Olen parhaillaan remontoimassa yhtä varahuoneistamme. Siellä on vähän niukasti pistorasioita, joten olen avannut seinää ja aion vetää muutaman ylimääräisen. Kun poistaisin kipsilevyä, huomasin, että seinien paksuus vaihtelee. Normaalia kipsilevyä tapetoidulla tehosteseinällä ja huomattavasti ohuempaa valkoisella seinällä.
Mitä kipsiä tämä on?? Ainoa asia, jonka voin löytää verkosta, joka on lähellä, on ulkokipsi 9,5 mm. Mutta eikös sitä laiteta vain talon ulkopuolelle??
Rivitalo rakennettu vuonna 1980.
Mitä mieltä olette?

• Huone remontin alla, paljastettu seinä eri paksuisilla kipsilevyillä; vasemmalla kuviotapetti ja oikealla valkoinen seinä; ikkuna oikealla.
  • Vernier-mittari mittaa kipsilevyn paksuutta ikkunalaudalla; lukema näyttää 10,50 mm.
  • Henkilö mittaa seinälevyn paksuutta työntömitalla, näyttö näyttää 13,6 mm.
Ohut levy ei ole vakiopaksuinen, mutta olen nähnyt aikaisemmissa keskusteluissa, että esiintyy kaikenlaisia paksuuksia.

Yksi ratkaisu voi olla laittaa joku board-levy noin 4 mm ja sitten 6 mm remonttikipsiä, niin saat oikean paksuuden.

Vuonna 1980 oli olemassa 9 mm kipsiä sisäkäyttöön, minulla on sitä talossani, joka on rakennettu vuosina 80-81
ulkonakipsi on vihertävä, älä käytä sitä sisätiloissa
se, että sinulla on 9 mm seinällä, voi viitata siihen, että siellä on mahdollisesti raakapontti takana

Luulen, että ratkaisen tämän 3mm masonitboardilla ja saneerauskipsillä. Se on helpoin vaihtoehto. En jaksa kipsoida koko seinää uudelleen.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.