11 419 lukukertaa ·
38 vastausta
11k lukukertaa
38 vastausta
Siistiä kipsikulmia (monta)
Besserwisser
· Hallands Län
· 859 viestiä
Ok, sitten siitä tulee microlititon. Aion ruiskumaalata koko homman, joten kittauksen aiheuttamia eroja ei pitäisi näkyä enemmän/vähemmän kuin kipsissä. Mutta kysymys kitin karkeudesta pysyy. Onko syytä käyttää hienokitettä vai riittääkö karkeakite?oceanis sanoi:
Henkilökohtaisesti olisin hienokitannut ja jos olet tehnyt karkeakittauksen hyvin, on vain erittäin ohut kerros hienokittiä, jota tuskin tarvitsee hioa joten se käy nopeasti.Karl_Pedal sanoi:
grovlek? sen pitää olla sileä kaikkialla ennen kuin maalaatKarl_Pedal sanoi:
Rakon paklaaminen voidaan tehdä suoraan, mutta höylätä "päällekkäisyys"...no, se on hyvä kysymys. Microlit on melko vaikeasti käsiteltävä, joten pohjamaalaus voi helpottaa työtä. Voit kuitenkin aloittaa vetämällä sauman yli vain maalilla ja sitten yrittää höylätä "päällekkäisyyttä". Ei ole syytä pohjamaalata koko kattoa heti, vaan korjaa ensin saumat.varmkorv sanoi:Ensimmäistä kertaa laittaessani microlit-kattoon eilen, minun on vain sanottava, että se ei ole hauskaa. Vaikea laittaa saumat toisiaan vasten (ei päällekkäin). Onnistuin kohtuullisesti. Mutta ei niin hyvin kuin olisin halunnut.
Nappaan hieman keskustelua, mutta uskon, että aloittaja on myös kiinnostunut vastauksesta kysymykseeni. Jos minulla on kuten minulla 2 mm raot toisessa päässä ja päällekkäisyydet toisessa microlit-liuskan päässä. Mitä mieltä olette suunnitelmastani.
1 Pohjamaali
2 Paklata rako ja sitten hioa
3 Höylätä päällekkäissauma ja tarvittaessa paklata lisää.
Ajatukseni on, että pohjamaalin jälkeen on helpompi hioa spakkelia ja höylätä saumoja, kun microlit on värin ansiosta kovempaa. Mitä mieltä olette siitä?
Besserwisser
· Hallands Län
· 859 viestiä
Joo, tasaisuus on toki tärkeä, mutta sitten löytyy erilaisia hienojakoisia tasoitteita. Kuvittelen, että kahden maalauskerran jälkeen ero raekokojen välillä on vähäpätöinen, joten olen hieman epävarma, mitä etua hienojakoinen tasoite tuo. Se kutistuu enemmän kuivuessaan, mutta mitä konkreettisia etuja sillä on?SBH sanoi:
siis. hienotasoitteella saat pois asioita, joita saatat nähdä valon loisteessa. saat ylimääräisen sileän pinnan. useimmiten keskitasoite riittää.Karl_Pedal sanoi:Kyllä, tasaisuus on yksi parametri, mutta sitten on olemassa erilaisia hienorakeisia tasoitteita. Kuvittelen, että kahden kerroksen jälkeen raekokojen ero on merkityksetön, joten olen hieman epävarma siitä, mikä on hienorakeisen tasoitteen tarkoitus. Se kutistuu enemmän kuivuessaan, mutta mitkä ovat sen ilmeiset edut?
Besserwisser
· Hallands Län
· 859 viestiä
Nyt olen päässyt jonkin matkan eteenpäin tässä ja minulla on pohdinta tästä viistovalosta. Mielestäni on vaikeaa saada hyviä varjoja, kun tasoite ja kipsi ovat harmaita ja ruskeita yhdistettynä kesäpuoliskon valoisiin iltoihin. Miten parhaiten näkisi, missä on epätasaisuutta? Pitäisikö levittää kerros valkoista pohjamaalia ennen valaisemista?
Remontoija
· Näverkajakens födelseort
· 797 viestiä
Helpoin tapa on vetää maalaus ja sitten ajaa ajovaloilla pitkin seiniä, silloin kaikki virheet tulevat esiin.
Klikkaa tästä vastataksesi