Lisään hieman äänieristyksestä tähän keskusteluun. En mene askeläänieristykseen, koska se ei ole ajankohtainen tässä tapauksessa.
Parantaaksesi ilmaäänieristystä tarvitset kaksi massakerrosta ja niiden väliin ilmavälin. Poistetaan höylälastu, koska se ei absorboi ääntä yhtä hyvin kuin kivivilla.
Tarpeeksi massaa alapintaan voit saada joko kattoon asentamalla kipsilevyä alla olevaan kerrokseen tai kipsaamalla yllä rakenteiden väleissä. On tärkeää saumata huolellisesti menetelmästä riippumatta. Mitä enemmän kipsilevyä, sitä parempi äänenvaimennus. Rakenteiden välit täytetään kivivillalla, eikä sitä saa puristaa kasaan.
Yläpinta samoilla periaatteilla: niin paljon massaa kuin mahtuu, ceminwood tai lattiavane kantavana rakenteena ja sen päälle lattia kipsilevy.
Kiitos kaikista kommenteista, ne auttavat.
Nyt kun pääsiäisjuhla on ohi, voimme keskittyä taas rakentamiseen
Meidän palkki on 220x50 mm
Huone on 3,5 m pitkä (liitos seuraavaan välipohjaan viereisessä huoneessa on hieman tämän huoneen sisäpuolella vaatekaapin alla). Huoneen piirustus: http://forumbilder.se/H6HCN/sovrum
Sitten pääsemme välikerrokseen.
Palkiston alla näyttää olevan lumpapaperi ja sitten 5 mm kovalevy. [/URL][/IMG] http://forumbilder.se/H6HCN/image1-2
Väliseinä on kipsilevyn päällä ja siinä on lastulevy alla, joten en löydä todellakaan mitään onteloa alakertaan.
Takaisin rakenteeseen:
Jos laitamme kipsiä palkin pohjaan, miten kiinnitämme sen? (pehmeätiiviste, mikä??)
Sen pitäisi toki auttaa, mutta vaikea saada siitä tiivistä, koska kutterinlastut katoavat viereisen huoneen alle, joten se ei ole aivan tiivis alapuolella olevaan kerrokseen.
Jos ruuvaamme laudan palkin sivuun upottaaksemme kipsin niin, että se on flush palkin kanssa, onko se myös ratkaisu?
(joten ei tarvitse ruuvata kipsin läpi kiinnittääkseen lastulevyä palkkiin)
Mitä pehmeätiivistettä pitäisi valita lastulevyn ja seinän väliin?
Tärkeintä on saada apua siihen, miten kiinnitän kipsin lastulevyn alle ja mitä pehmeätiivistettä tulisi käyttää tiivistämään kunnolla äänen eristämiseksi!
(Kyllä puhumme VAIN ilmamelusta, meillä ei ole ongelmia runkomelun kanssa)
Kun tarkastelee jännevälien ja palkkien mittoja, ne ovat täysin kunnossa taipuman suhteen. Väliseinä, joka on tuettu korttien päälle, on niin lähellä palkkien tukea, etten katso sen aiheuttavan ongelmaa. Sen sijaan lattiahiukkaslevy tulee ruuviliimata suoraan palkkeihin, jotta jousto-olosuhteet olisivat täydelliset. Kutterilastujen alla oleva huopa on todennäköisesti tavallinen AC150 (asfalttihuopa). Se toimii ilmatiiviinä ja sillä on tietty höyryvastus, mutta ei aiheuta minkäänlaista haittaa, päinvastoin. Minun näkemykseni mukaan paras tapa olisi asettaa kipsilevy puulistojen päälle, jotka on ruuvattu lattiapalkkeihin. Miten tiivistää siinä, siihen Björn Melander saa vastata, koska se oli hänen ideansa.
Jos siellä on väljä ala, aseta kipsi nit sen alle tai kuten Justus ehdotti läktien vasten. Se on vähän askartelua mutta se kannattaa myöhemmin.
Saumaus tehdään elastisella saumausmassalla, mitä kalliimpi saumausmassa, sitä vähemmän se kutistuu. Budjettivaihtoehto on lateksi, mutta silloin sinun tulisi saumata useaan kertaan, jotta se ehtii kuivua välissä. Tämä siksi, että se kutistuu melko paljon. Suurissa raoissa käytä kipsilaastia.
Kipsi pohjassa:
En tiedä mitä on asfaltinhuovan ja lautakaton (superyksinkertainen harvarima) välillä alakerrassa, joten tuntuu hieman riskialttiilta asentaa kipsi ruuvattuna tähän, koska jos teemme jotain alakerran katolle, voi yhtäkkiä törmätä ruuveihin!
Lautojen osalta se on todella vaikeaa saada ne toimimaan kipsin pohjaan, miten ajattelitte siellä?
Kipsi ylhäällä:
Tässä oli ajatukseni lautojen avulla upottaa lattian kipsiä, se antaa minulle myös mahdollisuuden vahvistaa lastulevyt käännöksissä (mutta minun pitäisi varmaan asettaa tukipuu sinne, epäselvää miten saan sen kohdilleen seinän viereen, koska siellä on ilmaa väliseinien alla muihin huoneisiin, yksi ongelma kerrallaan)
Tuntuu siltä, että haluan kipsin upotettuna lautoihin kiinni lastulevyyn lattialla, sitten työskennellään alakerran katon kanssa, jos yläkerran työ ei riitä.
Joustava sauma: te todella puhutte talojen aloittelijalle, en tiedä mikä on kallis.
Missä esimerkiksi sijaitsee https://www.bauhaus.se/casco-golvfog-s40-ljust-tra.html asteikolla, onko se todella halpa, sopiva vai kallis? (oletan, että tämä on halpojen saumojen yläosassa).
Otan mielelläni vastaan apua minkä merkin minun pitäisi katsoa.
Tuntuu, että se on etu ostaa muutama 300 ml tavallista ruiskua varten helpottaakseni työtä.
Kyllä, se antaa minulle hyvän kuvan, lisää mielellään reunaviivat näkymään niin näkee vielä paremmin.
Kuten ymmärrän sen:
Rimat ja päällä kipsi (se muodostaa silloin ilmarakon alustaan nähden)
Eristys
Poikkipuu
Eristys (?)
Lastulevy lattiaan
Tämä muodostaa muutamia ilmarakoja, joita intuitiivisesti tuntuu siltä, että eivät ole hyvä, mutta olen nyt ymmärtänyt, etteivät ne ole lainkaan haitallisia.
Se on hyvä suunnitelma, mutta riskinä on, että minun täytyy asettaa poikkipuut samalla tasolla kuin lattia, koska uritettu lastulevy tarvitsee lisätukea paluulevyjen kohdalla lämmityspiireille.
Minun on todennäköisesti pakko käyttää poikkipuita ja kipsilevyä päällä, jotta saadaan vakaa alusta lastulevylle (joka lisäksi liimaruuvataan lattiarakenteeseen).
Lisäys: Suuret kiitokset kaikesta avusta, on todella arvokasta voida keskustella tästä foorumilla!
Kyllä, ymmärsin oikein, mutta kuten sanottu, minun täytyy silti olla kortlingar tukena lastulevylle.
Suunnittelen huoneen käännöksiä nähdäkseni, mihin kohtaan kortlingarna tulevat tarvitsemaan, ja lasken, että teen CAD-mallinnuksen viikonloppuna.
Muutama lisäkysymys:
Jos kiinnitämme rimoitukset ja kipsilevyt, kipsilevyn alle syntyvä ontelo, pitäisikö se täyttää vai jättää tyhjäksi?
(Miksi yksi tai toinen)
Annet esimerkki eristys + kehikko + eristys, kuinka suuri ero on siinä, että sijoittaa paksu eristelevy ilman välejä?
(Olemme takaisin puhtaasti äänikysymyksissä)
Olen tarkistanut huoneen ja koska huoneelta puuttuu tuki reunoissa, on liian monimutkaista asentaa uritettu lastulevylatti täytteillä ja upotetulla lämmityksellä.
Meidän pitää valita 22mm lastulevy, 16mm EPS lattialämmitys ja 14 mm parketti, saamme rakennuskorkeuden juuri sopivaksi (meillä on muutama mm tilaa välikkeille).
Tämä tarkoittaa, että voimme aloittaa lattian rakentamisen ennen kuin asennamme lattialämmityksen.
Toistaiseksi projekti tuntuu kivalta, suurin huoli on välipohja, koska kun kerran limaruuvitamme lastulevyt, se on vähän kuin "point of no return". Siksi kaikki pohdinnat mahdollisista ratkaisuista.
Olettaen, että riittää, että kiinnitetään reglar skråskruva-menetelmällä, koska ne kantavat vain eristyksen painon.
Lattialämmitys tuntuu silti hyvältä, koska pääsemme eroon putkien läpivienneistä lattiassa + elementissä ja voimme nähdä vaikutuksen masoniittiin ja nauloihin ulkoseinässä (koska he ovat onnistuneet laittamaan saumakohta aivan elementtiputkien taakse, mikä luonnollisesti lämmittää ja viilentää nauloja).
Lisäksi lattialämmitys on uskomattoman mukava kävellä
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.