Jos se olisi minun, olisin yrittänyt katkaista ne paikan päällä, esim. kulmahiomakoneella, jossa on timanttiterä 115 mm tai pienempi. Kun laattaan on saatu ura, on helppo katkaista puu.

Tärkeää on, että laatta on hyvin kiinni ja mainitset wc:n, joten olettavasti ei ole märkätila.

• Tykkään
snowjim
  • Laddar…
Joo, tämä on märkätila, joten siellä on luultavasti kumitiiviste alla, mutta vaikka se vähän vaurioituisi oven yläpuolelta, se ei luultavasti haittaa, koska suihku on toisessa nurkassa, jossa on myös ilmanpoisto.

Joten vaikuttaa siltä, että minun pitäisi sahata reiät sitten.

Kannattaa tietää, että on 4 ovea, jotka pitää vaihtaa, ja ne ovat kaikki käytävän alapäässä. Sitten on ulko-ovi ja 2 aukkoa, 1 olohuoneeseen ja 1 keittiöön. Nämä 2 aukkoa säilyttävät edelleen talon alemman "standardikorkeuden", ja ero tulee olemaan noin 7,5 cm, mutta kuten sanottu, ne ovat käytävän toisessa päässä. Mitä mieltä olette siitä? Voiko sen jättää niin?

Tässä on muutamia kuvia: http://imgur.com/a/uCVQn

kenneth5828 kenneth5828 sanoi:
Jos se olisi minun, olisin yrittänyt katkaista ne paikan päällä, esim. kulmahiomakoneella ja timanttilaikalla 115 mm tai pienempi.
Kun kaakeliin on saatu jälki, puuta on helppo leikata.

Kaakelin on tärkeää pysyä hyvin paikallaan ja sinä kirjoitat wc, joten oletan, ettei kyse ole märkätiloista.
Joo kulmahiomakone kuulostaa suunnitelmalta, se tosin tärisee todella paljon mutta sen voi ehkä käsitellä jotenkin muovien yms. avulla.

Dremel/monitoimityökaluun on myös timanttiteriä. Riippuen siitä, missä ovi sijaitsee, voi asentaa suoraan matalamman oven. Luulen, että olisin yrittänyt ottaa seinän terällä, jos se ei ole kovin tukeva. Riski on, että kun pistosaha/sapusaha juuttuu, seinä liikkuu ja kaakelit halkeavat. Jos kyseessä on puuseinä, on suuri riski, ettet sahaa tukipuun kohdalle.

• Tykkään
snowjim
  • Laddar…
Olen nyt vaihtanut 2 ovea ja juuri kuten larry78 kirjoittaa, seinät värisevät valtavasti pistosahan ja tiikerisahan kanssa! Ne värinät eivät varmasti kestä vessan seinässä ilman että kaakeli halkeaa valitettavasti.

Olen myös huomannut, että nykyiset ovi karmit on rakennettu seinään seuraavalla tavalla:

Poikkileikkauskuva seinärakenteesta näyttää karman, masonitin, tiilen ja regelin järjestyksessä.
Karmin on kiinnitetty valtavalla määrällä pieniä tuplanauloja, jotka ensin täytyy poistaa ennen kuin karmin voi ottaa pois.

Olen joutunut leikkaamaan masoniitin pois samalle tasolle kuin palkki. Se on vähemmän hauskaa tehdä tämä vessassa, jossa on kaakelia.

Yksi vaihtoehto on ottaa karmin ja masoniitin vain ulkopuolelta ja sitten antaa uuden karmin työntyä vähän ulkopuolelle. Tämä voidaan sitten käyttää hieman listoja tehdäkseen siistiksi. Näin voi välttää sahaamasta kaakelia sisäpuolelta. Kuitenkin meidän on edelleen leikattava noin 6-7 cm ylhäältä.

Te ehdotatte käyttää kulmahiomakonetta, mikä on se laikka jota täytyy käyttää tähän? Jotain, mikä voi leikata sekä kaakelia että puuta? Tällä hetkellä minulla on yksi timanttilaikka isoon 230 mm koneeseen ja pienelle 125 mm:lle on vain metalli laikkoja, eli sellaisia, jotka eivät ole hammastettuja ja jotka luultavasti toimivat enemmän kuin hiomalaikat.

Minulla on multimaskiini, mutta lisävarusteet ovat vain puulle ja metallille. Kokemukseni mukaan multimaskiini on tarkoitettu pieniin ja yksinkertaisiin töihin, pitkällä aikavälillä niiden käyttö vie hirvittävän kauan ja ne värisevät erittäin paljon.

Kaupan mukaan kulmahiomakoneella ei voi sahata puuta, koska se pyörii liian nopeasti?

Okay, nyt se on tehty, tässä on vähän kuvia siitä: http://imgur.com/a/PzX5J

Ne, jotka rakensivat kylpyhuoneen, olivat itse asiassa tehneet sen oikein, eli poistaneet lastulevyt (joita meillä muuten on seinissä) ja laittaneet OSB:n, GIPSin ja höyrynsulun. Laatat eivät näyttäneet olevan täysin kattavia, mutta kestivät kuitenkin multimaskinen värinät, joita oli aika paljon.

Sain sahata pois paljon, sekä puuta että nauloja. Mitä itse laattoihin tulee, multimaskin ei oikein toiminut, joten jouduin käyttämään isoa kulmahiomakonetta, ja se hoitui parissa minuutissa. Tosin talo täyttyi pölystä, kun unohdin suojata muovilla WC:n ;) ei kovin hauskaa.

Ovenkarmi piti asentaa melko kauas ulos, koska vesikiertoinen lattialämmitys oli tiellä, joten täytyy käyttää paljon listoja peittämään. Se tarkoittaa, että minun täytyy laittaa listoja myös oven ulkopuolelle, mutta toivottavasti se on suhteellisen huomaamatonta.

Täytyy sanoa, että multimaskin on todella hyvä työkalu, kun vaaditaan varovaisuutta ja kekseliäitä ratkaisuja.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.