Minulla on kellari, joka on tehty betoniharkosta, ja ajattelin sisustaa sen esimerkiksi oleskelutilaksi. Seinät eivät ole täysin suoria, kivissä on pieniä eroja, joten mietin, mitä tekniikkaa minun pitäisi käyttää? Rappaus vaikuttaa työläältä ajatellen seiniä.

Mikä on ero slammauksen ja rappauksen välillä? Voiko slammauksella saada pinnan, joka ei ole superkarhea, kuten pizzeriassa?

Ei tarvitse olla täysin suora kellarissa, kunhan betoniharkko ei näy (en halua koolata ja kipsilevyttää seiniä).

Mitä te olisitte tehneet ::)

Käytä kipsilaastia!
Saatat tarvita pohjustusta parantamaan kiinnittymistä ja vähentämään alustan imua, mutta kipsilaasti tarttuu erittäin hyvin kaikkiin alustoihin (paitsi sileä kipsilaasti).
Voit joko kiinnittää metallinauhoja (järjestelmien lisävaruste, joka tapauksessa Gypsum) suunnata ja vatupassata seinän ja kiinnittää nauhat kipsilaastipaloilla. Nyt on helppo tasoittaa seinä, minkä ansiosta paksuus voi olla jopa 60 mm!!!
Vedä muuten vain kipsilaasti siihen rakenteeseen ja paksuuteen, jonka haluat, ja suorista seinä vapaalla kädellä parhaan kykysi mukaan!
Onnea!

Minulla on sama ongelma ja aion ratkaista sen kipsilaastilla. Eräs firma teki viereisen huoneen ja siitä tuli huippu. Sain hinnaksi (ilman alv) 5000 21 neliömetrin vapaa-ajanhuoneelle, siihen sisältyy myös katon pinnoitus! Ottaen huomioon kuinka paljon työtä se vaatii ja kuinka vaikeaa on tehdä se itse, mielestäni se on todella halpaa.
/A

Oli samanlaisia pohdintoja kipsilaastista, koska se on niin paljon helpompaa amatöörille kuin rappaaminen laastilla. Koska kyseessä oli kellari, soitin Maxitille, joka sanoi, että kipsilaastia ei suositella kellareihin, jos on olemassa kosteusriski. Minun kellarini ei ole kovin kostea, mutta siinä on betoniseinät maan alla. Maxit ei suositellut kipsiä minun tapauksessani.

Luulen, että maxit haluaa sekä henkseleitä että vyötä (tai oikeastaan: tiedän ;D)
Keskustele mielellään lähelläsi olevan kipsirappaamon kanssa, maxit voi varmasti antaa vihjeitä, keneltä kysyä, keskustele alueen myyjän kanssa, teknisellä tuella ei yleensä ole sitä tietoa.
Ei haittaa, jos rappaus kastuu jossain vaiheessa kunhan sillä on sitten mahdollisuus kuivua...
Ongelma tulee siinä, mitä käsittelyä sille tulee antaa... jätä se käsittelemättä!!! :)

Joten suosittelisitko kipsilaastia kellarin ulkoseinään maan alla?

Haluaisin ensin tietää, että seinä toimii hyvin, eli että se ei ole koko ajan märkä... mutta sittenhän on muitakin ongelmia. Mieluiten seinää ei pitäisi käsitellä, mutta jos maalissa ei näy mitään irtoamisia tai kosteusjälkiä, niin ei ole ongelmaa. Vaikka kipsilaasti pehmenee vettä ottaessaan, se palautuu normaalille lujuudelleen kuivuttuaan. Kirjoitin aiemmin, että jos on epävarma, pitäisi valita, että jättää seinän käsittelemättä, mutta jos ei voi vastustaa käsittelyä, käytä hyvää silikaattimaalia. Keim tai maxit esim.

Hidasta vähän... ;)
Se on työ, jonka voi hyvin tehdä itse, jos on vähänkin näppärä, mutta... käsitelläksesi sen määrän materiaalia, joka tulee ulos siitä ruiskusta, sinun täytyy olla ammattilainen... "paljon materiaalia tulee" ;D
Sekoita suuressa ämpärissä vispilällä, niin sinulla on tekemistä pitkäksi aikaa!
Muista myös pestä ämpäri sekoitusten välillä, muuten jäännökset toimivat katalysaattorina ja se palaa nopeasti kuin h-lvetti.
Onnea!

LyckeKonsult sanoi:
Luulen, että maxit haluaa sekä henkseleitä että vyötä (tai oikeammin sanottuna: tiedän ;D)
Keskustele mielellään alueesi kipsilaastifirman kanssa, maxit voi varmasti suositella heitä, puhu aluemyyjän kanssa, teknisellä tuella ei normaalisti ole tätä tietoa.
Ei haittaa, jos rappaus kostuu jossain vaiheessa, kunhan se pystyy sitten kuivumaan...
Ongelma on siinä, mitä sillä käsitellään... jätä se käsittelemättä!!! :)

Lycke, haluan väriä kellarin seiniin, jotka ajattelimme rappata kipsillä. Ei aiempia kosteusongelmia. Asumme kuivassa paikassa kuin ruuti harjanteella.

Millainen maalit tyyppi päästää kosteuden läpi?

Muita huomioonotettavia seikkoja maalattaessa suoraan kipsilaastin päälle?

/A

Sen sijaan että levittäisi kipsitasoitetta, voiko vain liimata ohuet gipsskivor kellariseinään jos se on suurin piirtein suora ja KUIVA?
Olen tehnyt talon ympärille salaojituksen isodränillä, mutta minulla ei ole halua tasoittaa kaikkia kellariseiniä. Ohuen gipsskivor liimaaminen olisi paljon helpompaa. Onnistuuko se?

Rakentaja, joten jos ymmärrän sinua oikein, on parempi rappata kipsillä kuin laittaa levyjä?
Siis maalata Silikatfärg:illa kuulostaa järkevältä, mutta onko sillä suurempaa eroa muoviväriin verrattuna? Eikö sen pitäisi toimia diffuusiokestona lämpimimmässä/kosteimmassa huoneessa?

synpunkter sanoi:
Så du skulle rekommendera gipsputs på en källaryttervägg under mark?
Keskustelin juuri kosteusasiantuntijafirman kanssa, joka tulee tänne katsomaan tilannetta.
Hän suositteli käyttämään tavallista rappausta eikä kipsilaastia, koska kipsilaasti on liian tiheää.

A sanoi:
Rakentaja, joten jos ymmärrän sinua oikein, on parempi tasoittaa kipsillä kuin asentaa levyjä?
Maalaaminen silikaattimaalilla kuulostaa järkevältä, mutta onko muovimaalilla suurempi ero? Eikö sen pitäisi toimia diffuusiokestävänä kerroksena lämpimän/kosteuden huoneen vieressä?
Levyissä on paperikerros.
Paperi on orgaanista, ja voi siten homehtua.

Muovimaali muodostaa tiiviin kerroksen, ja sitä tulisi välttää kellarinseinillä.
Silikaattimaali päästää kosteuden läpi.

Diffuusiokeskuksen tehtävä on estää sisäilman kosteutta pääsemästä rakenteeseen, joka ei kestä vettä (esim. ulkoseinän eristys, puurungot, jne).
Kellarinseinä imee maaperän kosteutta, ja jos siellä on muovikalvo, kosteus jää siihen, mikä aiheuttaa kosteusongelmia.
Jos kosteus sen sijaan pääsee läpi rakenteesta, se imeytyy lämpimämpään sisäilmaan ja tuuletetaan pois. (Jos ilmanvaihto toimii oikein).

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.