155 657 lukukertaa ·
317 vastausta
156k lukukertaa
317 vastausta
Varoitus Bilteman terassiruuvista
Kaikkitietävä
· Västra götaland
· 10 418 viestiä
Mielenkiintoista, että vedät insinöörikortin esiin... Ja sitten sekoitat markkinat tähän...Huddingebo sanoi:
Jos kyseinen ruuvi olisi mahdollista valmistaa ja sille olisi kysyntää, se olisi olemassa markkinoilla... Voit mielellään linkittää ruuviin, niin ostan paketin ja testaan sen...
Se johtuu siitä, että hän luulee "insinöörikortin" olevan kuin jonkinlainen jokeri, kun puhutaan tällaisista asioista...Dan_Johansson sanoi:
Se on pikemminkin Musta Pekka käytännön asioissa, jotka perustuvat käyttövirheeseen
Mutta rehellisesti sanottuna. Kuinka väärin voi oikeasti tehdä, kun kiinnittää terassiruuvia? Tietysti, kun 6-vuotias poikani on saanut kiertää joitakin terassiruuveja, sekä kärki että ruuvin pää voivat olla hieman vääntyneitä jälkeenpäin, mutta ruuvin kestävyys ei ole juuri heikentynyt hänen käsittelynsä vuoksi. En, en osta käyttäjävirhettä.
Minulla ei ole kokemusta Bilteman ruuveista (olen käyttänyt Hecoa ja Essvea) ja ruuvit yleensä katkeavat minulta vain, kun ruuvaan saarniin, tammeen tai vastaaviin, ei koskaan pehmeään havupuuhun.
Jos jotain aion muuttaa tulevaisuudessa, se on välttää C4:ää ja käyttää vähintään A2 ruostumatonta. C4 ruostuu vain muutamassa vuodessa täällä länsirannikolla (vaikka asun noin 10 kilometriä merestä).
Minulla ei ole kokemusta Bilteman ruuveista (olen käyttänyt Hecoa ja Essvea) ja ruuvit yleensä katkeavat minulta vain, kun ruuvaan saarniin, tammeen tai vastaaviin, ei koskaan pehmeään havupuuhun.
Jos jotain aion muuttaa tulevaisuudessa, se on välttää C4:ää ja käyttää vähintään A2 ruostumatonta. C4 ruostuu vain muutamassa vuodessa täällä länsirannikolla (vaikka asun noin 10 kilometriä merestä).
Mahdollisuus, että 6-vuotiaasi on tarpeeksi vahva kiristämään ruuvin niin tiukkaan, että se katkeaa, on mielestäni melko pieni...V vectrex sanoi:Mutta rehellisesti sanoen. Kuinka väärin voi oikeastaan tehdä, kun pyörittelee terassiruuveja? Tietysti, kun 6-vuotias poikani on saanut pyöritellä hieman terassiruuveja, niin sekä kärkiosa että ruuvin pää voivat olla hieman ruhjottuja sen jälkeen, mutta ruuvin lujuus tuskin on heikentynyt hänen käsittelynsä vuoksi. En osta tätä käsittelyvirhettä.
Minulla ei ole kokemusta Bilteman ruuveista (olen käyttänyt Heco ja Essve) ja ruuvit yleensä katkeavat vain, kun ruuvaan saarnia, tammea tai vastaavaa, koskaan pehmeässä havupuussa.
Jos jotain aion muuttaa tulevaisuudessa, se on välttää C4 ja käyttää vähintään A2 ruostumatonta. C4 ruostuu vain muutamassa vuodessa täällä länsirannikolla (vaikka asun noin 10 kilometrin päässä merestä).
Ongelmana on, kun aikuiset miehet joko käyttävät väärää työkalua ruuvia kiertäessään tai kiertävät sen liian syvälle (monta kertaa siksi, etteivät joudu kiristämään uudelleen, jos ruuvit nousevat esiin)..
Tai voi olla, että he eivät ole rakentaneet/suunnitelleet oikein ja liike on liian suurta rakenteessa, mikä saa ruuvit katkeamaan...
Violina sanoi:
Minäkin ihmettelen mitä voisi tehdä väärin? Jos unohdamme hetkeksi iskuporakoneet ja niiden mahdollisen vaikutuksen, mikä on oikein ja mikä on väärin?V vectrex sanoi:
Kuten minä sen näen, voi periaatteessa säätää vain kahta parametria. Ruuvinopeus ja -syvyys. Nopeutta en ole koskaan miettinyt enempää kuin että käytän sitä nopeutta mikä toimii ilman että menetän hallinnan? Onko tärkeää käyttää oikeaa nopeutta ja mikä sitten olisi oikea nopeus?
Syvyyden osalta ruuvi kiristetään tasan terassin kanssa tai hieman sen alapuolelle, eikö? Eihän kukaan halua "ylimääräisiä" ruuvinkantoja tai "reikiä" liian syvälle kiristetyistä ruuvipäistä. Miten siis voi tehdä väärin?
Olen käyttänyt jonkin verran mäntyterassia ja kokemukseni on, että terassiruuvit todella ovat erilaisia. Joissakin tapauksissa kaksinumeroinen prosentti ruuveista on katkennut vuoden kuluttua. En ole kuitenkaan juuri koskaan kokenut, että ruuvi katkeaa kiinnitettäessä, ellei satu osumaan kiveen tai jotain vastaavaa.
Ainoa, mitä yritin selittää, jotta vähemmän perehtyneet eivät ostaisi vääriä ruuveja, oli, että A2 ja A4 eivät ilmoita vetolujuutta.
Jotkut uskovat, että se on jonkinlainen laatu-merkki, joka takaa hyvän ruuvin, kun todellisuudessa se vain ilmoittaa, kuinka kestävä ruuvi on korroosiota vastaan.
Kokemukseni mukaan vetolujuus vaihtelee paljon eri valmistajien välillä. Usein se heijastuu hintaan, mutta ei aina.
Terassilaudat laajenevat ja kuivuvat usein ja kuormittavat ruuvia. Puu on enemmän tai vähemmän pehmeää, jos ruuvi katkeaa, kun sitä kiristetään 1 mm puupinnan alle (minimi tuoreelle NTR-terassilaudalle, joka kuivuu ajan myötä), se on huono ruuvi, jolla on huono vetolujuus.
Parhaat kokemukseni ruuveista ovat olleet Hecosta. Biltema:lla on epätasainen laatu, todennäköisesti valmistettu Kiinassa epätasaisella laadulla perusmateriaalissa.
Teollisuudessa olen enimmäkseen työskennellyt metristen ruuvien kanssa kuumissa ympäristöissä, mutta periaatteet ovat samat avurajoissa, murtolujuuksissa, kovetuksissa, korroosioluokissa jne. On usein vaikeaa saada oikeita tietoja, esim. mitä tulee "no name" -ruuvien murtolujuuteen. Ruostumattomalla teräksellä on YLEISESTI alempi murtolujuus, eikä ruostumaton teräs myöskään takaa, että ruuvi kestää esim. pakosarjassa käytettäviä lämpötiloja; on ruostumattomia seoksia, jotka ovat oikealla käsittelyllä huomattavasti parempia tässä suhteessa. (sekin on yleinen myytti)
Jotkut uskovat, että se on jonkinlainen laatu-merkki, joka takaa hyvän ruuvin, kun todellisuudessa se vain ilmoittaa, kuinka kestävä ruuvi on korroosiota vastaan.
Kokemukseni mukaan vetolujuus vaihtelee paljon eri valmistajien välillä. Usein se heijastuu hintaan, mutta ei aina.
Terassilaudat laajenevat ja kuivuvat usein ja kuormittavat ruuvia. Puu on enemmän tai vähemmän pehmeää, jos ruuvi katkeaa, kun sitä kiristetään 1 mm puupinnan alle (minimi tuoreelle NTR-terassilaudalle, joka kuivuu ajan myötä), se on huono ruuvi, jolla on huono vetolujuus.
Parhaat kokemukseni ruuveista ovat olleet Hecosta. Biltema:lla on epätasainen laatu, todennäköisesti valmistettu Kiinassa epätasaisella laadulla perusmateriaalissa.
Teollisuudessa olen enimmäkseen työskennellyt metristen ruuvien kanssa kuumissa ympäristöissä, mutta periaatteet ovat samat avurajoissa, murtolujuuksissa, kovetuksissa, korroosioluokissa jne. On usein vaikeaa saada oikeita tietoja, esim. mitä tulee "no name" -ruuvien murtolujuuteen. Ruostumattomalla teräksellä on YLEISESTI alempi murtolujuus, eikä ruostumaton teräs myöskään takaa, että ruuvi kestää esim. pakosarjassa käytettäviä lämpötiloja; on ruostumattomia seoksia, jotka ovat oikealla käsittelyllä huomattavasti parempia tässä suhteessa. (sekin on yleinen myytti)
Viimeksi muokattu:
Todistetusti biltema myy pyöränlaakereita, jotka kuluvat loppuun 1-3 vuoden jälkeen. Epätasainen laatu on heidän standardinsa.Jonas Persson sanoi:
Jälleen kerran, uskoo joku tosissaan, että esimerkiksi Biltema vuosi toisensa jälkeen myy ruuveja, jotka menevät poikki?
Totta kai on huonoja kappaleita tai mahdollisesti kokonainen eriä.
Ehkä viisi vuotta sitten Byggmax myi omia ruuvejaan Kiinasta sinisissä laatikoissa. Ne olivat roskaa, minulla oli muun muassa laatikko, joka sisälsi 6x120 ruuveja, ja ne olivat kieroja. En ole nähnyt heidän omaa merkkiään sen jälkeen, vain Heco.
Mikään yritys, jolla on kauppa Ruotsissa, ei myy roskaa, se ei ole mahdollista, koska asiakkaat reklamoivat. Huonoja ruuveja myydään ehkä Kiinalaisilla verkkosivuilla, jonne kuluttajansuojalaki ei ulotu ja joilla on miljoonia muita asiakkaita huijattavaksi.
Talon omistaja
· Skåne
· 5 284 viestiä
Katso viestissä #30 sekä alla olevassa linkissä
https://www.byggahus.se/forum/threads/problem-med-trallskruv-som-gar-av-ejot.317311/
keskustelujen jälkeen 2018 ESSVE on perääntynyt!

Tämän vuoden 2021 esitteestä alkaen ESSVE suosittelee vain ruostumatonta ruuvia A2 tai A4 ulkona käytettävään tralliin!!!
Maalattu rautaruuvi C4 on tarkoitettu vain sisätiloihin, katoksen alle, jossa ei ole liikettä!
https://www.byggahus.se/forum/threads/problem-med-trallskruv-som-gar-av-ejot.317311/
keskustelujen jälkeen 2018 ESSVE on perääntynyt!
Tämän vuoden 2021 esitteestä alkaen ESSVE suosittelee vain ruostumatonta ruuvia A2 tai A4 ulkona käytettävään tralliin!!!
Maalattu rautaruuvi C4 on tarkoitettu vain sisätiloihin, katoksen alle, jossa ei ole liikettä!
Jonas Persson
Intresserad
· Stockholm
· 2 838 viestiä
Jonas Persson
Intresserad
- Stockholm
- 2 838 viestiä
Mielestäni se ei ole aivan sama asia. Pyöränlaakerit ovat kalliita valmistaa hyvällä laadulla, ja väittäisin, että Bilteman ovat paljon halvempia kuin alkuperäiset. Trallskruvin hinta on samanlainen kuin monilla muilla merkeillä.Huddingebo sanoi: