Hei!
Talvella aion alkaa sisustaa kellariani ja pohdin, miten minun tulisi edetä.
Kellarin edellytykset ovat seuraavat:
Talo salaojitettiin uudelleen viime keväänä isodränillä.
Korkeus kellarissa on 222 cm.
Haluan vesikiertoisen lattialämmityksen, ja kaikki seinät ovat täysin paljaita, eli niissä ei ole muuta materiaalia kuin maali, jonka aion hioa pois.
Laatan alla ei ole eristystä.
Kellarin katto koostuu vanerista, jolla on erittäin karkea rakenne, joka ei ole kaunis tasoitettuna ja maalattuna (olen jo kokeillut osassa kellaria, ehkä kyseessä on vain käsittelyvirhe minun puoleltani

).
Haluan tehdä kaiken, jotta korkeus säilyisi mahdollisimman hyvin.
Lattiamateriaalia ei ole vielä päätetty, onko se klinkkeriä vai puupohjaista.
Kattoa varten olen ajatellut purkaa vanerin ja laittaa kipsilevyt sekä upotetut valot.
Seinät olen ajatellut runkoilla metallirungoilla ja sitten kaksinkertaisilla kipsilevyillä.
Mutta nyt pohdintani liittyy lattiaan.
Minulla on kolme vaihtoehtoa. Yksi on laittaa 30 tai 50 mm uritettu styroksi suoraan lattialle (järjestelmänä on muussa talossa LK:n järjestelmä,
http://www.rinkabyror.se/artikel/lk-sparskiva-eps-30mm-16-ror/).
Toinen vaihtoehto on, pitäisikö laittaa lisäksi platonmatto alle?
Kolmas vaihtoehto on jättää eristys kokonaan pois ja laittaa vain platonmatto ja lattialämmitys sen päälle, mikä vaikuttaa olevan yksi vaihtoehto Isolan mukaan.
Onko jollain kokemusta yhdestä tai toisesta? Riittääkö eristelevy suoraan lattialle? Pitäisikö minun täydentää platonmatolla? Vai jättää eristelevyt kokonaan pois ja käyttää vain platonmattoa?
Kiitos etukäteen!