304 841 lukukertaa ·
348 vastausta
305k lukukertaa
348 vastausta
Miksi kaikki käyttävät OSB:tä kipsilevyn takana?
http://www.beijerbygg.se/templates/BB_ByggradListItem.aspx?id=52659
Täällä voit lukea vähän ja verrata levyjä, kuten näet, ero on suurempi OSB:n ja spånin välillä kuin plyfan ja OSB:n välillä.
Täällä voit lukea vähän ja verrata levyjä, kuten näet, ero on suurempi OSB:n ja spånin välillä kuin plyfan ja OSB:n välillä.
Joo, näin voi tietysti olla. Toisaalta ei pitäisi olla suurempaa eroa oikeastaan esim. eri leveiden karmien välillä. Mutta toisaalta heillä on ehkä suuret ostovolyymejä tietyillä osilla, mikä tarkoittaa matalia hintoja.kjb sanoi:
Ei ole mitään syytä siihen, että heidän pitäisi maksaa enemmän kuin byggmax-hinnat. Itse en ole maksanut enemmän kuin byggmax-hinnan yhdestäkään asiasta paikalliselta rakennustarvikekauppiaaltani, ja olen kuitenkin saanut tarjouksen materiaalista yhteen taloon.
Byggmax ei ole varsinaisesti halpa, mutta sitä voi kutsua byggmax-demokratiaksi. Kaikki "saavat hyvän alennuksen", joka on melko lähellä suuren ostajan, mutta erittäin hyvä sellaiselle, joka ostaa yksittäisiä lautoja jne.
Mutta missä tapauksessa taloyhtiön pitäisi heti irtisanoa hankkijansa, jos he maksavat enemmän kuin byggmax-hintoja mistään.
Enemmän uskonkin viimeiseen, he eivät ole tyytyväisiä siihen, että ansaitsevat jo rahansa kyseisestä talosta, vaan haluavat ansaita vielä enemmän jokaisesta pienestä asiasta, jonka lisäät tai poistat.
Itse olen jo huomannut, millaista hauskaa matematiikkaa talotoimittajat näyttävät harrastavan.
Viimeksi muokattu:
tietenkin täytyy olla osb tai plywood. lastulevy ei käy, koska ei sillä ole mitään etuja. ja raakalauta tuntuu kyllä tosi tukevalta, mutta sen asentaminen vie kauan aikaa.
itse olen asentanut osb + kipsilevyä 45x95 koolinkeihin ja 95mm eristettä kaikkiin väliseiniin, paitsi joihinkin, jotka ovat paksumpia
itse olen asentanut osb + kipsilevyä 45x95 koolinkeihin ja 95mm eristettä kaikkiin väliseiniin, paitsi joihinkin, jotka ovat paksumpia
Ei mielipidettä levyistä kipsilevyn takana, mutta yksi asia on varma, kova materiaali ei ole sopiva äänieristykseen, kovia materiaaleja ei koskaan esiinny siellä, missä halutaan vähentää häiritsevän äänen riskiä. Suurimman vaikutuksen saa eristyksellä seinässä. Kaikki, jotka puhuvat raskaiden asioiden ripustamisesta seinille, mitä te ripustatte, suuret ja nykyään kevyet TV-laitteet ovat riittävän suuria, että niille löytää helposti kaksi koolinkia kiinnitettäväksi. OSB-roska tulee luultavasti pikemminkin joistakin tee se itse -ohjelmista TV:ssä muuten kritisoiduilla ratkaisuilla ja timellgubbar.
Jäsen
· Östergötland
· 450 viestiä
Kuinka on kaksinkertainen kipsilevy kiinnitettävä asioihin??
Niillä seinillä, joissa on esim. ovet, ikkunat jne., kuinka työlästä on upottaa levyt koolausten väliin?
Pitäisi tulla paljon materiaalihukkaa?
Niillä seinillä, joissa on esim. ovet, ikkunat jne., kuinka työlästä on upottaa levyt koolausten väliin?
Pitäisi tulla paljon materiaalihukkaa?
Jäsen
· Östergötland
· 450 viestiä
FredrikR: salningar? Mitä se on?
Nyfniken: siis upottaa osb koolausten väliin, jotta se ei ulkone, joten seinä pysyy ohut. Tällä tavalla voisi välttyä muuttamasta karmeja, ikkunalautoja jne.
Nyfniken: siis upottaa osb koolausten väliin, jotta se ei ulkone, joten seinä pysyy ohut. Tällä tavalla voisi välttyä muuttamasta karmeja, ikkunalautoja jne.
Salning on se, mikä on esimerkiksi ikkunakarmien ja peitelistan välissä.JoakimJohansson sanoi:
Levyjen upottaminen ei kuulosta realistiselta.
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 228 viestiä
Sen voi liimata kiinni koolauksiin, on mittapysyvä, on riittävän vahva kiinnityksiin esiporauksella, on erittäin edullinen. Ensimmäinen argumentti oli tärkein minulle. Loistavaa voida suoristaa vinoja koolauksia. Tietysti toimii myös vanerin kanssa, mutta eri hintaan.daugaard sanoi:
Jäsen
· Östergötland
· 450 viestiä