2 725 lukukertaa ·
9 vastausta
3k lukukertaa
9 vastausta
Vaihda osa aluslattiasta
Aion vaihtaa lattian alla olevan kerroksen yläaulassamme. Syynä tähän on, että aion vetää ilmanvaihdon alakertaan ja haluan vaihtaa nykyisen 23 mm lattian alla olevan kerroksen, joka narisee ja paukkuu tänään. Yläpuolella olevan kerroksen päällä tulee olemaan tammiparketti, ja uusi lattian alla oleva kerros on 21 mm mäntyä.
Nyt ongelmaani, johon toivon saavani apua. Kun sahasin muutaman lankun tutkiakseni, miten tukipuut ovat kiinnitetty, huomasin, että lattialaatta ulottuu 7-8 cm sen osan alle, jota en ole sahannut. Ajatukseni on liimata ja ruuvata liimapuupylväs 90/90 tai vaihtoehtoisesti 115/115 säädön ajoradalle ja sitten asettaa uusi lattian alla oleva kerros liimapuupylvään päälle.
Mutta jos valitsen 90/90, uusi lattia kiinnittyy vain 1 cm:iin. Ovikaarissa saan lisää 2-3 cm lattian asettamiseen. Mikä on noin 2/3 pituudesta.
Voisiko olla mahdollista käyttää 90/90, vai pitäisikö minun ottaa 115/115? Liimapuun hinnalla ei ole väliä. Vai olenko väärässä ja tämä ei koskaan tule toimimaan?
Nyt ongelmaani, johon toivon saavani apua. Kun sahasin muutaman lankun tutkiakseni, miten tukipuut ovat kiinnitetty, huomasin, että lattialaatta ulottuu 7-8 cm sen osan alle, jota en ole sahannut. Ajatukseni on liimata ja ruuvata liimapuupylväs 90/90 tai vaihtoehtoisesti 115/115 säädön ajoradalle ja sitten asettaa uusi lattian alla oleva kerros liimapuupylvään päälle.
Mutta jos valitsen 90/90, uusi lattia kiinnittyy vain 1 cm:iin. Ovikaarissa saan lisää 2-3 cm lattian asettamiseen. Mikä on noin 2/3 pituudesta.
Voisiko olla mahdollista käyttää 90/90, vai pitäisikö minun ottaa 115/115? Liimapuun hinnalla ei ole väliä. Vai olenko väärässä ja tämä ei koskaan tule toimimaan?
Remontoija
· Kalmar län
· 2 600 viestiä
Ajattelet siis, että kiinnität tolpan palkin ulkopuolelle, johon seinä tukeutuu? Eikö olisi helpompaa asentaa uusi lattiajuoksu samalla tavalla kuin muut?
Jäsen
· Blekinge
· 10 117 viestiä
Talo on 1,5 kerroksinen ja valitettavasti en pääse kiinnittämään uusia lattiansuojia. Ainoa ratkaisu, jonka keksin, on ruuvata liimaamalla liimapuupylväs olemassa olevaan lattiansuojaan kiinni.
Eikö luulette, ettei se toimi?
Eikö luulette, ettei se toimi?
Jäsen
· Blekinge
· 10 117 viestiä
Jos aiot kiinnittää jotain, mielestäni sen pitäisi olla saman korkuinen kuin olemassa olevat lattianpalkit. Liimapuurakenteet ovat erittäin hankalia käsitellä. En kuitenkaan ymmärrä, miksei voisi lisätä ylimääräistä lattianpalkkia, joka lepää samojen väliseinien päällä pohjakerroksessa kuin olemassa olevat. Jos sinulla on pohjapiirros, niin jaa se.
Remontoija
· Kalmar län
· 2 600 viestiä
Jos pääset asentamaan tolppasi, pääset varmaankin asentamaan lattiasäännön osastoon myös? Jos ei muuta, voit laittaa lyhyen lankun olemassa olevien sääntöjen väliin ja ripustaa uuden lyhennelankuihin.
Yläkerran tila, jota kutsutaan halliksi, on se, missä työskentelen. Ja seinä makuuhuoneita vasten. Aion vetää lokeroon kaksi 100 mm ilmanvaihtokanavaa ja yhden 20 mm flexputken. Joten lyhentäminen on vaikeaa. Lokeron leveys on 350 mm, mitattuna siitä, mihin seinä päättyy. Voisin ehkä laittaa yhden palkin runkoseinän toiseen päähän, mutta luulen, että sen paikoilleen saaminen on todella vaikeaa. En halua avata ylätason vaatehuoneen lattiaa; lukuun ottamatta ovea ja karmia, se on täysin uudistettu.
Edit: löysin parempia kuvia pohjapiirustuksesta.
Edit: löysin parempia kuvia pohjapiirustuksesta.
Viimeksi muokattu:
Remontoija
· Kalmar län
· 2 600 viestiä
Ilman että tiedän kaikkia edellytyksiä, ehdotuksesi liimatusta pylväästä kuulostaa hieman hankalalta, mutta se varmasti toimii. On työlästä työskennellä näin "leveyksisillä ohjaimilla".
Kirjoitat 10 mm alustasta lattialle 90x90 pylväällä, mikä todella tuntuu alakanttiin, mutta kuvassa se näyttää enemmän noin 20 mm, mikä mielestäni tuntuu hyväksyttävämmältä.
Kirjoitat 10 mm alustasta lattialle 90x90 pylväällä, mikä todella tuntuu alakanttiin, mutta kuvassa se näyttää enemmän noin 20 mm, mikä mielestäni tuntuu hyväksyttävämmältä.
Jäsen
· Blekinge
· 10 117 viestiä
Yksi ratkaisu voisi olla ensin kiinnittää etäisyyspalat piilotetun lattiasäännön sivuille ja sitten kiinnittää lisälattiasääntö näihin. Päädyissä tämä lisäsääntö tarvitsee ripustaa lyhyisiin tukipalkkeihin, kun taas keskeltä sen tulee levätä sydänseinällä!?
Olen erittäin kiitollinen kaikesta palautteesta, kiitos!
Järjestely, jossa ei ole oviaukkoja, vaihtelee 1-2 cm. Vasemmalla on hieman yli 1 cm, oikealla on 2 cm. Ydinkiviseinä tulisi uuden lattian vasemmassa päädyssä sijaitsemaan. Ja se olisi pitkä poikkipienojen välillä ilmanvaihtoputkien vuoksi.
Ajatukseni juuri nyt on laittaa 90*90 liimatolppa. Ja yrittää säästää nykyinen lattia kuvan oikealla puolella. Siitä tulisi pieni tuki, jos puran lattian. Koska lattia johtaa vain matalaan varastotilaan, käymme siellä harvoin. Joten sillä ei ole niin paljon merkitystä, jos lattia narisee. Oviaukoissa saan noin 4 cm tukea, jos sahaan lattian enemmän oviaukoissa. Jos tulee vain 1 cm tukea, missä lattia yhdistyy makuuhuoneen seinään, laitan sinne vielä yhden C24 säännön.
Ajattelin käyttää seuraavaa liimaa ja ruuvia liimaamiseen/ruuvaamiseen?
Järjestely, jossa ei ole oviaukkoja, vaihtelee 1-2 cm. Vasemmalla on hieman yli 1 cm, oikealla on 2 cm. Ydinkiviseinä tulisi uuden lattian vasemmassa päädyssä sijaitsemaan. Ja se olisi pitkä poikkipienojen välillä ilmanvaihtoputkien vuoksi.
Ajatukseni juuri nyt on laittaa 90*90 liimatolppa. Ja yrittää säästää nykyinen lattia kuvan oikealla puolella. Siitä tulisi pieni tuki, jos puran lattian. Koska lattia johtaa vain matalaan varastotilaan, käymme siellä harvoin. Joten sillä ei ole niin paljon merkitystä, jos lattia narisee. Oviaukoissa saan noin 4 cm tukea, jos sahaan lattian enemmän oviaukoissa. Jos tulee vain 1 cm tukea, missä lattia yhdistyy makuuhuoneen seinään, laitan sinne vielä yhden C24 säännön.
Ajattelin käyttää seuraavaa liimaa ja ruuvia liimaamiseen/ruuvaamiseen?
Klikkaa tästä vastataksesi






