Hei!

Olen uusi täällä, joten tämä saattaa olla väärässä ketjussa, mutta se selviää!

Lähes kaksi vuotta sitten rakensimme 1½-kerroksisen talon, ja on aika kahden vuoden tarkastukselle.

Olen huomannut, että kaksi kattotuolia on korkeampi kuin muut "talon toisella puolella", ja tämä johtaa siihen, että katolla on melko selkeä "patti", ja myös eri etäisyydet ruoteiden välillä. Mielestäni se ei näytä kovin hyvältä.

Kysymys on:
Onko kattotuolien korkeuserolle olemassa jonkinlaista toleranssia? Jotta voisin mitata ennen tarkastusta nähdäkseni, onko sitä edes kannattavaa mainita. Arvioin, että se on noin 5-7 cm, ehkä enemmän.

Se oli aika paljon, täytyy sanoa. Se saattaa olla 5-7 mm?

Mahdollisesti he ovat sekoittaneet kattotuolit, jotka yleensä tulevat yhdessä paketissa ja ne pitäisi asentaa samassa järjestyksessä, jotta katto ei aaltoile.

Miten voi nähdä ruoteet valmiissa katossa?

Ei se on cm, jos se olisi ollut 5mm, ei sitä olisi nähnyt niin selvästi maasta.

Minulla on 5 metrin rätskiva, jolla aion tarkistaa ja mitata kerran tällä viikolla, ajattelin. Joten katsotaan :)

Läkt ei näy, mutta kun katsoo kattotiiliä, ylimmät 4 riviä ovat eri etäisyyksillä, kun taas loput katosta ovat samanlaisia, joten oletan, että läkt on asennettu eri tavalla.

Minulla on myös erkeri toisella puolella, ne kattopalkit ovat korkeampia.

Katto on varmaan asettunut kupolin takia.

On mahdollista, että kattotuolit, jos ne on katkaistu kupolin vuoksi, eivät ole vaihdettu oikein. Ehkä siellä olisi pitänyt olla harjapalkki.

Viimeksi muokattu:
peternicklas
Miltä katto näyttää sisäpuolelta? Jos se on jopa 5-7 cm, niin sen täytyy näkyä myös sisäpuolelta. Halkeamia sisäkatossa? aaltoileva seinä ikkunakupolin kohdalla? jne.

mycke_nu sanoi:
Katto on varmaan laskeutunut kupolin takia.

On mahdollista, että kattotuolit, jos ne on katkaistu kupolin vuoksi, eivät ole väliköity oikein. Ehkä siellä olisi pitänyt olla harjapalkki.
Harjapalkki on, ja tuplakattotuolit. Sen täytyy olla ollut väärin alusta alkaen.

peternicklas sanoi:
Miltä katto näyttää sisältä? Jos se on niin paljon kuin 5-7 cm, sen täytyy näkyä myös sisäpuolelta. Halkeamia sisäkattossa? aaltoileva seinä katon kohdalla? jne.
Katto näyttää hyvältä sisältä, hieman haljennut pitkin yhtä päätyä. Täytyy lisätä, että yläkerta on juuri sisustettu, huomasin, että se oli hieman matala/korkea joissakin paikoissa, kun tein harvalaudoitusta ja levytystä, mutta ei niin paljon, että kiinnittäisin siihen huomiota. Se on enemmän ulkopuolella.

Minun täytyy ottaa yhteyttä johonkin rakennusinsinööriin ja selvittää, onko tällaisille asioille jokin toleranssi.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.