Asiantuntijaystävät,

onko mitään ongelmia husfixin kanssa? Minun täytyy täyttää halkeamia kevytbetonista muuratussa seinässä. Halkeamat on korjattu talon ulkopuolella salaojituksen yhteydessä. Tämä on siis sisäpuolella, ennen maalausta. Paikallinen värikauppani (colorama) suosittelee juuri husfixiä.

Etsin jotain, joka on mahdollisimman helppo käsitellä amatöörikorjaajalle. Koska korjattavat alueet eivät ole kovin suuria, hinta ei ole suuri ongelma.

//Fredric

Onko kevytbetonissa rappaus vai ovatko betonilohkot paljaina (näkyvillä)?

Syy miksi kysyn, on se, että jos seinät on rapattu, sinun ei pitäisi laittaa husfixiä.

Se on rappaus - jonkinlainen kalkki. Mitä minun pitäisi käyttää sen sijaan?

Puts

Ok! Vain jotta ymmärrän: pitäisikö minun laittaa kalkkilaastia muurilohkojen väliin oleviin halkeamiin?

Puhummeko läpikulkevista halkeamista? Silloin voisit ehkä laittaa jotain kovempaa itse betoniin (jos pääset käsiksi nimittäin). Mutta rappaus tulisi korjata rappauksella.

Kuva olisi ollut upea!

Seinässä on halkeamia ja vaaleaa rappausta. Murroksen paljas osa paljastettiin maalikerroksen poistamisen jälkeen. Seinässä halkeama valkoisella verhottujen harkkojen keskellä, paljastaen osittain murenevaa laastia ja käsittelemätöntä pintaa.
Tässä tulee kaksi kuvaa. Arvelen, että nämä ovat jäämiä aiemmasta vajoamisesta. Muuri on siis korjattu salaoja- ja julkisivufirman toimesta ulkopuolelta.

Talon entinen ukko on yrittänyt korjata halkeamia kitillä. Se on onnistunut puoliksi. Halkeamat ilmaantuivat, kun poistettiin muovinmaali, jolla seinä oli maalattu (tietenkin yhdessä kulmassa oli hometta).

Muurikivet ovat helposti saavutettavissa. Valkoinen on jonkinlaista rappausta. Kun raaputin pois vanhaa maalia, muurikivet paljastuivat joissakin kohdissa.

Ok, se ei ollut kuten olin kuvitellut. Olin kuvitellut oikean laastin. Kuvissa se näyttää melkein maalilta...

Joka tapauksessa... Voit varmaan korjata husfixillä jos haluat. Älä unohda kastella kunnolla ennen.

• Tykkään
FredSk
  • Laddar…
Kiitos vastauksesta ja kaikesta avusta!

En ole kovin hyvä teknisissä termeissä. Se on jotain kalkkimaista kerrosta, joka pölyää kauheasti. Voisi olla maalia. Se, mikä näyttää likaiselta, on betonilohkojen pinta.

Muuten, onko joku muu joka tietää tai voi arvata, mitä tuo valkoinen on? Jos harjaan sitä kädelläni, se putoaa kuin pöly. Se on aiemmin ollut pintakerros huoneessa (huomasin, kun otin pois laudan, joka oli vanhempi kuin muovimaali).

Eikö se ole vain tavallista kalkkia silloin? Siis ei kalkkilaastia, vaan maalauskalkkia, jota usein ja aivan oikein käytetään kellarin seinien käsittelyyn.

Sehän on valkoista ja muistuttaa liituja.
/A

Lähetetty GT-I9100-laitteestani käyttäen Byggahus

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.