Hei
Minulla on eristetty mökki, joka on muovattu sisäpuolelta!
Aion nyt rakentaa väliseinän ja minulla on sauna yhdellä puolella.
Seinään tulee 45 eristys ja kysymys on, tarvitseeko minun laittaa muovi jommallekummalle puolelle?, molemmille puolille? vai ei kummallekaan puolelle?
Kiitos ajastanne!

Ei muovia sisäseinissä.

• Tykkään
Hunneberg ja 1 muu
  • Laddar…
Ok, sitten jatkan sillä, kiitos

Oldboy Oldboy sanoi:
Ei muovia sisäseiniin.
Hei taas, Pohdin miten käy kosteuden kanssa siinä väliseinässä ja erityisesti alareunassa. 45 sääntö on ruuvattu suoraan lastulevyyn eikä siellä ole tasoituslaastia vaan pelkkää puuta. Voiko sinne sisälle jäädä höyrykondenssia (vettä), joka jatkaa alaspäin ja aiheuttaa lahoamista vai kuivattaako se vai miten pitäisi ajatella? Liitän kuvan sisäseinästä sivulta, toivottavasti sen ymmärtää. Sisäänrakennetun seinän poikkileikkauskuva, jossa on merkintöjä reglar, eristys, glespanel ja puuttuva flytspackel kohtaan, jossa 45-regel kiinnitetään spånskivan.

Ei, siellä ei ole ongelmia kondensaatin kanssa. Seinä on ohut, joten mahdollinen kosteus kuivuu nopeasti ja hyvin.

Mahdollisesti vettä lattialla, jos se pääsee virtaamaan sisään/alaspäin väliseinään. Eli vikainen kosteussuoja lattialla sekä silloin, kun paljon vettä käsitellään saunassa niin, että lattialle muodostuu jatkuvasti vesilammikoita, jotka voivat virrata ulospäin kohti seiniä.

Oldboy Oldboy sanoi:
Ei, ei ole ongelmia kondensoitumisen kanssa. Seinä on ohut joten mahdollinen kosteus kuivuu nopeasti ja kauniisti.

Mahdollisesti vettä lattialla, jos se voi valua sisään/alaspäin väliseinään. Eli puutteellinen kosteussuoja lattialla sekä silloin, että paljon vettä käsitellään saunassa niin, että lattialla on jatkuvasti vesilätäköitä, jotka voivat valua seinille päin.
Ok se kuulostaa hyvältä, veden ei pitäisi tulla alas sivuilta eikä lätäköitä ole lattialla. Kiitos vastauksestasi!

• Tykkään
Oldboy
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.