A
O oliven1 sanoi:
mutta jos luet mitä kirjoitan, sanonhan, etten tiedä, onko se kaikissa projekteissa.

mutta olen mukana lukuisissa projekteissa tavalla tai toisella ja siellä on aina paperi
Lukuisia voitko selventää?

O
Rejäl sanoi:
Mengen voitko kehittää?
mengen = monta

A
O oliven1 sanoi:
mängder = många
Niin mutta kerro niin että siitä tulee uskottavaa

O
Rejäl sanoi:
Kyllä, mutta kerro niin se kuulostaa uskottavalta
mikä on kysymys, kuinka monta projektia?

Mutta kiltisti lopeta tämä lapsellinen mun faija on vahvempi kuin sun perhe sano keskustelu ja vie se yksityiseksi sillä se ei anna mitään aiheeseen.

• Tykkään
Joak ja 2 muuta
  • Laddar…
O oliven1 sanoi:
ei ole enää ketään, joka käyttäisi metallisia kulmasuojia, en muista, milloin viimeksi näin sellaisen rakennustyömaalla. aina käytetään pahvisia kulmasuojia
Mutta se ei luultavasti liity siihen, mikä on hyvää, vaan mikä menee nopeasti, arvaan minä. Pahvikulma sisäänrakennetulla liimalla on nopea.

Omaan yksityiseen käyttöön suosin metallikulmaa. Se kestää enemmän, siitä tulee 100% suora, ja minusta on helpompi kitata. Lopputulos on aina hyvä.

• Tykkään
tommib ja 2 muuta
  • Laddar…
A
O oliven1 sanoi:
mikä on kysymys, kuinka monta projektia?
Kerro projekteistasi, roolistasi niissä, missä päin maata jne.

O
MathiasS MathiasS sanoi:
Mutta kyse ei luultavasti ole siitä, mikä on hyvää, vaan mikä on nopeaa, arvaan minä. Sisäänrakennetulla liimalla varustettu paperikulma on nopea.

Omaan käyttöön suosin metallikulmaa. Toisaalta se kestää enemmän, siitä tulee 100% suora ja mielestäni on helpompi tasoittaa. Lopputulos on aina hyvä.
ehdottomasti, siinä on varmaan totuutta.

paperista on tullut suosittu syystä.
riittävän hyvä kohtuulliseen hintaan ja ajankäytön kannalta tehokas.
sitten vahvistetaan siellä, missä tarvitaan ulkoisia kulmasuojia/seinäsuojia, koska suurilla kuormituksilla, kuten kouluissa, sairaaloissa jne., metallikulmasuojat eivät auta ollenkaan.

B bygges sanoi:
Mahdollista, mutta siitä ei tule kovin hyvä esimerkiksi terassiovien ympärillä, joissa on vain noin 7 cm kipsiä. Ehkä olisi ollut helpompaa, jos olisin laittanut viistotut reunat.
Tämä on smygessä, oletan. Silotellaan koko leveydeltä eikä siinä ole mitään ihmeellistä, vaikka se olisi terassiovea vasten. Sinun on aina tasoitettava pläänihornasta, koska ne työntyvät esiin pari millimetriä.

B
MathiasS MathiasS sanoi:
Se on smyygissä luulisin. Koko leveys tasoitetaan eikä siinä ole mitään outoa, vaikka se olisi parvekkeen oven vieressä. Plåthörnistä täytyy aina tasoittaa leveällä, sillä ne työntyvät ulos pari millimetriä.
Kyllä, smyygissä. Saan Matte_75:ltä vain moitteita, jos selitän lisää, mutta olen unohtanut, että viistot reunat pitää jättää kipsiin, jos haluaa säilyttää 90 asteen kulman smyygissä ja helpottaa tasoitusta.

Minulla on uudet parvekkeen ovet enkä halua riskeerata, että raaputan niitä tasoituslastalla, liioiteltua kylläkin. Olen asentanut ultraboardia toiseen ja kovaa kipsiä toiseen oveen. Ultraboard on valtavan paljon vahvempaa kuin tavallinen kipsi ja yllättänyt minut monta kertaa, miten se kestää kolhuja, esimerkiksi hämmästyttävästi kaatui tammipöytälevy terävine reunoineen suoraan ultraboard-levyä vasten, tuskin jäi jälkiä. Olen toisella ulkoreunalla kokeillut asentaa tavallista paperinauhaa sinuslinus:in vinkistä, ja se toimi erittäin hyvin, joten teen sen näin näissä smyygeissä.

Minulla on myös vanha smyygi vanhan ulko-oven vieressä, joka pitäisi vaihtaa (ulkopuolelta), missä smyygit kallistuvat ulospäin. Tänne on täydellistä asentaa aquabeadia, sillä niiden rakentamat lisämillimetrit tekevät smyygistä miellyttävän 90 asteen kulman. Olen liimannut nämä ja tasoitusmateriaalin avulla saanut poistettua seinän koveruuden.

B bygges sanoi:
Kyllä salaa. En halua Matte_75:n huomauttelevan enempää, mutta unohdin, että viistetyt reunat on jätettävä kipsilevyihin, jos haluaa säilyttää 90 asteen kulman smygenissä ja helpottaa tasoittamista.

Minulla on uudet parvekeovet enkä halua riskeerata raaputtaa niitä tasoituslastalla, liioiteltua, kyllä toki. Olen asentanut toiseen smygeen ultraboardia ja toiseen kovakipsiä. Ultraboard on huomattavasti vahvempaa kuin tavallinen kipsi ja on yllättänyt minut useita kertoja, miten se kestää iskuja. Esimerkiksi kaaduin toisena päivänä tammen teräväkulmainen pöytälevy suoraan ultraboard-levyyn, eikä merkkejä juuri tullut. Olen kokeillut eräässä ulkoreunassa asettaa tavallisen paperinauhan sinuslinuksen vinkistä ja se onnistui erittäin hyvin, joten teen samoin näissä smygeissä.

Minulla on myös vanha smyge vanhan ulko-oven luona, joka vaihdetaan (ulkopuolelta), missä smyget kallistuvat ulospäin. Tässä on täydellistä asentaa aquabeadia, sillä niiden rakentamat ylimääräiset millimetrit tekevät smygeistä mukavasti 90 asteen kulmaisia. Olen liimannut nämä paikoilleen ja saanut myös tasoitteella seinän kuperauden pois.
Se, että viisteitä ei ole, tekee siitä tietysti vähän hankalampaa, mutta se ei ole ongelma. Täytyy vain levittää tasoitetta levyä hieman pidemmälle. Se, että raapautuisit parvekeoven lastalla, on vain mielikuvituksen tuotetta.

Mutta, tee juuri miten haluat. Tarkista mielellään lopputulos kunnolla viistovalossa, niin tiedät, tuliko siitä niin hyvä, kuin ajattelit.

Teipillä voi varmaan suojata ovia?
Ja itse laittaisin aina kulmasuojat 😜

B bygges sanoi:
Yes i smygen. Saan vain moitteita täällä Matte_75:lta jos selitän lisää, mutta olen unohtanut, että viistetyt reunat tulee jättää kipsiin, jos haluaa pitää 90 asteen kulman smyygissä sekä helpottaa kiinnitystä.

Minulla on uudet terassinovet, enkä halua riskeerata naarmuttaa niitä tasoituslastalla, ylireagointia kyllä. Olen asentanut ultraboardin toiseen ja kovan kipsin toiseen oveen. Ultraboard on erittäin paljon vahvempi kuin tavallinen kipsi ja yllättänyt minut useita kertoja, kuinka se kestää kolhuja. Esimerkiksi sattumalta kaadoin eräänä päivänä tammisen pöytälevyn, jossa on terävät reunat, suoraan ultraboardlevyyn, ja tuskin jäi merkkejä. Olen kokeillut toisella ulkoreunalla laittaa tavallista paperinauhaa sinuslinuksen vinkistä ja se onnistui erittäin hyvin, joten sitä tulee myös näihin smyygiin.

Minulla on myös vanha smyygi vanhan ulko-oven luona, joka tulee vaihtaa (ulkoa), jossa smyygit kallistuvat ulospäin. Tässä on täydellistä laittaa aquabead, koska ne lisämillit tekevät siitä miellyttävän 90 asteen kulman smyygiin. Olen teipannut ne kiinni ja tasoitteen avulla poistanut myös seinän koveruuden.
Olenhan vastannut siinä toisessa ketjussa, että voit vain tasoittaa koko smyygin leveyden, niin saat suorakulmaiset smyygit. Viilaa tasoituslastan terävät kulmat, jos pelkäät karmien naarmuuntumista.

O
MathiasS MathiasS sanoi:
Se, että sinulla ei ole viistettyjä reunoja jäljellä, tekee siitä tietenkin hieman hankalampaa, mutta se ei ole silti mikään ongelma. Sinun tarvitsee vain tasoittaa hieman pidemmälle levyn yli. Ajatus, että naarmuttaisit terassin oven lapiolla, on vain harhaa mielessäsi.

Mutta, voit tehdä juuri kuten haluat. Tarkista mielellään lopputulos kunnollisessa sivuvalossa, niin tiedät, tuliko siitä niin hyvä kuin ajattelit.
mutta se on pikemminkin yleistä, että ulkokulmassa ei ole viistettyjä reunoja

• Tykkään
Installation ja 1 muu
  • Laddar…
O oliven1 sanoi:
mutta eikö olekin tavallisempaa, ettei ulkokulmissa ole viisteitä
Mikä on tavallista, ei väl ehkä ole niin tärkeää, ei vaikuta kohtuuttomalta ajatella, että ainakin yksi sivu olisi viistetty... Esimerkiksi terassin oven puoli olisi helppo viistää jollakin hukkapalalla sisäkulmasta.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.