Hei! Olen eristänyt lecamursääni ja huomasin tänään, kun aloin harventaa fibercementtilevyille, että minulla on vähän kondensaatio-ongelmia peltilistojen alla.

Kysyn, olenko teknisesti tehnyt jotain täysin väärin? Ja miten minun pitäisi toimia, jos haluan korjata ongelman.

Eristyksen ja pellin väliin syntyy pieni ontelo, jossa ilma pysyy paikallaan, koska olen painanut eristeen koko matkalta pelliin asti. Olisiko toiminut, jos olisin eristänyt huolellisemmin ilman ilmataskuja? Vai voiko olla niin, että sisäpuolelta tuleva lämmin ilma aiheuttaa tämän kondensaation? Yläkerran kynnyslista on lecan päällä vain kynnyslistan kanssa, olisi pitänyt olla kunnon kynnyslistaeristys.

Oletan, että ongelma ratkeaisi, jos olisi ilmarako peltien ja eristeen välillä, mutta silloin menetän eristyksen ja minulla olisi paljas lecakivi, joka kylmettyy ja aiheuttaa muita kondensaatio-ongelmia?

Se on rinnetalo, jonka alakerrassa on leca-harkoista seinät, sisäpuolelle tulee pystytetyt asennusseinät eristyksellä, joskin ohuempi eristekerros kuin ulkoseinissä.

Lataan muutamia kuvia, jotta näette ongelman.

Toivottavasti joku voi antaa hyviä neuvoja.

Kiitos etukäteen!

• Kondensoitunut alue, jossa eristys on asennettu lecapalkkien ja puisen rakenteen väliin, näkyvissä metallinen kulmaliitin ylhäällä.
  • Hanskat kädessä koskettaa höyrynsulkua tai eristettä, kondenssikosteutta näkyvissä metallilevyn takana puurunkoisessa seinässä.
  • Eristelevyn ja metallilistan välinen rako, jossa on näkyvissä kosteutta; kuva liittyy kondensaatio-ongelmaan rakennuksen perustuksessa.
Lämmin kostea ilma puristuu ulos ja kondensoituu.
Millainen ilmanvaihto sinulla on talossa?
Onko se tavallinen kellari vai ryömintätila?

surris
Ovatko metallilevyt kosketuksissa ulkolämpötilan kanssa?

allexx allexx sanoi:
Lämmin kostea ilma puristuu ulos ja tiivistyy.
Minkälainen ilmanvaihto sinulla on talossa?
Onko se tavallinen kellari vai ryömintätila?
Ei ole tällä hetkellä ilmanvaihtoa kellarissa, aion asentaa painovoimaventtiilit kun rakennus alkaa siellä alhaalla, yläkerrassa on myös painovoimainen ilmanvaihto.

Se ei ole oikea kellari sinänsä, koska kaikki asuintila alakerrassa on maanpinnan yläpuolella.

surris mattias1jonsson sanoi:
Onko pellit kosketuksissa ulkolämpötilan kanssa?
Kyllä, tämä on ulkona.

surris
R RasmusD sanoi:
Ja, detta är utomhus.
Okei luulin että se oli kellari.
Levy johtaa lämpöä hyvin ja jäähtyy helposti viileämmäksi kuin ympäröivä ilma, mikä tekee siitä helposti kondensoituvaa, jos ilma on lämpimämpää.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.