8 643 lukukertaa ·
22 vastausta
9k lukukertaa
22 vastausta
Vaihda sisäovi, sahaa aukko
Hei,
Sen jälkeen kun olin käyttänyt työmiehiä vaihtamaan 2 ovea talossa, aion nyt yrittää vaihtaa loput 4 ovea.
Työmies asensi 8x21 ovet, jotka ovat 25 mm korkeammat kuin oven aukko. Hän sahasi tämän pistosahalla, mutta tiedän, että hän kirosi melkoisesti nauloista. Hän joutui myös laittamaan lisää ruuveja pitämään yläpalkkia paikallaan sahauksen jälkeen.
Joten nyt kun aion tehdä tämän työn itse, mitä mieltä olette siitä, että käyttäisin puukkosahaa metalliterällä sen sijaan? Onko jotain muuta, mitä pitäisi ottaa huomioon, kun asentaa ovea? Riittääkö 60 cm vatupassi vai pitääkö minun ostaa isompi? Ja kyllä, karminruuveja pitäisi käyttää eikä nauloja, eikö niin?
Sen jälkeen kun olin käyttänyt työmiehiä vaihtamaan 2 ovea talossa, aion nyt yrittää vaihtaa loput 4 ovea.
Työmies asensi 8x21 ovet, jotka ovat 25 mm korkeammat kuin oven aukko. Hän sahasi tämän pistosahalla, mutta tiedän, että hän kirosi melkoisesti nauloista. Hän joutui myös laittamaan lisää ruuveja pitämään yläpalkkia paikallaan sahauksen jälkeen.
Joten nyt kun aion tehdä tämän työn itse, mitä mieltä olette siitä, että käyttäisin puukkosahaa metalliterällä sen sijaan? Onko jotain muuta, mitä pitäisi ottaa huomioon, kun asentaa ovea? Riittääkö 60 cm vatupassi vai pitääkö minun ostaa isompi? Ja kyllä, karminruuveja pitäisi käyttää eikä nauloja, eikö niin?
Remontoija
· Kalmar
· 3 054 viestiä
Sahasimme oven alas neljä ovea neljässä tunnissa ilman stressiä purkamisesta ja asennuksesta
Tarkoitatko, että säilytitte vanhat karmit ja vaihdoitte ainoastaan itse saranat, jotka sitten sahasitte alhaalta? Meidän tapauksessamme karmit ovat 70-luvulta, joten ne täytyy vaihtaa, ja lisäksi mikään ei täsmää, kun on kyse saranoista tai lukoista siihen, mitä nyt on ostettavissa.
Remontoija
· Kalmar
· 3 054 viestiä
Ei kokonaisia ovia, joten sahasimme karminkin.
Jäsen
· Blekinge
· 12 253 viestiä
Pitkä vesivaaka on hyödyllinen. Sitä voi käyttää tarkistamaan vatupassi, mutta myös tarkistamaan ovatko karmien sivupalat suoria vai oletko kiertänyt ne vinoon karmiruuvien avulla.
Jos sinulla on Swedoor-karmeja varmista, että poraat esiporattujen reikien läpi, muuten karmiruuvit pohjaavat niihin ja tulee virhe.
Aloita sivupalasta, jossa saranat ovat. Silloin voit ripustaa oven väliaikaisesti ja suoristaa muut palat niin, että rako on tasainen oven ympäri.
Jos sinulla on Swedoor-karmeja varmista, että poraat esiporattujen reikien läpi, muuten karmiruuvit pohjaavat niihin ja tulee virhe.
Aloita sivupalasta, jossa saranat ovat. Silloin voit ripustaa oven väliaikaisesti ja suoristaa muut palat niin, että rako on tasainen oven ympäri.
Ahaa, näinkin voi tehdä, täytyy kuitenkin saada siisti leikkaus oven katkaisussa. 2,5 cm ei oikeastaan ole kovin paljon. Paljon helpompaa katkaista karmia ja ovea oikeastaan.Andreas_kalmar sanoi:
Täytyy miettiä tätä vähän.
Tai ehkä voisi pyytää rakennustavarataloa leikkaamaan, heillähän on aika hyviä koneita siihen =D Onhan minulla toisaalta pyörösaha ohjainkiskolla, joka varmasti saa työn tehtyä, mutta miten siististi se menee onkin toinen juttu.
Täytyy miettiä sitä vähän, vaikuttaa ehdottomasti helpommalta sahata karmeja ja ovea. Silloin välttyisin myös menemästä wc:n kaakelin kimppuun.
Täytyy miettiä sitä vähän, vaikuttaa ehdottomasti helpommalta sahata karmeja ja ovea. Silloin välttyisin myös menemästä wc:n kaakelin kimppuun.
Remontoija
· Kalmar län
· 2 600 viestiä
Jos kyseessä ovat nykyaikaiset ovet, joiden kehys on täytetty paperilla ja joiden päällä on levy, saatat joutua laittamaan listan tueksi sahattuasi (eli jos sahaat pois koko kehysosan pohjan).
Jollekin, joka on 203 cm pitkä, ovat ovet, jotka on lyhennetty 25 mm standardista, kuolemanloukku
Jollekin, joka on 203 cm pitkä, ovat ovet, jotka on lyhennetty 25 mm standardista, kuolemanloukku
ajattele vähän ennen kuin päätät leikata ovet, minkä tyyppisiä ovet ovat?S snowjim sanoi:Tai ehkä voisi pyytää rakennustavarataloa leikkaamaan, niillä on aika hyvät koneet siihen =D Minulla on muuten käsisaha suorakulmalla, joka varmaan saisi työn tehtyä, mutta kuinka siistiä siitä tulee, on toinen juttu.
Täytyy miettiä vähän aikaa, vaikuttaa selvästi helpommalta sahata karmit ja ovi. Silloin välttyisin myös koskemasta vessan laattoihin.
Massiiviset?
Remontoija
· Kalmar
· 3 054 viestiä
Se käy hyvin käyttää uudelleen luetteloa, joka on ovessa alhaalla, vain liimaa ja napauta käyttöön se.
Olen miettinyt tätä vähän nyt ja kysymys on, onko se sittenkin parempi sahata ja saada standardikorkeus siihen. Kuitenkin kävi ilmi, että se ei ollutkaan 2,5 cm vaan 7,5 cm, joka täytyy sahata.
Kysymys on kuitenkin, miten tehdään vessan kanssa, siellä on kaakeli sisäpuolella, katso tästä: http://i.imgur.com/szfGl2R.jpg
Epäilen, että sitä ei voi vain sahata joten minun täytyy luultavasti irrottaa 3 ja etsiä korvaavat laatat.
Kysymys on kuitenkin, miten tehdään vessan kanssa, siellä on kaakeli sisäpuolella, katso tästä: http://i.imgur.com/szfGl2R.jpg
Epäilen, että sitä ei voi vain sahata joten minun täytyy luultavasti irrottaa 3 ja etsiä korvaavat laatat.