Ovatko levyt tehty kattoon asennettaviksi, vai onko ne tarkoitettu seinälle? Ne näyttävät melko leveiltä kiinnitettäväksi vain reunasta.

Katto- ja seinälevy tai jotain sellaista ne ainakin kutsuttiin...

Klicka sanoi:
Olisi järkevämpää, että ehkä yksi levy putosi alas. Mutta todennäköisyys, että kaikki päättäisivät pudota alas samaan aikaan, on epäilyttävää :-/
koska ne ovat pontattu, ne vetivät luultavasti mukaansa naapurit, ja siksi koko katto romahti alas, paitsi ensimmäinen ja viimeinen rivi, jotka on ruuvattu suoraan koko levyn läpi eikä vain ponttiin

Mikä merkki se on ja mistä olet ostanut ne? Ajattelin, jos olisit tarkistanut toimittajalta. Se, että ne tuntuivat "huokoisilta", kuulostaa melkein rakennusvirheeltä. Minun kokemukseni mdf-levyistä on myös, että ne ovat kivikovaa levyä. Itsekin olen ajatellut kattomontaasia enkä ole edes ajatellut, että jotain tällaista voisi tapahtua :x

Minulla on jotakin samanlaista, jonka ostin Beijerbygg:stä. Ne tuntuivat vähän heppoisilta, kun asensin niitä, joten niittasin vähän ylimääräistä sinne tänne paikoille, jotka joka tapauksessa peittyisivät kattolistan alle. Tosi hyvä kuulla, että ne ovat liian heikosti rakennetut suurempiin kattoihin. Kiitos, että raportoit! Valitettavasti en voi olla avuksi sinulle tässä asiassa.

olen lähettänyt sähköpostia toimittajalle ja kysynyt heidän mielipidettään, tälle levylle ei ollut mitään asennusohjeita, eikä myöskään heidän verkkosivuillaan...

se on tämä levy kyseessä... https://www.byggmax.se/skivmaterial/panelskivor/tak-och-vaggpanel-parlspont-vit-p10231

mutta nyt kun olen katsonut muita samanlaisia levyjä, niiden asennusohjeet sanovat, että ne tulee naulata tai ruuvata tai kiinnittää klipseillä cc150:een.

J
Tarkoittaako tämä, että työ Nasenin parissa on jäissä? :rolleyes:

thestrut sanoi:
olen lähettänyt sähköpostia toimittajalle ja kysynyt, mitä mieltä he ovat, tälle levylle ei ollut asennusohjeita, eikä niitä löydy myöskään heidän verkkosivuiltaan...

tämä on kyseinen levy... [linkki]

mutta nyt kun olen katsonut muita samankaltaisia levyjä, niiden asennusohjeet sanovat, että ne on naulattava tai ruuvattava tai kiinnitettävä klipseillä cc150
tälle levylle valitsisin klipsit tai ruuvinaulat (ruuvi rikkoo pontin)

Jocke Best sanoi:
Tarkoittaako tämä, että työ Nasen kanssa on laitettu jäihin? :rolleyes:
haha, sinä seuraat minua Jocke...
tavallinen tuurini jatkuu kuten näkyy..

yritän istua hetken NASen kanssa joka ilta ja katsoa, pääseekö eteenpäin

• Tykkään
Jocke Best
  • Laddar…
Mikä shit :x toivottavasti se ratkeaa puolestasi (onneksi kukaan ei loukkaantunut)
Todella kummallista iaf :/

joo löysin heidän...

mutta siellä sanotaan, että pitäisi naulata myös keskelle levyä?

ja että koolaukset pitäisi olla cc95? en ymmärrä mitään...

Viimeksi muokattu:
  • Tykkään
Tbmag
  • Laddar…
Uhum! Ripotellakseni vähän suolaa haavoihin käytän montageliimaa ja dyckert-kynsiä yhdessä, nämä levyt ovat kovia mutta huokoisia pontista, ne eivät ole suoraan sovitettavissa ruuvattaviksi, dyckert-niitit tulee mieluiten myös naulata levyyn, eivätkä vain piilotetuksi. Jos ei halua näkyviä nauloja, käytetään liimaa. Montageliimaa, joka on tarkoitettu juuri tähän tarkoitukseen, ei mitä tahansa liimaa.
Levyjä ei tule liimata toisiinsa, vaan pelkästään rankoihin/rimoihin.
Ikävää, mutta vaikka paras tekee joskus virheitä, siitä tulee hauska tarina kerrottavaksi, mutta ehkä ei juuri nyt.
Näe se toisena mahdollisuutena... (piru vie en voi olla nauramatta, ei ilkeämielisesti mutta niin uskomattoman typerää ruuvata levyt, toivon että voisin auttaa sinua, minulla ei ole niin paljon projekteja kotona juuri nyt)
Onnea matkaan, älä ole niin miehekäs ensi kerralla, tarkista kuvaus tai kysy, kuinka seuraava katto asennetaan...
Ystävällisin terveisin P-A

kiva tyyppi sä :)

kuten kirjoitin aiemmin, eräs tuttava naulasi katon, mutta hetken päästä hän huomasi, että se roikkui, sitten hän kosketti kattoa ja hups, se romahti...

joten naula oli jo testattu ystäväpiirissäni, ja ajattelin, että ruuvi ei voisi olla huonompi...

vaikea tarkistaa kuvausta, kun ei ole mitään

hienoa, että voi ilahduttaa jotakuta :thumbup:

• Tykkään
Pagno
  • Laddar…
thestrut sanoi:
jo jag hittade deras...

men där står det att man ska spika även mitt på skivan?

och att reglarna ska vara cc95 ? fattar inget...
Siinä on c-c mitta kattoparruille 195mm. c-c 200 kiinnitys spåntiin & c-c 400 keskellä levyjä.

Olet varmaankin unohtanut joitakin olennaisia osia asennuksessa, harmi!

Tee uudelleen tee oikein, etuna on että oppii :thumbup:

• Tykkään
walle557
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.