Aiempi huone laatoitettiin, joten pinnan viimeistely ei ollut tärkeää. Kipsilevyä voi hioa suoraan ilman, että tarvitsee ensin tasoittaa.
/A

Uudessa talossamme tasoitimme koko alakerran Maxitin Gypsumilla ja sitten maalasimme Beckersin silikaattimaalilla. Teimme tämän itse ensin tasoittamalla pahimmat epätasaisuudet pois ja kun se oli kuivunut, skrapasimme seinän tasaiseksi tasoituspastalla. Sitten tasoitimme seinän vielä kerran saadaksemme sen täysin sileäksi ja lopetimme skrapaamalla sen jälleen tasoituspastalla. Tämän jälkeen maalasimme valkoisella silikaattimaalilla ja olemme erittäin tyytyväisiä lopputulokseen, saimme sileän seinän, jossa on todellinen kellarintuntu.

Seinä oli alun perin rakennettu jostain, jota kutsutaan Lammiblockiksi (http://www.lammistenhus.se/sida1_2.php?s1=1).

Henkilökohtaisesti pidin sitä erittäin helppokäyttöisenä kaltaiselleni maallikolle, mutta lopulta minulla on kumppani, joka tykkää suttaamisesta, joten hän sai tehdä suurimman osan   ;D

Nordics, voitko määritellä kä llarkänsla?
Minulla ei ole kokemusta gypsumin maalaamisesta, mutta toiveeni on voida hioa seinää niin, että se on niin sileä, että "käöllarkänslan" ei tule esiin!

Onko sinulla lähikuva seinästänne?

/A

A sanoi:
Kiitän!
Kun kerran puhumme kipsilaastista; voiko levittää ohuita kerroksia, pari milliä olemassa olevan laastin päälle? Siellä, missä olemassa oleva laasti on pudonnut, siitä tulee paksumpi. Onko halkeilun riski?
Mitä pitäisi huomioida pohjatyössä?
/a
Tämä on lainaus toisesta ketjusta, jota jatkan täällä...
Kyllä, voi levittää ohuita kerroksia ja myös korjata reikiä, joissa laasti on irronnut.
Koska kipsilaasti ei kutistu kuivuessaan, riski halkeilulle ympäröivässä laastissa on pieni.
Kun halutaan levittää ohut kerros, tulee varmistaa, ettei vesi imeydy liian nopeasti alustaan... voi olla tarpeen käyttää primeria...

Kiitos ja kumarrus. Nyt tunnen itseni vahvemmaksi viikonlopun työ varten!
/A

Nyt olemme taas käynnissä.
Voiko maalatun betonikaton kunnostaa kipsilaastilla? Ajattelen ulkoistaa tämän laatoitusfirmalle, mutta olen hieman huolissani siitä, tuleeko se kestämään ilman halkeamia tulevaisuudessa:-)

Katto on betonia ja vanhaa rappausta. Se näyttää juustolta, jossa on paljon poranreikiä ja muuta (on ollut autotalli). Jokin maali (todennäköisesti plst) on maalattu olemassa olevan rappauksen päälle. Riittääkö, että raaputtaa pois kaikki irtonainen, praimaa ja sitten rappaa Gypsumilla?
Vai tarvitseeko verkkoa, jotta se ei ajan myötä putoa tai halkeile?
/A

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.