Aloitin täydellisen SIOO-käsittelyn 6 vuotta sitten. Muutaman vuoden levän pesun jälkeen tein tänä vuonna perusteellisemman puhdistuksen. Ja hieno harmaa pintakerros katosi. Ajattelin, että aloitan alusta vaiheella 1, varmuuden vuoksi. En tiedä, kuinka hyvä on laittaa vaihe 1 vaiheen 2 päälle. Mutta kuten kirjoitin, pinta oli kulunut.
Löysin tämän keskustelun ja lisäsin tänä vuonna SIKA vedenpitävyyskäsittelyn (100 kr/litra konsentroitu) joka vastaa SIOO vaihetta 1.
Laimensin 1/6 kun luin 1/10 tästä keskustelusta. Se imeytyi todella hyvin! Palaan asiaan päivityksen kera, kun olen laittanut "vaihe 2".
Te kemistit, mitä mieltä olette rikkakasvien etikan kyvystä "kovettaa" käsittely hapokkuutensa kautta? Voiko pii liueta, jos se on liian hapanta?

• Tykkään
Palmen58
  • Laddar…
ESL 63 ESL 63 sanoi:
Aloitin täydellisen SIOO-käsittelyn 6 vuotta sitten. Muutaman vuoden levänpesun jälkeen tehtiin tänä vuonna voimakkaampi puhdistus. Ja se harmaa hieno pinnan kului pois. Ajattelin aloittaa alusta vaiheella 1, varmuuden vuoksi. En tiedä, miten hyvä on laittaa vaihe 1 vaihe 2:n päälle, mutta kuten kirjoitin, pinta oli kulunut.
Löysin tämän ketjun ja laitoin tänä vuonna SIKA-vesitiivistyskäsittelyn (100 kr/litra konsentroitu) joka vastaa SIOO vaihetta 1.
Laimensin 1/6 luettuani 1/10 tässä ketjussa. Se imeytyi todella hyvin! Palaan päivityksen kanssa, kun olen laittanut "vaiheen 2".
Te kemistit, mitä ajattelette rikkaruohoviinietikan kyvystä "kovettaa" käsittely sen happamuuden vuoksi? Voiko piidioksidi liueta, jos se on liian hapanta?
Uskon, että se on liian hapanta, se sadettuu liian nopeasti luulisin. Ilmassa oleva hiilidioksidi hoitaa työn paremmin. Minusta ei tarvitse stressata
:-)

ESL 63 ESL 63 sanoi:
Aloitin täydellisen SIOO-käsittelyn 6 vuotta sitten. Muutaman vuoden levien pesun jälkeen tänä vuonna tehtiin perusteellisempi puhdistus. Harmaa hieno pintakerros katosi. Ajattelin, että aloittaisin alusta vaiheesta 1 varmuuden vuoksi. En tiedä, kuinka hyvä vaihe 1 on vaiheen 2 päällä, mutta kuten kirjoitin, pinta oli kulunut. Löysin tämän ketjun ja levitin tänä vuonna SIKA vedenpitävää käsittelyä (100 kr/litra tiivistettyä), mikä vastaa SIOO:n vaihetta 1. Laimensin 1/6 luettuani tästä ketjusta 1/10. Se imeytyi erittäin hyvin! Palaan päivityksellä, kun olen levittänyt "vaiheen 2". Te kemistit, mitä mieltä olette rikkaruohoviinietikan kyvystä "kovettaa" käsittely sen happamuuden kautta? Voiko pii liueta liikaa, jos se on liian hapanta?
rikkaruohoviinietikka on mielestäni parempi vihreän kasvun tappamiseen. Se toimii varmasti hyvin jonkin aikaa, jos kasvua ilmenee myöhemmin.

• Tykkään
ESL 63
  • Laddar…
Hei kaikki,
Onko päivityksiä, uusia kokemuksia? Minulla on talo vuodelta 2017, jonka julkisivu on tehtaalla käsitelty Sioo:x:llä (lämpökäsitelty mäntypaneeli), mutta en ole ollenkaan tyytyväinen mustahomeen kasvuun, enkä heidän selityksiinsä siitä, että "se tulee luonnollisesti ilmankosteudesta" (tottakai, jos olisi anaerobinen ympäristö, ei paljoa tapahtuisi), ja haluaisin tehdä asialle jotain. Jos ryhdyn toimeen, olisi kunnon pesu/hankaaminen julkisivusta, jota seuraa käsittely vaiheella 1 (x2) ja säännöllinen vaihe 2 yllä olevan reseptin mukaan suositeltavaa, sillä ei kai voi vain jatkaa ilman, että poistaa kasvuston? Ja voisinko tehdä sen jollain vesilasiseoksella vedenpysäyksen sijasta (olen niin väsynyt katsomaan sitä, että haluaisin mielellään jotain, mikä toimii ja estää juuri tämän kaltaisen kasvuston)?
Ja kiitos kaikille, että jaatte kokemuksianne!

Sioo on hyvä monella tapaa... mutta mustia täpliä saan myös terassille, erityisesti varjoisissa paikoissa.
Jonkinlainen biosidi, joka on myrkky näille rumille pitäisi olla. Onhan olemassa erilaisia sammal- ja leväaineita.
Voit mielellään kokeilla hieman laimennettua etikkaa yhdellä kohdalla, hieman sammalenvapaata toisella alueella ja roundupia toisella.... :-)
Tänä vuonna käytin paljon korkeapainepesuria, koska kärsivällisyys loppui hieman, ja jouduin tekemään uudestaan vaiheet 1 ja 2, ja käytin sitten ketjun reseptiä.
Näyttää hyvältä toistaiseksi.
Aion myös testata hieman etikkaa ja muuta tavaraa.

• Tykkään
RJMS
  • Laddar…
Katson, jos muistan ottaa muutamia kuvia jonain päivänä.

Fasadini näyttää erittäin hyvältä nyt, kun sateita on ollut jonkin verran. Viimeisen käsittelyn jälkeen, vaihe 2, vesi muodostaa helmiä julkisivulla. Ei mitään kasvustoa. Mutta ehkä syksyllä.

Minulla oli joitakin läiskiä, joissa oli pieniä mustia pisteitä kohdissa, joissa telineet seisoivat talon pystytyksen aikana. Ne eivät ole hävinneet käsittelyn jälkeen. Joten perusteellinen puhdistus on varmasti järkevää ennen käsittelyä. Jos haluaa, voi lisätä bensaltensiidiä viimeiseen käsittelyyn. Sitä voi ostaa alltidfraktfritt.se:stä. Se on vaikuttava aine useimmissa sammalenpoistoaineissa.

• Tykkään
RJMS
  • Laddar…
Tässä on kuvia meidän julkisivustamme. Olemme erittäin tyytyväisiä tähän mennessä. Mutta täytyy kyllä odottaa ja katsoa syksyn ja talven jälkeen, miten se kestää. Etelään päin olevat seinät ovat selvästi valkoisempia. Niihin sataa eniten ja aurinko on myös voimakas niitä vastaan.

• Uusi puutalon julkisivu, jossa valkoiseksi maalatut seinät ja tummat ikkunakehykset. Edessä on puu ja pakettiauto.
  • Moderni puutalon vaalea ulkoverhous, suuret ikkunat, sininen taivas taustalla, edustaa huolellista rakennustyötä ja sävyn harmoniaa.
  • Puinen talon eteläsivu, jossa isot ikkunat ja harjakatto. Aurinko paistaa kirkkaasti, ja taustalla on puita.
  • Tykkään
Mar Flo ja 2 muuta
  • Laddar…
H hbspeedshop sanoi:
Tässä tulee muutama kuva meidän julkisivustamme. Olemme erittäin tyytyväisiä tähän mennessä. Mutta täytyy varmaan odottaa syksyn ja talven jälkeen, miten se kestää. Etelään päin olevat seinät ovat selvästi valkoisimpia. Niihin sataa eniten ja aurinko on myös melko voimakas näihin kohtiin.
Toimisiko menetelmäsi myös kattotiileen.
Poistaa sammalta ja leviä.
Vattenglas/stopp + regnstopp eräänlaisena tiivisteenä.
Kysyn myös YWa:lta, jos näet tämän.
:)

Sammal katolla ottaa hyvin bensaltensid,(alltidfraktfritt.se)

Jos kyseessä ovat betonilaatat, en näe mitään ongelmaa impregnoinnissa.

H hbspeedshop sanoi:
Sammal katolla vie bensaltensidi, (alltidfraktfritt.se)

Jos kyseessä on betonitiilet, en näe mitään ongelmaa impregnoida.
Kiitos

En tiedä, lisääkö tämä tietoa.
Mutta aloitin kokeen 1,5-2 kuukautta sitten Finja Vattenstoppilla nähdäkseni, onko jokin parempi:

100% vattenstopp levitettynä
50/50 h2o/vattenstopp
Sitruunahappo + 50/50
Ruokasooda + 50/50

Mitä olen voinut nähdä, ne antoivat hieman erilaisia nopeita tuloksia alussa, mutta jonkin ajan kuluttua sanoisin, että ero on vähäinen.
Olisi ollut parempi testata eri määriä vettä.
Nyt en tiedä, olisinko saanut yhtä hyviä tuloksia esim. 70/30%.

Finja Vattenstopp -pullo ja puupalikka, jossa on merkintöjä eri vesieristekokeista.

Muovipullo, jossa lukee "Finja Vattenstopp," ja vaalea puunpala puupintaisella pöydällä.

Muokkaus: Näen kuvassa, että vasen pala (100%) näyttää vaaleammalta. Mutta en näe sitä, kun katson koetikkua. Todennäköisesti johtuu siitä, että se osa on enemmän suunnattu ikkunaa kohti, kuten se on.

Viimeksi muokattu:
  • Tykkään
Mar Flo ja 1 muu
  • Laddar…
Olen käyttänyt Biltema puunsuojaa ja se on toiminut hyvin ja hinta on hyvä. Mutta etsin askel 2 helmiefektiä varten. Uskotteko että toimisi bitema "Muuri- ja rappauspohjuste"? Se on melkein samanlainen kuin Beckers MINERAL REGNSTOPP V 5L

En tiedä, voinko odottaa vastausta tässä vanhassa ketjussa, mutta kokeilen :-)

HBSpeedStop: Mitä käytit lasin etsausten kiillottamiseen? Satuin joutumaan kaatosateeseen heti sen jälkeen, kun olin levittänyt piitä terassille ja se tietenkin roiskui lasioviin (minkä tietysti olisin voinut ajatella suojata...).

Mar Flo: Toimiko Mur o putsgrund? Voi hitsi, Regnstopp V on lopussa kaikkialla ja sitä olen käyttänyt aiemmin.

Linkkejä hyvään videoon koskien lasin kiillotusta.

Olen käyttänyt Mirka kiillotuskiekkoa lasille ja Mirka kiillotusaineelle lasille. Tuli ok.

Viimeksi muokattu:
Aion tarkistaa ne. Kiitos nopeasta vastauksesta!

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.