Hei,

Olen saanut vaimolta tehtäväksi rakentaa raudoitusverkkovirtausta, jossa muratti voi kasvaa. Olen katsellut netistä erilaisia ratkaisuja ja tullut siihen tulokseen, että se on kaikkein tyylikkäin, jos jyrsimme uran tolppaan, johon painetaan raudoitusverkon pää.

Mutta sitten minua mietitytti, onko tyhmää jyrsiä/loveuttaa painekyllästettyihin tolppiin? Mietin, että ehkä elinikä lyhenee huomattavasti, koska lahoaminen tapahtuu nopeammin.

Miten te rakensitte raudoitusverkkovirtausta?

Kuva ajatellusta lopputuloksesta:

Armeringsnätstaket täckt av frodig murgröna i trädgårdsmiljö med välskött gräsmatta och buskar framför staketet.
 
Olen nähnyt sellaisia, joissa on valmiit urat, en vain muista, mikä puutavarakauppa se oli.
 
Eikö olisi parempi porata reikiä ulkoneville tapeille? Pelkkä ura ei tule toimimaan.
 
D Daniel 109 sanoi:
Eikö olisi parempi porata reikiä ulkoneville tapeille? Pelkkä ura ei riitä.
No jaa, ylhäältä tulee ulkonevia tappeja, mutta siihen tulee koko "tanko", joka nojaa tolppaa vasten. Se riippuu tietysti myös siitä, miten verkko leikataan!

Katson, onko tolpissa jo uria. Hyvä idea!
 
Eikö tuo ole vähän liioiteltua? Muutaman vuoden kuluttua muratin pitäisi peittää tolpat enemmän tai vähemmän kokonaan.
 
Mitä ajattelit olevan tolppien mitat? Eikö voi tulla "riittävän hyvä", jos vain ottaa kaksi painekyllästettyä palkkia tai terassilautaa, asettaa ne kummallekin puolelle raudoitusverkkoa ja kiinnittää ruuvilla läpi? Sitten kruunaa jollain pienellä hatulla tai ylärimana.

Vaihtoehtoisesti voi vain laittaa tolpat ja ruuvata raudoitusverkon kiinni takaosaan, jos ei ehdottomasti tarvitse olla siisti takapuoli aidassa.
 

Paras vastaus

Kiinnitä voimakkailla märloilla, jos sinulla on puoli, joka ei näy, on tavallinen tapa. Mutta ne kasvavat silti umpeen, joten kukaan ei näe niitä.
 
Se tulee olemaan 70 tai 95 tolppaa. En ole vielä päättänyt.

Mutta kuulostaa siltä, että teen liikaa työtä, koska murgrönan tulee peittämään sen tulevaisuudessa.

Kiitos hyvästä vastauksesta! (y)
 
Minulla oli 90 tolppaa ja asensin 45 rimaa, joihin laitoin raudoitusverkon väliin ja vedin vain ruuvit läpi.

Kasvit peittävät tolpat, joten en usko, että se näyttää oudolta. Lisäksi mielestäni rimat sulautuvat tolppiin.
 
  • Puiset pylväät ja rimoitus, joihin on kiinnitetty verkko. Kasvit kasvavat pylväiden välissä. Taustalla näkyy valkoinen talo ja piha.
  • Tykkään
pdov ja 1 muu
  • Laddar…
M Mawe85 sanoi:
Siitä tulee 70 tai 95 tolppaa. En ole vielä päättänyt.

Mutta vaikuttaa siltä, että ylikäsittelen sitä, kun muratti kuitenkin peittää sen tulevaisuudessa.

Kiitos hyvästä vastauksesta! (y)
A AndersS sanoi:
Naulaa voimakkailla hakasilla, jos sinulla on sivu, joka ei näy, on tavallinen tapa. Mutta ne tulevat joka tapauksessa kasvamaan yli, joten kukaan ei tule näkemään niitä.
Jos naulaat hakasilla jo asennettuun tolppaan, on vaikeaa saada ne sisään, koska tolppa värisee. Niksi on laittaa väliaikaisesti kunnollinen vastatuki taakse. Siis jotain raskasta, kuten 10 kg kivilaatta.
 
Kuten dthompa kuvaili. Verkko roikkuu ruuveissa. Ruuvaa takapuolelta, joten ne eivät näy. Etuna on, että verkko keskittyy tolppaan.
 
  • Puisia tolppia ja niiden välissä punottu verkko, johon kiipeää kasveja. Edessä kukkiva tulppaanirivistö.
D dthompa sanoi:
Minulla oli 90 tolppia ja asetin 45 listaa, joihin laitoin raudoitusverkkoa väliin ja kiinnitin vain ruuveilla.

Kasvit peittävät tolpat, joten en usko, että se näyttää oudolta. Lisäksi mielestäni listat sulautuvat tolppiin.
Tyylikästä. Se on myös hyvä ratkaisu!
 
T Telefu sanoi:
Kuten dthompa on kuvannut. Verkko roikkuu ruuveissa. Ruuvataan takapuolelta niin ettei niitä näy. Etuna on, että verkko keskittyy tolppaan.
Tarvitseeko verkon roikkua missään, jos sen puristaa ympäri? Se on kai silloin, kun ei haluta sen menevän maahan.
 
Vahvistusverkkomme loppuu ilmassa. Lisäksi aluksi aioimme laittaa kiipeilyhortensiaa, jotka ovat raskaita.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.