29 495 lukukertaa ·
189 vastausta
29k lukukertaa
189 vastausta
Varastorakennelma + terassikatto.
Mitä mieltä olet råspont+papp-rakenteesta?
Ylikonstruoitu tässä tapauksessa. Råspont tarjoaa kantavuutta ja vakautta. Rakennelmassasi saat saman toiminnon trallin avulla. Lisäksi pitäisi olla alushuopa ja pintahuopa. Siitä tulee paljon kalliimpaa ja työläämpää kuin molemmat rakennusvaihtoehtoni.
Ok, harkitsen peltiä, jonka alapuolelle on kiinnitetty kondenssihuopa. Voin ostaa sellaista hyvään hintaan.
googlasin muista syistä "plåt" ja sain tämän osuman:
http://www.borga.se/byggtillbehor/platprofiler/?gclid=CLTgyJWfqNECFZCHsgodEUcMOQ
heillä on muita profiileja (leveämpiä) kuin tavalliset TRP xxx, sinun ei tarvitse höylätä palkkien leveyttä.
http://www.borga.se/byggtillbehor/platprofiler/?gclid=CLTgyJWfqNECFZCHsgodEUcMOQ
heillä on muita profiileja (leveämpiä) kuin tavalliset TRP xxx, sinun ei tarvitse höylätä palkkien leveyttä.
Se vaikuttaa todella hyvältä ratkaisulta. Sitten sinun ei tarvitse sählätä boardin kanssa.
Sinulla taitaa olla kontakteja levyalalla? Tarkoittaako se myös, että voit ostaa kantavaa levyä hyvään hintaan? Jos sinulla olisi mahdollisuus rakentaa sellaisella levyllä, niin ehkä voisit jättää kattopalkit kokonaan pois ja laittaa vain terassilaudat levyn päälle?
Sinulla taitaa olla kontakteja levyalalla? Tarkoittaako se myös, että voit ostaa kantavaa levyä hyvään hintaan? Jos sinulla olisi mahdollisuus rakentaa sellaisella levyllä, niin ehkä voisit jättää kattopalkit kokonaan pois ja laittaa vain terassilaudat levyn päälle?
Muovi ei todennäköisesti toimi kovin hyvin. Osittain siksi, että kondenssia imevää aluskate ei voi käyttää, ja osittain siksi, että se todennäköisesti melko nopeasti (5-10 vuotta) peittyy liasta ja lehdistä ym., koska trallin alta ei voi puhdistaa.
Peltikatot läpikulkevilla kannattajilla ei ole suositukseni. Vettä tulee sisään liikaa. Totta kai, täysin peittävä aluskate kuulostaa ratkaisulta, mutta lähes olemattomalla kaltevuudella en usko, että se toimii. Minulla on kasvihuone, jossa muovi menee harvasauvan ylös, ja olen asettanut trallilautaa harvasauvan päälle sadesuojana, mutta koska täällä enimmäkseen sataa enemmän tai vähemmän vaakasuorassa, vettä pääsee sisään niin, että mikään ei voi talvisäilöä suorassa kasvihuoneen harjan alla.
Peltikatot läpikulkevilla kannattajilla ei ole suositukseni. Vettä tulee sisään liikaa. Totta kai, täysin peittävä aluskate kuulostaa ratkaisulta, mutta lähes olemattomalla kaltevuudella en usko, että se toimii. Minulla on kasvihuone, jossa muovi menee harvasauvan ylös, ja olen asettanut trallilautaa harvasauvan päälle sadesuojana, mutta koska täällä enimmäkseen sataa enemmän tai vähemmän vaakasuorassa, vettä pääsee sisään niin, että mikään ei voi talvisäilöä suorassa kasvihuoneen harjan alla.
Viimeksi muokattu:
Yhteyksiä minulla ei ole, mutta mielestäni olen saanut hyvän hinnan läheiseltä yritykseltä.
Tässä ovat ne, joilta olen ostanut: http://www.tsbsnordic.se/sv/produkter/takprofiler/trapetsprofil
Heillä on julkisivuprofiili hyvillä mitoilla, mutta voinko käyttää tätä kattomateriaalina?
Tässä ovat ne, joilta olen ostanut: http://www.tsbsnordic.se/sv/produkter/takprofiler/trapetsprofil
Heillä on julkisivuprofiili hyvillä mitoilla, mutta voinko käyttää tätä kattomateriaalina?
Miksi et laittaisi koolauksia pellin laaksoihin muuten?
Esimerkiksi Trapets 18?
Voisi olla helpompaa?
Miten ajattelet pellin kiinnitystä, jos koolaukset laitetaan profiilihuippujen alle ja päälle?
Esimerkiksi Trapets 18?
Voisi olla helpompaa?
Miten ajattelet pellin kiinnitystä, jos koolaukset laitetaan profiilihuippujen alle ja päälle?
Jos asetat reglar pellin laaksojen alle, silloin sinun tulee asettaa reglar, jotka kantavat trallen, laaksoihin, mikä altistaa ne paljon enemmän kosteudelle.
Ajattelen, että päällimmäinen regel ruuvataan/naulataan suoraan pellin läpi. Se varmasti pitää pellin paikallaan.
Ajattelen, että päällimmäinen regel ruuvataan/naulataan suoraan pellin läpi. Se varmasti pitää pellin paikallaan.
Ok pitkä itseporaava ruuvi sopii?
Mutta joissakin paikoissa yläpuolinen sääntö on tyypillisesti 195mm?
Uskotko, että voi käyttää julkisivuprofiilia kattona, esimerkiksi Fasad 45.W.950.
Mutta joissakin paikoissa yläpuolinen sääntö on tyypillisesti 195mm?
Uskotko, että voi käyttää julkisivuprofiilia kattona, esimerkiksi Fasad 45.W.950.
Olisin varmaan valinnut tavalliset puuruuvit, mutta esiporannut metalliporalla ylemmän palkin ja pellin läpi. Mutta itseporautuvat voivat toimia myös hyvin. Ruuvien pitäisi puristaa puukantta peltiä vasten ja pitää pellin kiinni. Siellä, missä päällekkäinen palkki on paksu, voi porata 14 mm poralla niin, että jää ehkä 5-6 cm puuta ruuvattavaksi. On helpointa tehdä tämä ennen kuin asettaa palkin katolle. Uskon, että seuraava menettely on helpoin.
1) Poraa täysin katolle tulevaan palkkiin. Tyypillisesti 6 reikää per palkki.
2) Aseta se paikalleen ja merkitse peltiin, missä reikien tulee olla.
3) Siirrä palkki ja poraa reiät peltiin.
4) Laita paksu saumatiiviste palkin alle ja aseta se paikalleen niin, että se vastaa reikiä.
5) Kiinnitä palkki tavallisella puuruuvi, tyypillisesti 120mm.
Julkisivuprofiili voi toimia. Haittapuolena leveiden palkkien käytössä on se, että enemmän vettä valuu painekyllästettyjen palkkien päälle, mutta jos valitset NTR AB:n, niiden pitäisi kestää vähintään 20 vuotta vedessä, joten se ei ehkä ole ongelma.
1) Poraa täysin katolle tulevaan palkkiin. Tyypillisesti 6 reikää per palkki.
2) Aseta se paikalleen ja merkitse peltiin, missä reikien tulee olla.
3) Siirrä palkki ja poraa reiät peltiin.
4) Laita paksu saumatiiviste palkin alle ja aseta se paikalleen niin, että se vastaa reikiä.
5) Kiinnitä palkki tavallisella puuruuvi, tyypillisesti 120mm.
Julkisivuprofiili voi toimia. Haittapuolena leveiden palkkien käytössä on se, että enemmän vettä valuu painekyllästettyjen palkkien päälle, mutta jos valitset NTR AB:n, niiden pitäisi kestää vähintään 20 vuotta vedessä, joten se ei ehkä ole ongelma.
Joten itse asiassa tavallinen trapets 20 olisi parempi?
Okei, mutta ruuvaaminen ym. tulee olemaan pieni projekti, mutta vaikea tehdä sitä helpommaksi, vai mitä?
Miten sinä/te ratkaisitte aitatolpat...
Voiko ajatella, että tolpat kiinnitetään puukannen lattialautoihin ja sitten annetaan aidan alkaa juuri peltin yläpuolelta, jotta vesi voi valua peltin päältä.
Ajattelin vaakasuoria 45x45 rimoja aitana.
Voiko ajatella, että tolpat kiinnitetään puukannen lattialautoihin ja sitten annetaan aidan alkaa juuri peltin yläpuolelta, jotta vesi voi valua peltin päältä.
Ajattelin vaakasuoria 45x45 rimoja aitana.