Hei

Aion aloittaa maaperän radonin poistamisen radonimurilla, mutta en oikein onnistu selvittämään, onko/ missä on "tukiseiniä?" Laatan alla esimerkiksi kantavien seinien kohdalla. Minun on tehtävä reikä jokaiseen taskuun laatan alle.

Talo on rakennettu 1968, laatta maassa, kellari

Tässä on ainoa piirustus, jonka löydän ja joka ehkä näyttää jotain?
Rakennuksen pohjapiirros vuodelta 1968, joka esittää tukiseinät ja mitat betonilaatan alla olevien radontaskujen selvittämiseksi.
Tässä on talon rakennuskuvaus
Rakennuskuvauksen teksti, jossa kuvataan kellarin seinien muuraus tekniikoita ja materiaaleja perustuksissa sekä ulkoseinien vedeneristysmenetelmiä.

Voiko näiden tietojen perusteella selvittää, miltä se näyttää?

R
Miten olet ajatellut imuroida laatan alta, normaalisti se on laatta, jossa on betonipalkit ympäriinsä ja palkki keskellä, joten sen alla on kuin kaksi onteloa. Tuolloin he tasoittivat maata, laittoivat hieman tasoittaakseen ja valivat suoraan maahan, seinät muurattiin suoraan laatalle.

Kyllä aivan, porataan levyn läpi ja imetään alapuolelta. Kuten minä näen asian, minulla on paksumpi betoniseinä suoraan kellarin läpi, joten ehkä pitäisi tehdä reikä molemmille puolille siitä??

R
Olen tehnyt saman talossani ja se toimii, mutta pahinta on kaikki läpiviennit kuten putket, viemärit jne., joista ilma pääsee taloon, ja radonin suhteen ne eivät ole tiiviitä.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.