Aion vaihtaa autotallin ulkoverhouksen, jossa epäilen, että se ei näytä kovin kauniilta kun sen poistan. Autotalli on vuodelta -66 ja vesi on päässyt seiniin vaurioituneen sadevesikourun takia...

Ajattelin poistaa verhouksen, tarkastaa vahingot, asettaa pari tukipilaria, sitten vaihtaa vaurioituneet kantavat osat, laittaa uutta eristystä ja uuden verhouksen. Jatkan sitten näin koko autotallin ympäri ja lopetan etupuolella, jolloin vaihdan portit.

Toimiiko tämä mielestänne ja mitä minun pitäisi ottaa huomioon?

Paneelien vaihto on melko suoraviivainen työ. Jos pitää vaihtaa tulevaa, se voi kuitenkin olla melko hankalaa, varsinkin jos on kyse koko tulevasta, ei vain rajoitetuista paloista.

Laske, miten haluat paneelin sopivan nurkkiin ja ikkunoihin, jotta et huomaa ongelmia, kun olet naulannut 80% paneelista.

Aseta ilmanvaihtorako/naulausrimoitus paneelin alle, jotta pienet määrät vettä voivat kuivua.

Ja sahaa aina tippanokan paneeliin ennen, ja hukuttaa sen öljyyn

Epäilen, että minun täytyy vaihtaa osia runkorakenteesta, koska aika on jättänyt jälkensä. Kipsistä tehdyt sisäseinät näyttävät olevan kunnossa, mutta jos täytyy vaihtaa osia runkorakenteesta + uusi eristys ja tuulensuoja. Mutta miten tehdään kipsin kosteussulun kanssa?

Tarvitaanko sitä autotallissa vai?

Jos sinulla on lämmitys autotallissa, tarvitset höyrynsulun. Muuten lämmin kostea ilma sisältä pääsee seinään ja tiivistyy eristeeseen, mikä johtaa homehtumiseen.

Ramnemark sanoi:
Jos sinulla on lämpö autotallissa, tarvitset höyrynsulun. Muutoin lämmin kostea sisäilma pääsee seinään ja tiivistyy eristeeseen, mikä johtaa homehtumiseen.
Riippuu siitä, kuinka tiivis autotalli on muuten. Minun autotallissani ei ollut höyrynsulkua ja lämpö on ollut päällä vuodesta 1964 lähtien, se oli kuinka raikas ja hieno tahansa, kun kunnostin sen 2 vuotta sitten, varmasti osittain rakojen ja tiivistämisen puutteen ansiosta.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.