37 269 lukukertaa ·
70 vastausta
37k lukukertaa
70 vastausta
Tulen kotiin ja koko sisäkatto on romahtanut : (
D
Derbyboy
Talon omistaja
· Skogen
· 8 070 viestiä
Derbyboy
Talon omistaja
- Skogen
- 8 070 viestiä
D
Derbyboy
Talon omistaja
· Skogen
· 8 070 viestiä
Derbyboy
Talon omistaja
- Skogen
- 8 070 viestiä
Olen jo asentanut omani... yritän selvittää, miten asentaisin kattolistat (tavallinen holkkilista 15x33), koska kipsiruuvit tekivät suuria kraatereita... huokaus
tajusin vasta jälkeenpäin, etten pystyisi asentamaan listaa tiiviisti kattoa ja seinää vasten.
tajusin vasta jälkeenpäin, etten pystyisi asentamaan listaa tiiviisti kattoa ja seinää vasten.
Minulla on kattolistat, jotka ovat noin 50x50 (tyyppiä joutsenkaula?) peittämään kaikki ruuvin reiät ulkopuolellaD Derbyboy sanoi:
Pieni kattolista, sama täällä Huntonitilla och hieman poraus käsiporakoneella varmuuden vuoksi, niin ei tule valkari levyyn. Peitteeksi käytän 50X50 mm holkkia, ei ongelmaa painaa sitä taitteeseen ja kiinnittää pitkällä ohuella listaruuvilla, joka yltää kaiken läpi ja kiinnittyy puuhun taakse. Ruuvien tulee olla ristissä, yksi katossa ja toinen seinässä, jotta vältytään raolta. Minun ruuvit ovat noin 400 mm välein.
Miksi et kiinnitä listoja naulaimella?J jonaserik sanoi:Liian pieni kattolista, sama täällä Huntonit ja vähän porata käsiporalla varmuuden vuoksi, silloin levy ei repeä. Peittääkseni minulla on kouru 50X50 mm, ei ongelmaa painaa vekkiin ja ruuvata piiiiiiiiitkillä ohuilla listaruuvilla, jotka riittävät kaiken läpi ja kiinnittyvät takana olevaan puuhun. Ruuvit tulee laittaa saksiin yksi kattoon ja yksi seinään, jotta ei jää rakoa. Ruuvini ovat noin 400 mm välein.
Se, että naulataan kattolistat ja sokkelit, on hankalaa, jos naula ei uppoa kunnolla tai tulee hieman vinossa niin, että listat eivät asetu oikein. Kuinka saat silloin naulan pois? Ruuvin kanssa voit vain kierittää sen pois ja kallistaa hieman sivulle, sitten kun on kyse tapetoinnista tai maalaamisesta, siitä tulee hankalaa ilman, että voi poistaa listoja ilman, että ne halkeavat.Ramnemark sanoi:
D
Derbyboy
Talon omistaja
· Skogen
· 8 070 viestiä
Derbyboy
Talon omistaja
- Skogen
- 8 070 viestiä
Olen jo kiinnittänyt katon kipsiruuvilla ja saanut kraatereita, joten ohuet hienot reikäkattoni eivät voi olla tiiviisti katon vasten.
Ne ovat pieniä huoneita, 238 cm katon korkeudessa, ohuet vuorilaudat, ohuet jalkalistat jne., joten 50x50 kattolistat eivät ole vaihtoehto (luulen nyt näin).
Kuten minä sen näen, minulla on kaksi vaihtoehtoa.
1) unohtaa, että ne eivät ole tiiviisti kiinni (puhumme 2-3 mm)
2) kiertää ulos kaikki kipsiruuvit. Hioa kraateri alas. Käyttää hakasia tai esiporaa ja kiinnittää kaikki reunat uudelleen.
3) asentaa listat niin hyvin kuin mahdollista nykyisellä kraaterilla. Käyttää ohutta saumaa kattoa vasten (tech7).
noooo!
mitä sanotte ystävät?
Ne ovat pieniä huoneita, 238 cm katon korkeudessa, ohuet vuorilaudat, ohuet jalkalistat jne., joten 50x50 kattolistat eivät ole vaihtoehto (luulen nyt näin).
Kuten minä sen näen, minulla on kaksi vaihtoehtoa.
1) unohtaa, että ne eivät ole tiiviisti kiinni (puhumme 2-3 mm)
2) kiertää ulos kaikki kipsiruuvit. Hioa kraateri alas. Käyttää hakasia tai esiporaa ja kiinnittää kaikki reunat uudelleen.
3) asentaa listat niin hyvin kuin mahdollista nykyisellä kraaterilla. Käyttää ohutta saumaa kattoa vasten (tech7).
noooo!
mitä sanotte ystävät?
Huntonitilla on taipumus puristua juuri ruuvinkannan kohdalla, ja muodostuu myös pieni kohouma (valk) kannan ulkopuolelle. Näin kävi minullekin, otin uuden mora-puukon ja leikkasin pois valkin, joka syntyi, kun ruuvi painettiin sisään. Kattolista istuu tiiviisti seinän/katon väliin.
Klikkaa tästä vastataksesi