattoon. Katon pitäisi olla täysin sileä (eli ilman saumoja, suunnittelupäällikön (vaimon...) mukaan). Huoneen koko on noin 3,70 x 3,90 m. Levyt ovat 90 x 244 ja ne täytyy siis saumata. Olen asentanut koolauksen (28x70) cc 30:llä. Kysymykseni ovat:
1. Tarvitseeko koolauksien väliin, jossa levyt saumataan, sekä seinien liitoskohtiin asentaa lyhyitä paloja (noin 23 cm)?
2. Pitäisikö saumat katossa siirtää vai voinko käyttää suorasaumaa? Mikä on paras vaihtoehto (mikä halkeilee vähiten, mikä näkyy vähiten kun tasoitetaan...)?
//MIkael
Ajattelin asentaa kipsilevyt kylpyhuoneemme kattoon. Katon pitäisi olla täysin sileä (eli ilman saumoja, suunnittelupäällikön (vaimon...) mukaan). Huoneen koko on noin 3,70 x 3,90 m. Levyt ovat 90 x 244 ja ne täytyy siis saumata. Olen asentanut koolauksen (28x70) cc 30:llä. Kysymykseni ovat:
1. Tarvitseeko koolauksien väliin, jossa levyt saumataan, sekä seinien liitoskohtiin asentaa lyhyitä paloja (noin 23 cm)?
2. Pitäisikö saumat katossa siirtää vai voinko käyttää suorasaumaa? Mikä on paras vaihtoehto (mikä halkeilee vähiten, mikä näkyy vähiten kun tasoitetaan...)?
//MIkael
Lyhyt kappaleet voi asentaa, kun olet kiinnittänyt ensimmäisen levyn. Ruuvita ne reunaan samalla, kun pidät lyhyttä kappaletta toisella kädellä. Näin säästät aikaa ja työ tulee helpommaksi. Yksi kerros kipsiä riittää hyvin.
oikeastaan ei tarvita lyhyitä paloja.
ei koskaan laiteta lyhyitä paloja, kun kiinnitetään kipsilevyjä katon alle *kortplank ym.*
tätä teet vain, jos itse haluat ja jaksat!
ei yleistä liitosta, vaihtele liitosta sen sijaan.!
t.
snickar estwing
ei koskaan laiteta lyhyitä paloja, kun kiinnitetään kipsilevyjä katon alle *kortplank ym.*
tätä teet vain, jos itse haluat ja jaksat!
ei yleistä liitosta, vaihtele liitosta sen sijaan.!
t.
snickar estwing
olin laittanut kortbitit
Okei, sitten se taitaa mennä näin ...
Lyhyet tukilaudat seiniä vasten ja saumojen kohdalla sekä siirretyt saumat levyjen välissä ...
Vielä yksi kysymys: Olitteko sahanneet pois ensimmäisen levyn uran (jotta se olisi 60 eikä 90), jotta välttäisitte koko pituuden tasoituksen ja tasoittaisitte vain ruuvinkannat (mitään kattolistoja ei ole tilattu suunnittelijalta ...)
/Mikael
Lyhyet tukilaudat seiniä vasten ja saumojen kohdalla sekä siirretyt saumat levyjen välissä ...
Vielä yksi kysymys: Olitteko sahanneet pois ensimmäisen levyn uran (jotta se olisi 60 eikä 90), jotta välttäisitte koko pituuden tasoituksen ja tasoittaisitte vain ruuvinkannat (mitään kattolistoja ei ole tilattu suunnittelijalta ...)
/Mikael
Syvennystä, joka ei mene toiseen syvennykseen, esimerkiksi kulmassa tai seinän ja katon välillä, tapaan leikata pois, muuten maalari yleensä valittaa kovasti. Jos runko sallii, leikkaan vain 5 cm pois siinä tilanteessa.
minä olisin myös poistanut uran
Kuulostaa hyvältä, poista kitasavea seinien ulkopuolelta niin helpotat omaa työskentelyäsi, paljon helpompaa kittausta.mikmal sanoi:Okei, sitten se taitaa mennä näin ...
Kortlingar seinien vastaiset ja liitoskohtien sekä siirretyt liitokset levyjen välillä ...
Yksi kysymys vielä: Oletko sahannut pois upotuksen ensimmäisestä levystä (jotta se olisi 60 sijasta 90) välttääksesi kittaamasta koko pituutta ja kittaamaan vain ruuvin kannat (suunnittelijalta ei ole tilattu kattolistoja ...)
/Mikael
Lisäksi, jos kylpyhuoneesi sijaitsee alakerrassa kaksikerroksisessa talossa, kannattaa harkita toista kipsilevykerrosta siirretyillä liitoksilla. Se voisi olla tasainen katto, toivottavasti ilman tulevia halkeamia ...............silloin voi olla hintansa arvoista ruuvata kaksi kerrosta.
Onnea!
Klikkaa tästä vastataksesi