4 759 lukukertaa ·
38 vastausta
5k lukukertaa
38 vastausta
Välipohja
Olen lukenut ketjua hieman huolimattomasti, mutta oletko miettinyt, että voisit laittaa teräspalkin kellarin olohuoneen päälle jakamaan välipohjan kahteen osaan?
Mainitset myös palosuojauksen, ylittääkö se 200 m2, jotta se tarvitaan? Jos se on ajankohtaista, mielestäni palosuojauskipsi on parempi kuin palosuojamaali.
Puuvälipohja, jossa on hyvä äänieristys, edellyttää paljon korkeutta, noin 400 mm tai enemmän, joten sen saavuttaminen on vaikeaa.
Liimapuun vaihtoehtona sinulla on myös Kerto (vaneripalkki). Toinen vaihtoehto pitemmille jänteille puussa on Masonite Lättelement. Mutta kuten sanottu, yritä jakaa useampaan osaan teräspalkkien ja kantavien seinien avulla.
Mainitset myös palosuojauksen, ylittääkö se 200 m2, jotta se tarvitaan? Jos se on ajankohtaista, mielestäni palosuojauskipsi on parempi kuin palosuojamaali.
Puuvälipohja, jossa on hyvä äänieristys, edellyttää paljon korkeutta, noin 400 mm tai enemmän, joten sen saavuttaminen on vaikeaa.
Liimapuun vaihtoehtona sinulla on myös Kerto (vaneripalkki). Toinen vaihtoehto pitemmille jänteille puussa on Masonite Lättelement. Mutta kuten sanottu, yritä jakaa useampaan osaan teräspalkkien ja kantavien seinien avulla.
Tein laskelman uudelleen niillä mitoilla, jotka minulla todella ovat... pilari ei ole enää ongelma. Voisin myös laskea palkin dimension yhdellä, mutta säilytän 90*315. Kattotuolien kohdalla mietin 300 tai 600... 600 toimii, joten se on parempi energiankulutuksen kannalta.JoakimSwe sanoi:Minulla on yli 4 m korkeus katossa, joten mahtuu helposti isompikin palkki. Mietin itse asiassa, pitäisikö minun olla myös sivupalkit, mutta ainoat, jotka hyötyvät siitä, ovat rakennustarvikekauppias.
Mutta kun pilarissa on noin 13 kN, täytyy se voima siirtää maahan yhdelle pisteelle palkissa... Nyt minulla on onnea, sillä voin tehdä jatkuvan seinän koko matkalle juuri siihen pisteeseen, joten ongelma ratkeaa. Mutta ehkä minun pitäisi vahvistaa liimapuulla 115*115 välitasolla myös sen sijaan, että käyttäisin 45*120 juuri siinä kohdassa.
Todellisuuteen kuuluu myös, että laajennus tulee olemaan yhdistetty nykyiseen vanhaan osaan suurimmalta osalta yhdellä pitkästä sivusta, joten vakauttakin on siinä osassa. Vanha talo on rakennettu kunnolla... esimerkiksi 2 tuuman karkea ulkopaneeli.
Mietin enemmän tätä ääniasiaa. Jos aiot vuokrata kellarin, en harkitsisi muuta kuin betonilaattaa. On vaikeaa saada elementtitoimittajaa näin pieniin töihin, joten kyseeseen tulee paikallavalu, voit joko muotittaa perinteisesti ja valaa 250 mm raudoitettua betonia tai käyttää paikalleenjäävää muottia metallista (combideck).
Jakaa kahteen osaan olisi kätevää, mutta kuinka paljon "sauma" kasvaa korkeudessa teräspalkin päällä? Olen nähnyt vain muutamia kuvia.W witten sanoi:Olen lukenut ketjun huolimattomasti, mutta oletko harkinnut, että voisit laittaa teräspalkin kellarin olohuoneen päälle jakamaan palkiston kahteen osaan?
Mainitset myös palosuojauksen; ylitätkö 200 m2, jotta se tarvitsisi? Jos on ajankohtaista, mielestäni palosuojakipsi on parempi kuin palosuojausmaali.
Puupalkisto, jossa on hyvä äänieristys, vaatii korkeutta, noin 400 mm tai enemmän, joten sitä on vaikea saavuttaa.
Vaihtoehtona liimapuulle sinulla on myös Kerto (vaneripalkki). Toinen vaihtoehto pidemmille jännevälille puussa on Masonite Lättelement. Mutta kuten sanottu, yritä jakaa useampiin osiin teräspalkeilla ja kantavilla seinillä.
Juuri ääni on herkkä vaimolle. Appiukolla on kevytbetonipalkki autotallin ja autotallin yläpuolisen kerroksen välissä, ja se on 200 mm. Hyvin hiljaista kerrosten välillä... joten se olisi optimaalinen, mutta vain 538 cm. Jakaminen kahteen osaan kellarin olohuoneessa ei onnistu muulla tavalla kuin "upotetulla" teräspalkilla ja kevytbetonipalkilla sen päällä tai vähentämällä laajennuksen leveyttä.
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Meillä on 110 m2 per kerros (nyt 60) x 3 "kerrosta".W witten sanoi:Olen lukenut ketjua hieman huolimattomasti, mutta oletko ajatellut laittaa teräspalkin kellarin olohuoneen yli jakamaan lattian kahteen osaan?
Mainitset myös paloturvallisuuden, ylittääkö 200 m2:n raja niin, että se on tarpeen? Jos on, mielestäni paloturvallisuuslevy on parempi kuin paloturvamaali.
Puurakenne lattia, jossa on hyvä äänieristys, vaatii paljon korkeutta, noin 400 mm tai enemmän, joten se on vaikea saavuttaa.
Vaihtoehtona liimapuulle sinulla on myös Kerto (viilupalkki). Toinen vaihtoehto pidemmille jänneväleille puussa on Masonite Lättelement. Mutta kuten sanottu, yritä jakaa useampiin osiin teräspalkkien ja kantavien seinien avulla.
Vapaa jänneväli on itse asiassa 5,5 m, koska lecaharkot vievät 2*25 cm. Mutta ei antane ohuempaa laattaa siihen. Aion puhua Nyströms cementin kanssa heidän kevytbetonipalkkeistaan, jotka ovat 5,38 m.W witten sanoi:
Klikkaa tästä vastataksesi