4 509 lukukertaa ·
6 vastausta
5k lukukertaa
6 vastausta
Utelias. Mitä se maksaa?
Mietin vähän talon rakentamista. Se on parin vuoden päässä tulevaisuudessa, mutta haluan kaiken olevan selvää, kun sen aika koittaa.
Talo tullaan todennäköisesti rakentamaan jonkinlaisesta kivimateriaalista. Joko kokonaiset betoniseinät tai leca-harkot.
Pohjaratkaisu tulee olemaan rinneratkaisu, jossa yksi kerros maanpinnan yläpuolella.
Aion tehdä suurimman osan itse sukulaisten ja ystävien kanssa, mutta ammattimaista apua tarvitaan varmasti harkkojen muurauksessa sekä vesi- ja sähköasennuksissa.
Mitä talon rakentaminen voisi maksaa suurin piirtein, jos tähtää noin 170 neliön taloon??
Tiedän, että hinta on vaikea arvioida, mutta jotakin peukalosäännön tasolla olisi hyvä...
Talo tullaan todennäköisesti rakentamaan jonkinlaisesta kivimateriaalista. Joko kokonaiset betoniseinät tai leca-harkot.
Pohjaratkaisu tulee olemaan rinneratkaisu, jossa yksi kerros maanpinnan yläpuolella.
Aion tehdä suurimman osan itse sukulaisten ja ystävien kanssa, mutta ammattimaista apua tarvitaan varmasti harkkojen muurauksessa sekä vesi- ja sähköasennuksissa.
Mitä talon rakentaminen voisi maksaa suurin piirtein, jos tähtää noin 170 neliön taloon??
Tiedän, että hinta on vaikea arvioida, mutta jotakin peukalosäännön tasolla olisi hyvä...
Jos et laske mukaan tonttia ja liittymiä ja teet lähes kaiken työn itse - voit rakentaa talon 700-1400 k€. Silloin maksat oikeastaan vain materiaalit ja lakisääteiset maksut.
Mutta se voi myös maksaa miten paljon tahansa riippuen materiaalivalinnasta ja siitä, mitä sisällytät hintaan.
Minulla on kavereita rakennusalalla, joilla on hyvät kontaktit ja edulliset materiaalit, ja he ovat rakentaneet itse. He pääsevät johonkin yllä mainittuun kokoluokkaan. Mutta ne eivät olleet kivitaloja!!!
Mutta se voi myös maksaa miten paljon tahansa riippuen materiaalivalinnasta ja siitä, mitä sisällytät hintaan.
Minulla on kavereita rakennusalalla, joilla on hyvät kontaktit ja edulliset materiaalit, ja he ovat rakentaneet itse. He pääsevät johonkin yllä mainittuun kokoluokkaan. Mutta ne eivät olleet kivitaloja!!!
Eräs kollegani aikoo rakentaa noin (170 neliömetriä) kuten olet kuvannut, ja heillä on laskelma noin 1,4 - 1,5 milj... Ymmärtääkseni melkein aina tulee jokin odottamaton kulu, kun rakentaa taloa.
Aivan oikein. Pitäisi myös mainita, että he rakentavat myös puutaloa (10 mailia pohjoiseen Tukholmasta) ja heillä on puolestaan tuttu, joka on puuseppä.
Puusepän kaveri oli noin 0,5 miljodit halvempaa kuin vastaavat talotoimittajat.
Aivan oikein. Pitäisi myös mainita, että he rakentavat myös puutaloa (10 mailia pohjoiseen Tukholmasta) ja heillä on puolestaan tuttu, joka on puuseppä.
Puusepän kaveri oli noin 0,5 miljodit halvempaa kuin vastaavat talotoimittajat.
No joo, se oli vain taloa varten.....
Hän sai myös käsiinsä halvan tontin, jonka hän osti maanviljelijältä. Jos muistan oikein, hän maksoi hieman yli 200000 12000 neliömetristä.... Tontti sijaitsee maaseudulla Västeråsin seudulla. Arvaa, tuleeko kateelliseksi ;D ;D
Hän sai myös käsiinsä halvan tontin, jonka hän osti maanviljelijältä. Jos muistan oikein, hän maksoi hieman yli 200000 12000 neliömetristä.... Tontti sijaitsee maaseudulla Västeråsin seudulla. Arvaa, tuleeko kateelliseksi ;D ;D
Klikkaa tästä vastataksesi