Aion asentaa katto-ovet autokatoksessa ja miettiä katon kunnostamista sisäpuolelta ensin, koska nykyiset -78 kipsilevyt roikkuvat jonkin verran. Miten se tehdään helpoimmin? Voiko uutta kipsiä asentaa suoraan vanhan päälle vai pitäisikö vanha katto purkaa ensin?
remonttikipsi?

Syynä, että se roikkuu alas, saattaa olla, että se on liian harvoin koolattu?
Tietenkin ikä varmasti vaikuttaa myös.
Ehkä kannattaa tarkistaa, ettei sinulla ole samaa ongelmaa uuden kipsin kanssa ajan myötä.
cc30 sopii hyvin kipsille katossa.

Jos vanha kipsikatto roikkuu, se ei luultavasti ole riittävästi harvalaudoitettu, jotta se pysyisi ylhäällä. C/c 300 mm on suositus. Se voi myös johtua siitä, että harvalaudoitus on liian heikko, yleensä käytetään 28x70. Voit unohtaa remonttikipsin katossa. ;-)

Ahaa. Kiinnostavaa luettavaa. Minulla ei ole levyjä lainkaan tänään, mutta haluan. Onko olemassa muunlaisia levyjä ehkä?

Haluan vain päästä eroon aiemmin kosteudesta vaurioituneesta katosta ym., eikä minulla ole oikein halua naulata harvassa olevaa paneelia....

joten mitä tehdä? Ottaa alas vanha katto, tarkistaa koolaukset, tarvittaessa naulata lisäharvalaudoitus ja sitten laittaa uusi kipsi? Paljon työtä..

Chriskay sanoi:
Paljon työtä..
...mutta siitä tulee hyvää! :)

Immobil kirjoitti "Renoveringsgipsiä katossa voit unohtaa. ;-)"

Miksi sitten?

Yritä temppuilla sellainen ohut levy kattoon. :eek:

Selvä, sitten yritän sitä!
Selailin näitä sivuja ja huomasin, että ongelma on, että levyt taipuvat.
Pisimpiä levyjä on vain 135cm, joten se voi olla kokeilemisen arvoista.
Ei muuta outoa ongelmaa?

Miksi ei laittaa peltiä sen sijaan? Minulla on se autotallissani, siitä tuli itse asiassa todella tyylikäs ja sen asentaminen sujui PALJON nopeammin. Sen voi asentaa hyvin ilman ristikoolaukseen lisäksi. Mutta on selvää, vanha kipsi täytyy kai poistaa....

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.