Aion vaihtaa lattian alla olevan kerroksen yläaulassamme. Syynä tähän on, että aion vetää ilmanvaihdon alakertaan ja haluan vaihtaa nykyisen 23 mm lattian alla olevan kerroksen, joka narisee ja paukkuu tänään. Yläpuolella olevan kerroksen päällä tulee olemaan tammiparketti, ja uusi lattian alla oleva kerros on 21 mm mäntyä.

Nyt ongelmaani, johon toivon saavani apua. Kun sahasin muutaman lankun tutkiakseni, miten tukipuut ovat kiinnitetty, huomasin, että lattialaatta ulottuu 7-8 cm sen osan alle, jota en ole sahannut. Ajatukseni on liimata ja ruuvata liimapuupylväs 90/90 tai vaihtoehtoisesti 115/115 säädön ajoradalle ja sitten asettaa uusi lattian alla oleva kerros liimapuupylvään päälle.

Mutta jos valitsen 90/90, uusi lattia kiinnittyy vain 1 cm:iin. Ovikaarissa saan lisää 2-3 cm lattian asettamiseen. Mikä on noin 2/3 pituudesta.

Voisiko olla mahdollista käyttää 90/90, vai pitäisikö minun ottaa 115/115? Liimapuun hinnalla ei ole väliä. Vai olenko väärässä ja tämä ei koskaan tule toimimaan?
 
  • Mittakaava asetettu hakkeen päälle avatussa lattiassa, joka näyttää puukerrosten rakenteen matossa.
  • Huoneen keskeneräinen lattiaremontti, jossa näkyy irrotettuja lattialautoja, työkaluja, pahvilaatikoita ja sahalaitteita.
Ajattelet siis, että kiinnität tolpan palkin ulkopuolelle, johon seinä tukeutuu? Eikö olisi helpompaa asentaa uusi lattiajuoksu samalla tavalla kuin muut?
 
Bernieberg Bernieberg sanoi:
Ajatteletko siis, että kiinnität tolppaa palkin ulkopuolelle, johon seinä nojaa? Eikö olisi helpompaa laittaa uusi lattiaregeli samalla tavalla kuin muut?
Olen täysin samaa mieltä. Todennäköisesti lattia on rakennettu ennen väliseinien pystyttämistä.
 
Talo on 1,5 kerroksinen ja valitettavasti en pääse kiinnittämään uusia lattiansuojia. Ainoa ratkaisu, jonka keksin, on ruuvata liimaamalla liimapuupylväs olemassa olevaan lattiansuojaan kiinni.

Eikö luulette, ettei se toimi?
 
Jos aiot kiinnittää jotain, mielestäni sen pitäisi olla saman korkuinen kuin olemassa olevat lattianpalkit. Liimapuurakenteet ovat erittäin hankalia käsitellä. En kuitenkaan ymmärrä, miksei voisi lisätä ylimääräistä lattianpalkkia, joka lepää samojen väliseinien päällä pohjakerroksessa kuin olemassa olevat. Jos sinulla on pohjapiirros, niin jaa se.
 
Jos pääset asentamaan tolppasi, pääset varmaankin asentamaan lattiasäännön osastoon myös? Jos ei muuta, voit laittaa lyhyen lankun olemassa olevien sääntöjen väliin ja ripustaa uuden lyhennelankuihin.
 
  • Tykkään
justusandersson
  • Laddar…
Yläkerran tila, jota kutsutaan halliksi, on se, missä työskentelen. Ja seinä makuuhuoneita vasten. Aion vetää lokeroon kaksi 100 mm ilmanvaihtokanavaa ja yhden 20 mm flexputken. Joten lyhentäminen on vaikeaa. Lokeron leveys on 350 mm, mitattuna siitä, mihin seinä päättyy. Voisin ehkä laittaa yhden palkin runkoseinän toiseen päähän, mutta luulen, että sen paikoilleen saaminen on todella vaikeaa. En halua avata ylätason vaatehuoneen lattiaa; lukuun ottamatta ovea ja karmia, se on täysin uudistettu.

Edit: löysin parempia kuvia pohjapiirustuksesta.
 
  • Rakennuksen pohjapiirros, sivulta ja ylhäältä katsottuna, osoittaa huoneiden sijainnit, mukaan lukien aula, jossa työskennellään.
  • Rakennuspiirustus yläkerran pohjapiirroksesta, jossa näkyy halli, makuuhuoneet, kylpyhuone ja säilytystilat, sekä poikkileikkaus kattorakenteista.
Viimeksi muokattu:
Ilman että tiedän kaikkia edellytyksiä, ehdotuksesi liimatusta pylväästä kuulostaa hieman hankalalta, mutta se varmasti toimii. On työlästä työskennellä näin "leveyksisillä ohjaimilla".

Kirjoitat 10 mm alustasta lattialle 90x90 pylväällä, mikä todella tuntuu alakanttiin, mutta kuvassa se näyttää enemmän noin 20 mm, mikä mielestäni tuntuu hyväksyttävämmältä.
 
Yksi ratkaisu voisi olla ensin kiinnittää etäisyyspalat piilotetun lattiasäännön sivuille ja sitten kiinnittää lisälattiasääntö näihin. Päädyissä tämä lisäsääntö tarvitsee ripustaa lyhyisiin tukipalkkeihin, kun taas keskeltä sen tulee levätä sydänseinällä!?
 
Olen erittäin kiitollinen kaikesta palautteesta, kiitos!

Järjestely, jossa ei ole oviaukkoja, vaihtelee 1-2 cm. Vasemmalla on hieman yli 1 cm, oikealla on 2 cm. Ydinkiviseinä tulisi uuden lattian vasemmassa päädyssä sijaitsemaan. Ja se olisi pitkä poikkipienojen välillä ilmanvaihtoputkien vuoksi.

Ajatukseni juuri nyt on laittaa 90*90 liimatolppa. Ja yrittää säästää nykyinen lattia kuvan oikealla puolella. Siitä tulisi pieni tuki, jos puran lattian. Koska lattia johtaa vain matalaan varastotilaan, käymme siellä harvoin. Joten sillä ei ole niin paljon merkitystä, jos lattia narisee. Oviaukoissa saan noin 4 cm tukea, jos sahaan lattian enemmän oviaukoissa. Jos tulee vain 1 cm tukea, missä lattia yhdistyy makuuhuoneen seinään, laitan sinne vielä yhden C24 säännön.

Ajattelin käyttää seuraavaa liimaa ja ruuvia liimaamiseen/ruuvaamiseen?
 
  • Casco-träliimipullo 300 ml, polyuretaani, oranssi etiketti; kuvakaappaus K-Rauta-verkkosivuilta.
  • ESSVE-ruuvipakkaus, koko 6,0 x 160 FS CS-50, sopii puun ja muovin kiinnitykseen, esittelysivulta K-Raudan verkkokaupassa.
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.