Ajattelin tehdä perustuksen Isodränin lämpökutistetun perustuksen konseptin mukaan. Se on suunnilleen kuin rakentaisi kellarilla, paitsi että ei kaiva niin syvälle. Se on siis eristetty perusmuurin ulkopuolelta.

Kun katsoo TräGuidenin verkkosivuilta, kuinka rakentaa puupalkisto ja ulkoseinä, se näyttää tältä:
Kaavio Isodrän-varmkrypgrundjärjestelmästä: eristysratkaisuja ja rakennekerrokset esitettynä, sisältää perustuksen, seinän ja puupalkkijärjestelmän.

Heillä on myös eristys perusmuurin ulkopuolella, ja ne kohtaavat sitten eristyksellä ulkoseinän ulkopuolella samalla paksuudella kuin peruseristys.

Ongelma on, että minulla on noin 20 cm eristystä perustuksen ulkopuolella. Onhan aika kummallista laittaa 20 cm eristystä ulkoseinän ulkopuolelle... Joten miten mielestänne minun pitäisi ratkaista tämä?

Kuvassa on rakennuselementtien poikkileikkaus, mukaan lukien punainen puupaneeli, eristekerrokset ja harmaat lohkot.
(Valettu pohja lecaharkoilla 19x19cm päällä. Alhaalla 20 cm Isodrän, yläpuolella 20 cm solumuovia. Rappaus solumuovin ulkopuolella. Isodrän tulee olemaan myös pohjan alla ja perustuksen sisällä.)

Olen piirtänyt ulkolaudan, koska sen täytyy olla muurilla. Ja olen piirtänyt punaisen puuverhouksen, koska tiedän, mihin haluan sen sijoittaa.

Kuinka minun pitäisi rakentaa puupalkisto ja ulkoseinä saadakseni verhouksen tarpeeksi pitkälle ulos?

Perustus isoleca:sta sen sijaan ja siten siirtää eristys sisään siihen?

Mutta miksi niin paljon eristystä perustuksessa? Onko koko perustus myös eristetty alaspäin?

Aion katsoa isolecan.

Minulla tulee olemaan lämmitetty perusta. Siksi minulla on niin paljon eristystä muurissa. Sulan alla tulee olemaan 10 cm eristystä ja 20-30 cm eristystä maan päällä perustuksen sisällä.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.