Neljä kahdeksasta raudoitusverkosta pystyssä. Aion myös asentaa ylälankun. Olen todella tyytyväinen tähän mennessä. Ostin byggmaxista 5*2.3 m verkon 469 kr kappalehintaan ja jaoin ne kolmeen osaan, niin riittävät 21 metriä. Halpaa ja hyvää!
Olen saanut vaimolta tehtäväksi rakentaa raudoitusverkon aidan, jossa muratti voi myös kasvaa. Olen etsinyt eri ratkaisuja netistä ja tullut siihen tulokseen, että on kaikkein tyylikkäintä, jos jyrsitään ura tolppaan, johon raudoitusverkon pää painetaan.
Mutta sitten ajattelin, onko tyhmää jyrsiä/improovoida painekyllästetyissä tolpissa? Ajattelen, että se saattaa radikaalisti laskea käyttöikää, kun lahoaminen tapahtuu nopeammin.
Miten te teitte, kun rakensitte raudoitusverkon aidan?
Kuva suunnitellusta lopputuloksesta:
[kuva]
lisäisin muutaman tukipuun myös, esimerkiksi joka toiseen tai kolmanteen tolppaan maahan. jos tolppa on kohtuullisen mitoitettu, tukipuu voidaan asettaa alemmaksi ja se on huomaamattomampi.
Sitten sinulla ei ole sitä puristuskuormaa, joten metpostilla se toimii, vähemmän työtä ja hintaa.
Tässä on lopputulos. Olen itse melko tyytyväinen, vaikka se ei ole aivan suorassa kaikissa kulmissa pensasryhmien ja muun romun vuoksi, joka oli tiellä.
Käytetty 95mm tolppia ja 120*28mm ylärimoina.
Porattiin reikiä ja työnnettiin sisään, menetelmä, jota en voi suositella.
(käytin ruutua mallina, käy ilmi, että raudoitusverkko ei ole niin tasainen kuin voisi toivoa).
Näin jälkikäteen olisin tyytynyt poraamaan 3-4 kummallekin puolelle.
Poraus reikiä ja sisään työntäminen, menetelmä, jota en voi suositella.
(käytimme ruutua mallina, osoittautui, että raudoitusverkko ei ole niin tasainen kuin toivoisi).
Jälkikäteen ajatellen olisin tyytynyt poraamaan 3-4 kummallekin puolelle.
Me porasimme myös reikiä yläosaan ja huomasimme aivan kuten sinäkin, että raudoitusverkko ei ollut tasainen. Lopulta vedin kynällä viivan merkitsemään tarkalleen missä reikä pitäisi porata, ja se meni paremmin. Mutta se vei kohtuuttoman paljon aikaa.
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.