Hei! Olen miettimässä keittiön avartamista ylös asti, noin 4,50 metriin.

Keittiössä on 5 kattotuolia. 2 näistä lepäävät kummallakin seinällä. Näissä seinissä on hammaspuut, joilla kattotuolit lepäävät.

Jäljellä on siis 3 kattotuolia keskellä. Jos minulla ei ole palkkia, joka menee huoneen poikki, kaatuuko seinä sisään?

Kuva saattaa auttaa.

• Kuva esittää pohjapiirroksen keittiöstä, jossa on merkityt takapalkit ja ulkoseinät. Nuolia osoittaa suunnittelu- ja rakenteellisia yksityiskohtia.
En oikein ymmärrä, mitä tarkoitat.
Ajatteletko, että aiot avata ison reiän ullakon välipohjaan?
Se ei valitettavasti onnistu noin vain, koska kattoristikoiden alapaarre on siinä. Jos katkaiset sen, katto romahtaa kuin korttitalo.

Et voi säilyttää niitä? sitten se on suunnilleen kuten minun kuvassani.

• Sisätila, jossa on puiset kattopalkit, oleskelualue, teleskooppi ja tauluja seinällä. Näkymä parvekkeelle ja ulos ikkunoiden kautta.
Yritän piirtää kuvaa kattorakenteestani. Kuvaan piirtämäni tukipuut makaavat siis omalla palkillaan. Tämä palkki on asetettu kahden sisäseinän väliin. Tämä tarkoittaa, että kattotuolien paine ei kohdistu ulkoseinään, vaan sisällä olevaan palkkiin.

• Stöde rakenteen piirustus: kaksi sisäseinää kannattelee palkkia. Katon ristikkorakenne näyttäytyy selkeästi palkin yläpuolella, ei ulkoseinällä.
Sinun täytyy silti olla jotain, joka pitää koko paketin yhdessä. (Jos se on tavallinen kattoristikko rakenteessa)
Arvaan, että nykyään on kattopalkkeja jokaisen kattoristikon kohdalla?
Eli se, mikä on mustalla kuvassa täällä: http://www.takstolsfabriken.com/takstolsvensk.shtml

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.