Aion alkaa asentaa kantavia lankkuja terassin rakennelmaani eri tasoilla, 1,5 metristä alas 0,5 metriin saakka.
Suunnitelmana oli ruuvata ja liimata yhteen 2 kpl 45x95 ja sahata toisen lyhyemmäksi kantavan lankun tukemiseksi ja kiinnittämiseksi toiseen.
Mutta saatavilla on vain NTR AB 45x95, ellei tee erikoistilausta. Käsittääkseni altanin rungossa tulisi käyttää NTR A:ta.
Onko ongelmallista käyttää NTR AB:ta tolppina, ja pitäisikö erikoistilata tai käyttää tavallista 95x95 ja uurtaa puusta osan pois?
Miten te muut olette tehneet, jotka olette käyttäneet 45x95 tolppina?

Olen tehnyt juuri niin, anturaperustus, pala Kreppipaperi puun ja anturan välissä.
Jos aiot asettaa tolpat esim. laattojen päälle, aseta tolppa makuulleen olevalle koolauspuulle suojataksesi päätypuita.

Mazen Mazen sanoi:
Olen tehnyt juuri niin, pilariantura, ja laittanut palan bitumipaperia puun ja pilarin väliin.
Jos aiot sijoittaa pilarit esim. laatoille, aseta pilari makuuasennossa olevalle palkille suojataksesi päätypuita.
Pilariantura täällä myös. Mutta oletko käyttänyt 2 kpl 45x95 pilarina? Onhan se paljon kätevämpää kuin loveta 95 pilaria. Mutta tuntuu olevan vain ntr ab 45x95.

D DanneH sanoi:
Plintgrund här oxå. Men har du använt 2 st 45x95 som stolpe? Är ju väldigt mycket smidigare än att jacka ur en 95 stolpe. Men verkar bara finnas ntr ab 45x95.
Olen käyttänyt samaa menetelmää kuin sinä ajattelet, NTR AB ei ole ongelma, kun se on maanpinnan yläpuolella.
Tärkeämpää on, että puu on C24-luokitusta, jotta se kestää rakenteen..
https://www.beijerbygg.se/privat/sv/45x95-impr-hyvlat-c24-ab-4-2m-882204509542

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.