1 814 lukukertaa ·
3 vastausta
2k lukukertaa
3 vastausta
"Ulkoinen" työtasoliitos?
Olen aika amatööri, kun on kyse rakentamisesta. En edes tiedä, kysynkö tätä oikeassa foorumikategoriassa.
Haluan kiinnittää kaksi pöytälevyä yhteen, mutta koska ne ovat laminaattia, en voi jyrsiä materiaalia pois ja asentaa työtasoliitoksia tai yrittää porata reikiä sivuille, koska koko levyn ympärillä on "muovi".
Olen kuitenkin nähnyt, että voi olla samanlainen liitos, joka ruuvataan LEVYN (tai oikeastaan alapuolelle) kiinni ja kiristetään ilman, että tarvitsee porata suuria reikiä levyihin (paitsi muutama pieni ruuvi kiinnitystä varten).
Kuten sanottu, etsin jotain vastaavaa, ei tarvitse olla täysin samanlainen. Kunhan vain voi kiinnittää kaksi pöytälevyä yhteen ilman suurempaa invasiivista toimenpidettä.
Haluan kiinnittää kaksi pöytälevyä yhteen, mutta koska ne ovat laminaattia, en voi jyrsiä materiaalia pois ja asentaa työtasoliitoksia tai yrittää porata reikiä sivuille, koska koko levyn ympärillä on "muovi".
Olen kuitenkin nähnyt, että voi olla samanlainen liitos, joka ruuvataan LEVYN (tai oikeastaan alapuolelle) kiinni ja kiristetään ilman, että tarvitsee porata suuria reikiä levyihin (paitsi muutama pieni ruuvi kiinnitystä varten).
Kuten sanottu, etsin jotain vastaavaa, ei tarvitse olla täysin samanlainen. Kunhan vain voi kiinnittää kaksi pöytälevyä yhteen ilman suurempaa invasiivista toimenpidettä.
Rickard.
Jäsen
· Riktiga Norrland
· 7 397 viestiä
Rickard.
Jäsen
- Riktiga Norrland
- 7 397 viestiä
On täysin mahdollista käyttää tavallisia liitoskiinnikkeitä laminaattitasolla, mutta se on tietysti monimutkaisempaa kuin se versio, jota etsit. Etuna on, että kiristysvoima kohdistuu suoraan sinne, missä haluat sen olevan, kun taas toinen haluaa taittaa levyt, mutta se ei ehkä ole ongelma todellisuudessa.
Valitettavasti minulla ei ole hyvää vinkkiä mistä voit löytää.
Valitettavasti minulla ei ole hyvää vinkkiä mistä voit löytää.
Levyjen reunat ovat muovilla päällystettyjä, eikö se vain halkeile ja irtoa.Rickard. sanoi:
Laminointipöytätasolle voi aivan mainiosti käyttää tavallisia liitoskiinnikkeitä, mutta se on tietenkin monimutkaisempaa kuin etsimäsi vaihtoehto. Etuna on, että puristusvoima kohdistuu suoraan sinne missä halutaan, kun taas toinen voi taivuttaa levyt, mutta se ei ehkä ole ongelma todellisuudessa.
Minulla ei valitettavasti ole hyvää vinkkiä mistä niitä löytää.
Ajattelin improvisoida itselleni samankaltaisen laitteen kuin näyttämässäni kuvassa, jossa pidän "sylinterin" ja mutterit tavallisesta liitoskiinnikkeestä. Kuitenkin kiinnitän L-muotoisilla levyillä kumpaankin puoleen työtasoa. Voisiko se toimia silloin? Onko sinulla aavistusta, mitkä eri osat olisi parasta yhdistää?
Rickard.
Jäsen
· Riktiga Norrland
· 7 397 viestiä
Rickard.
Jäsen
- Riktiga Norrland
- 7 397 viestiä
En ole millään tavalla asiantuntija aiheessa, joten ota sanani niiden arvoisena.H Herman.H sanoi:Levyjen reunat ovat päällystetty muovilla, se tulee vain lohkeilemaan ja irtoamaan.
Voisin kuvitella, että improvisoisin itselleni samanlaisen laitteen kuin näyttämässäni kuvassa, jossa pidän "sylinterin" ja mutterit tavallisesta liitososasta. Sen sijaan kiinnitän L-muotoiset levyt kummallekin puolelle työtasoja. Voisikohan se toimia? Tiedätkö, mitkä osat on parasta yhdistää?
Tehdasreunojen liittäminen toisiinsa ei koskaan tule olemaan erityisen huomaamatonta, ja liimauksesta tulee vain niin vahva kuin liima, joka pitää muovireunan paikoillaan, mutta hyvillä liitososilla en olisi siitä huolissani. Luulen, että yleensä liitetään sahattuja sivuja, mutta se on sinun päätettävissäsi.
Muovin voit porata tavallisella puurautaporalla ilman ongelmia, se on vain ohut muovilista.
En osaa antaa muuta luovempaa ratkaisua kuin seurata ohjeita tavalliseen tapaan.
Klikkaa tästä vastataksesi