Olen valamassa lattiaa autotallille autokatokseen (eristämätön). Vaikka asumme Skånessa, on nyt kylmä. En halua, että projekti pysähtyy. Olen peittänyt koko autokatoksen pressuilla seinille ja "katolle". Joten nyt korkeus on vain 60cm ja diesellämmityspuhallin pitää lämpötilan 7-10 asteessa vaikka ulkona on -6.

Ostin 10mm talvimattoja, jotka aion laittaa valun jälkeen 2-3 kerrosta eli yhteensä 20-30mm riippuen, milloin rulla loppuu.

Aion varmistaa, että muotti saa riittävästi lämpöä 30-40 tuntia ennen valamista. Valun jälkeen tavoitteeni on pitää "teltassa" noin 5 astetta ensimmäisinä vuorokausina. Lattian paksuudeksi tulee 10cm.

Nyt kysymykseen. Olen kuullut, että lattian päälle pitäisi myös laittaa muovi. AI:n mukaan talvimatot pitäisi laittaa ensin ja sitten muovi. Mutta minusta se kuulostaa oudolta? Mitä mieltä olette?

Liitän kuvan miltä se näyttää.

• Kuvassa näkyy carportin betonilaatan muotti, jossa on teräsverkkoa, ympärillä suojapeitteitä lämmön säilyttämiseksi.
N
Mitä tarkoitat, lämmitätkö dieselkanuunalla useita päiviä etukäteen?
En tiedä oletko valanut.
Mutta muovia laitetaan, jotta kosteus ei häviä.
Ei tarvitse sinun tapauksessasi.
Tiedän monia parvekkeita, jotka on valettu, kun on 2-3 astetta pakkasta ilman ongelmaa, betoni lämmittää.
Sanoisin, että riittää, että on nolla tai vähän plussaa valun ja ensimmäisen vuorokauden aikana.
Sitten voi olla -, kovettuminen vain hidastuu.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.