• Rakastan
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
Se riippuu todella paljon kahdesta tekijästä:

-Mitä voitte tehdä itse? Oma työ on vapaa tuloverosta ja ALV:stä sekä työnantajamaksuista ja yleiskuluista.
-Millaista standardia haluatte? Jos kaiken pitää olla kuin uutta, remontit tulevat usein kalliimmiksi kuin uudisrakentaminen, mutta jos tyytyy vähän vähempään, voi päästä todella edullisesti.

Minusta katto näyttää melko uudelta. Miksi vaihtaa katto, joka ei vuoda?

• Tykkään
Joak ja 2 muuta
  • Laddar…
Meidän pitäisi tehdä paljon itse, mutta sähkö, vesi, julkisivu ja mahdollisesti kattotyöt aiomme todennäköisesti ulkoistaa.

Ystävällisin terveisin
M

Jos ette aio tehdä mitään itse, niin saatte varmaan laskea 3-4 miljoonaa kr joka tapauksessa.

Minun erittäin amatöörimäinen arvaukseni :).

• Tykkään
Sson85
  • Laddar…
Hei

Talo, johon linkitit, näyttää olleen hyvä koti, ja joku on jo aloittanut remontin mutta luopunut siitä.

Yritä selvittää, miksi nykyinen tai aiempi omistaja lopetti remontin. Löytyikö jotain, mikä teki kaikesta kaksin verroin kalliimpaa?

Kustannuksista riippuu monista asioista, kuten heimlaga mainitsee.

Jos teette kaiken mahdollisen itse ja otatte sitten ammattilaisia sinne, missä tarvitaan, voitte varautua noin vuoteen ja muutamaan, ehkä muutamaan, miljoonaan. SVT:n Husdrömmar-ohjelmassa on ollut useita remontteja, jotka ovat kestäneet 3-5 vuotta ennen valmistumista.

Vaikuttaa siltä, että talossa voi asua, joten remontoiminen osa kerrallaan on varmasti mahdollista. Mutta varaudu muutaman vuoden työmäärään, jos työskentelet samalla ammatissasi. Yksi vaihtoehto on lopettaa ammattityö ja sen sijaan remontoida taloa vuoden ajan kokopäiväisesti.

• Tykkään
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
Kiitos kaikista hyvistä vastauksista!

N NybyggareMaria sanoi:
Minä ja mieheni olemme hieman kiinnostuneita ostamaan oikean remonttikohteen ja kunnostamaan sen juuri mieleiseksemme.

Olemme löytäneet tämän talon, joka todellakin tarvitsee hieman rakkautta. Mutta kuinka paljon luulette, että tämän kohteen kunnostaminen maksaisi?

[linkki]

Oletan, että on tehtävä julkisivu, katto - kaikki.

Ystävällisin terveisin
M
Eräs tuttava, joka on kunnostanut kaksi sellaista taloa, sanoi niiden maksaneen 7 miljardia kappaleelta.

J Jochi sanoi:
Ett tuttava, joka on kunnostanut kaksi sellaista bussia, sanoi niiden maksaneen 7 milj vardera
Tämä kokoluokka tulee, jos haluaa kaiken nykyaikaisen standardin mukaisesti ja ulkoistaa kaiken työn.

• Tykkään
Magnus Nilsson6085 ja 2 muuta
  • Laddar…
Ihana talo!

Arvioisin noin 3 miljoonaa, jos vuokraatte sen ulos, mutta ilman mitään ylellistä, olettaen että runko, katto, lattiat, savupiippu jne. ovat kunnossa.

Sisäpuolelta noin 10 000 kr/m2 rakennusalaa ja se näyttää olevan vajaa 200 m2.

Ulkopuolelta noin 1 miljoona, jossa kalleimmat ovat katto, rappaus ja ikkunaremontti.

Sitten voi esimerkiksi lisätä 250 000 lämpöpumpulle, pari 100 000 keittiölle ja kylpyhuoneelle kumpikin jne.

Remontoin talon vuodelta 1914, kokonaispinta-ala yli 200 m2, alle 2 vuodessa yhden puusepän kanssa, mutta tein itse yli 1 000 tuntia ja puuseppä teki noin 2 500-3 000 tuntia, mutta hän oli minulla palkattuna (ei ulkopuolinen firma), mikä tarkoittaa palkkaa + sosiaalimaksuja, ja kokonaiskustannus oli noin 1,5 miljoonaa, mutta silloin korjasin vain katon (en vaihtanut), enkä vaihtanut kylpyhuonetta ja keittiötä, keittiö remontoitiin, mutta esimerkiksi ikkunaremontti vei varmasti yli 300 tuntia yksin.

Jos tekee itse, on hyvä olla aliarvioimatta, kuinka kauan asiat vievät aikaa. Luulen, että käytin noin 200 tuntia per huone (seinät, puutyöt, lattiat jne. + sähkö), mutta sitten myös eteinen tai portaikko lasketaan huoneeksi. Ja vain koska ne ovat pienempiä, se ei välttämättä käy nopeammin.

Sitten remonttini oli melko kunnianhimoinen, paljon aikaa meni vanhojen listojen, karmien, ovien raapimiseen/hiontaan, jonkin karmien valmistamiseen, kaiken sähkön jyrsintään ja palautukseen jne.

Viimeksi muokattu:
  • Tykkään
yonna
  • Laddar…
Wow mikä hieno talo! Mutta miksi nykyinen omistaja on ilmeisesti heittänyt hanskat tiskiin? Näyttää siltä, että työt ovat aloitettu mutta jokin on tullut tielle. Todella relevanttia, jos on jotain suurta ja kallista, kuten huonokuntoinen runko, joka estää jatkotyöt.

Kuinka pitkä on naru? Kuinka paljon maksaa tulla kuntoon? Jos tekee kaiken itse, kannattaa varautua useiden vuosien iltoihin, viikonloppuihin ja lomiin. Sitten siitä pitäisi varmaan nauttia. Teettää kaikki ei ole niin mutkatonta, pyydä tarjouksia, lue, ymmärrä. Sitten tajuat, että haluatkin purkaa itse mieluummin kuin antaa firmalle 60 000 työtä varten jne. jne. Materiaalit ovat todella kalliita. Työkalut myös. Hengailla marketplace/blocketissa muuttuu nopeasti osa-aikatyöksi.

Terveisin, ostanut kaksi kuolinpesää sekä remonttikohdetta ja viihdyn mainiosti.
Ps. En ole ollut ulkomaanmatkalla kuuteen vuoteen, mutta en kaipaa sitä. Tehdään omat valinnat.

• Tykkään
Dortmunder DAB
  • Laddar…
N nb. sanoi:
Ihana talo!

Arvioisin vähintään 3 miljoonaa, jos palkkaatte urakoitsijan, mutta ilman mitään ylenpalttista ja olettaen, että runko, katto, lattia, savupiippu ym. ovat kunnossa.

Sisäpuolelta noin 10 000 kr/m2 rakennusalaa, ja se vaikuttaa olevan hieman alle 200 m2.

Ulkopuolelta noin 1 miljoona kruunua, missä kalliina ovat katto, rappaus ja ikkunaremontti.

Lisäksi voi esimerkiksi tulla noin 250 000 lämpöpumppuun, pari 100 000 keittiöön ja kylpyhuoneeseen kumpaankin ym.

Remontoin talon 1914, kokonaispinta-ala yli 200 m2 ja se kesti vain alle 2 vuotta yhden puusepän kanssa, mutta tein yli 1000 tuntia itse ja puuseppä teki noin 2500-3000 tuntia, mutta hän oli palkkalistoillani (ei vuokrattu firma), mikä tarkoitti palkkaa + sosiaalimaksuja, lopputulos oli noin 1,5 miljoonaa kruunua, mutta silloin vain korjasin katon (en vaihtanut) enkä vaihtanut kylpyhuonetta ja keittiötä, keittiö kunnostettiin, mutta esim. ikkunaremonttiin meni varmaan yli 300 tuntia vain siihen.

Jos tekee itse, on hyvä olla aliarvioimatta kuinka kauan asiat vievät. Luulen, että käytin noin 200 tuntia per huone (seinät, puutyöt, lattiat ym. + sähkö) mutta silloin myös käytävä tai portaat ovat huone. Ja vain siksi, että ne ovat pienempiä, ei välttämättä mene nopeammin.

Rennovointini oli melko kunnianhimoinen, paljon aikaa meni vanhojen listojen, ovien ym. hiontaan / kaapimiseen, uusien karmien valmistamiseen, kaiken sähkön laittamiseen ja ennallistamiseen ym.
Ett tuttava joka on remontoitu kaksi vanhaa taloa sanoi, että se maksoi seitsemän miljoonaa kruunua per talo, silloin hän on palkannut kaiken.

Jännittävä projekti. Paljon työtä sille, joka haluaa palauttaa asuttavan kauniin talon.

Mietin sitten juuri läheisyyttä kadulle. Nyt talo sijaitsee vähän matkan päässä E65:ltä, joten se ei varmaan ole niin liikennöity.

Mukava ja kaunis paikka!

Onko teillä kokemusta remontoinnista? Ei kuulosta siltä. Julkisivutyö on paljon anteeksiantavampaa ja sopivampaa tehdä itse, jopa aloittelijana, kuin "kaikki muu", jonka ilmoitatte aikovanne tehdä itse.

N NybyggareMaria sanoi:
Minä ja mieheni olemme vähän innostuneita ostamaan todellisen remonttikohteen ja kunnostamaan sen juuri sellaiseksi kuin haluamme.

Olemme löytäneet tämän talon, joka todellakin tarvitsee vähän rakkautta. Mutta kuinka paljon luulette, että tämän kohteen remontointi maksaisi?

[linkki]

Oletetaan, että täytyy tehdä julkisivu, katto - kaikki.

Yt
M
Toivottavasti teillä ei ole pieniä lapsia.
Työvoimatoimisto voi auttaa kätevän pojan kanssa, joka saa aloittelijan työn, tai miten sitä kutsutaan. Teidän työnantajana. Se tulee halvemmaksi.

Purre
Ei mitään mainintaa siitä, mutta onko se K/Q-merkitty? Tuntuu siltä, että talo voisi olla sitä. Muuten meidän talosta kunta sanoo näin: "Kiinteistö sijaitsee erityisesti arvokkaassa kulttuuriympäristössä." Siitä ei kuitenkaan ole verkkosivua tai vastaavaa saatavilla, vaan se on pääasiassa kunnan mielipide. Mitä se käytännössä tarkoittaa, on myös vaikea sanoa, mutta se saattaa aiheuttaa ongelmia joskus, voisin kuvitella.

Kannattaa tarkistaa tämä kunnan kanssa.

• Tykkään
Dortmunder DAB ja 1 muu
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.