12 417 lukukertaa ·
39 vastausta
12k lukukertaa
39 vastausta
Valu laastilla syyskuussa nyt kasa hiekkaa, miksi?
Soita sittenGustavsson sanoi:Ongelma on nyt se, että tähän tarvitaan vain noin 2 - 3 litraa betonia, enkä usko, että he kuljettavat sen erikseen, joten minulla ei ole vaihtoehtoa kuin sekoittaa se itse niillä välineillä, jotka yksityishenkilönä saan käsiini, ja sitten katsotaan miten käy, eikö vain? Se ei ole täysin vaakasuorassa, vaan 45 asteen kulmassa, ja jos se kestää 5,6,7 vuotta, se on täysin ok minulle.
http://www.weber.se/33573/
He selittävät tarkalleen, millainen betoni sopii tarpeisiisi. Muista myös puhdistaa pinta (mieluiten korkeapainepesurilla) ja pohjustaa ennen korjausvalua. Muista myös raudoittaa (5 mm rauta) ja ankkuroida raudoitus olemassa olevaan rakenteeseen.
Selitä, että haluat betonilaadun, jolla on joko alhainen VCT-arvo tai korkea K-arvo. Jos aiot valaa tätä betonilaatua hellejakson aikana - sekoita jääkylmään veteen ja työskentele nopeasti, avointa aikaa on noin 15 - 20 min.
Viimeksi muokattu:
Inspiraatiota pieniin betoniprojekteihin voi löytää tältä verkkosivustolta
http://www.finja.se/Page____1001.aspx?PageID=56
http://www.finja.se/Page____1001.aspx?PageID=56
Joo, se olisi ollut vaihtoehto, mutta varmasti löytyy käyttötarkoituksia sille, jos se vain olisi säkki. Jos olisi ollut säkki, joka sisältää oikean sekoituksen alusta asti, olisin ehdottomasti ottanut sen, mutta sellaista ei valitettavasti taida olla. Se ei muuten ole korjausvalua, vaan täysin uusi valu, koska edellinen oli niin pahasti vahingoittunut ja halkeillut, todennäköisesti siitä asti kun talo rakennettiin, ja siitä on 90 vuotta, joten se ei enää pitänyt portaita paikoillaan.
Tyresö: kiitos noista linkeistä, niissä on paljon tutkittavaa, ja aion ehkä soittaa niille ja katsoa, mitä he sanovat.
Tyresö: kiitos noista linkeistä, niissä on paljon tutkittavaa, ja aion ehkä soittaa niille ja katsoa, mitä he sanovat.
Haha, no eikä pelkästään valuma-alue, sen pitää myös pitää raskas marmoriportaat seinää vasten, jotta se ei liu'u pois, jos joku kävelee sen päällä, mutta siinä on kyse siitä, että mukaan liittyy suolaa. Portaiden alla on myös hiekkapohja (en minä tehnyt tätä ja se painaa noin 200 kg, joten en siirrä sitä), joten sen on kestettävä vähän kaikenlaista ja mielellään myös suolavettä, kuten sanottu, jos äiti sattuisi unohtamaan, mikä ei olisi yllättänyt minua.
Näytti nyt kuitenkin siltä, että ei ollut olemassa tavallista betonityyppiä, joka kestäisi tämän pidemmän aikaa, paitsi erikoisbetoni, jota ei voi hankkia yksityishenkilönä, kuitenkin helpompia sekoituksia, joista annettiin vinkkejä ja jotka ehkä kestävät useita vuosia kauemmin, ja se on ihan ok.
Näytti nyt kuitenkin siltä, että ei ollut olemassa tavallista betonityyppiä, joka kestäisi tämän pidemmän aikaa, paitsi erikoisbetoni, jota ei voi hankkia yksityishenkilönä, kuitenkin helpompia sekoituksia, joista annettiin vinkkejä ja jotka ehkä kestävät useita vuosia kauemmin, ja se on ihan ok.
Hahaha, voin kommentoida myös betoniresptiäsi. Aivan oikein, että sekoitat muoviseen koostumukseen - S2 (valumisluokka 50 - 100) hienobetoni-säkin kanssa, koska silloin lopputuloksena on kohtuullisen alhainen VCT-arvo noin 0,50 ja K-arvo noin 30.Milkshaken sanoi:
Ongelma on, että tämänkaltaisessa rakenteessa tarvitaan noin 50 K-arvoa, koska betonissa ei ole noin 5 % ilmaporerakenteita, jotka estävät pinnan pakkasen aiheuttamia vaurioita talvella ja sammalkasvua kesällä.
Tarvitaan alle 0,40 VCT-arvo, jotta betoni saisi altistusluokan ja suojan vastaavan XD3:n (syklisesti märkä ja kuiva pinta, joka altistuu muulle kuin meriveden korroosiolle).
Mutta ehkä se tarvitsee altistusluokan nimeltä XS1, mikä tarkoittaa suojaa "ilmassa kulkeutuvaa suolaa" vastaan - äiti nimittäin suolaa portaat....
Mutta epäilen, että sillä altistusluokalla tarkoitetaan ilmassa kulkeutuvaa suolaa haihtuvasta suolavedestä (länsirannikko)
Miten käy, jos maalaa sen melko paksusti jollakin ulkomaalilla? Tiivis pintahalkeilua (?) ja sammalta vastaan, joka tosin ei olisi koko maailma, uskoisi sen kuluvan pois. Lisäksi hän asuu vain noin 700 metrin päässä merestä, joten suolaa tulee sekä häneltä itseltään että varmasti jonkin verran mereltä.
"Gustavsson"
Ensinnäkin et saa koskaan maalata betonirakennetta ennen kuin se on vähintään 6 kuukautta vanha - rakenteen on annettava kuivua kunnolla. Lisäksi et saa maalata millä tahansa maalilla - sen täytyy olla maali, joka "hengittää" - en oikein muista, mikä maalilaji se on, luulen että se on lateksimaali tai jotain.....
En tiedä, suojaako maalilla betonipinnan jäätymisvaurioilta, olenko rehellinen - en ole koskaan tarvinnut välittää siitä, koska kaikki mitä valan tontillamme, on luokiteltua tehdasvalmisteista betonia.
Käytän aina - joidenkin betonitehtaiden kautta täällä Tukholmassa, itse kehitettyjä ja laboratoriossa testattuja betonireseptejä omiin betoniprojekteihini täällä kotona, jotka ylittävät rakenteiden lujuusvaatimukset, ja teen näin vain siksi, että voin tehdä niin.
Tuo asia 700 m merestä.......definitiivisesti vaikuttaa.
Ensinnäkin et saa koskaan maalata betonirakennetta ennen kuin se on vähintään 6 kuukautta vanha - rakenteen on annettava kuivua kunnolla. Lisäksi et saa maalata millä tahansa maalilla - sen täytyy olla maali, joka "hengittää" - en oikein muista, mikä maalilaji se on, luulen että se on lateksimaali tai jotain.....
En tiedä, suojaako maalilla betonipinnan jäätymisvaurioilta, olenko rehellinen - en ole koskaan tarvinnut välittää siitä, koska kaikki mitä valan tontillamme, on luokiteltua tehdasvalmisteista betonia.
Käytän aina - joidenkin betonitehtaiden kautta täällä Tukholmassa, itse kehitettyjä ja laboratoriossa testattuja betonireseptejä omiin betoniprojekteihini täällä kotona, jotka ylittävät rakenteiden lujuusvaatimukset, ja teen näin vain siksi, että voin tehdä niin.
Tuo asia 700 m merestä.......definitiivisesti vaikuttaa.
Klikkaa tästä vastataksesi