11 419 lukukertaa ·
38 vastausta
11k lukukertaa
38 vastausta
Siistiä kipsikulmia (monta)
Snailman
Jäsen
· Västra Götaland
· 5 582 viestiä
Snailman
Jäsen
- Västra Götaland
- 5 582 viestiä
https://www.bauhaus.se/skarvremsa-hornskyddstejp-tesa-papper-metall-30mx50mm.html
Onko jotain vastaavaa Bauhausissa, olen käyttänyt sellaista hieman oudoissa kulmissa, ja myös ikkunoissa, joissa on jokin kulmaprofiili (kustannussyistä). Varmista, että kitti on kunnolla koko nauhan alla, se haluaa joskus muodostaa ilmakuplia itse levyn alle.
Ne, joita käytin, olivat pahvilaatikossa, en muista ostinko krautasta vai Bauhausista, mutta Jönköpingissä moottoritien varrella. Luulen, että molemmat ketjut ovat siellä.
Käytin sitten abranetia ilman pölynimuria (laiskuus) ja minulla on maalatut seinät.
Bauhausilla näyttää olevan ilmainen toimitus juuri nyt ja puoleen hintaan nauhasta.
Onko jotain vastaavaa Bauhausissa, olen käyttänyt sellaista hieman oudoissa kulmissa, ja myös ikkunoissa, joissa on jokin kulmaprofiili (kustannussyistä). Varmista, että kitti on kunnolla koko nauhan alla, se haluaa joskus muodostaa ilmakuplia itse levyn alle.
Ne, joita käytin, olivat pahvilaatikossa, en muista ostinko krautasta vai Bauhausista, mutta Jönköpingissä moottoritien varrella. Luulen, että molemmat ketjut ovat siellä.
Käytin sitten abranetia ilman pölynimuria (laiskuus) ja minulla on maalatut seinät.
Bauhausilla näyttää olevan ilmainen toimitus juuri nyt ja puoleen hintaan nauhasta.
Viimeksi muokattu:
Meillä ei ole Bauhausia Jönköpingissä vielä, mutta K-rauta sijaitsee kuten sanot, moottoritien varrella.Snailman sanoi:[linkki]
On jotain vastaavaa Bauhausissa, olen käyttänyt sellaista hieman erikoisissa kulmissa ja myös ikkunoissa, joissa on jonkinlainen kulmaprofiili (kustannussyistä). Varmista, että kitti on kunnolla koko tässä kehitysrumassa, joskus kerros haluaa jäädä ilmajakojen alle.
Ne, joita käytin, olivat pahvilaatikossa, enkä muista, ostinko K-rauta vai Bauhausista, mutta olin Jönköpingissä moottoritien varrella. Luulen, että molemmat ketjut sijaitsevat siellä.
Käytin sitten abranettiä ilman pölynimuria (laiskuus) ja seinät ovat maalatut.
Bauhausissa näyttää tällä hetkellä olevan ilmainen toimitus ja puolet hinnasta nauhassa.
Besserwisser
· Hallands Län
· 859 viestiä
Hienoa, sitten hankitaan metalli/pahvi-nauha katolle! Oletan, että minun pitää tehdä mallipohja taittamista varten ennen kuin liimaan nauhan paikoilleen.
Nyt olen alkamassa ikkunakulmien kanssa ja huomaan, että en ole miettinyt kahden vaiheen järjestystä. Mietin kittauksen tekoa kipsilevyn ja ikkunan sekä kipsilevyn ja ikkunalaudan välissä. Pitäisikö se tehdä ennen kuin tasoitetaan vai viimeisenä?
Nyt olen alkamassa ikkunakulmien kanssa ja huomaan, että en ole miettinyt kahden vaiheen järjestystä. Mietin kittauksen tekoa kipsilevyn ja ikkunan sekä kipsilevyn ja ikkunalaudan välissä. Pitäisikö se tehdä ennen kuin tasoitetaan vai viimeisenä?
Besserwisser
· Hallands Län
· 859 viestiä
Besserwisser
· Hallands Län
· 859 viestiä
Loistavaa! Onko sinulla näkemyksiä siitä, pitäisikö minun tiivistää ikkunat ennen vai jälkeen tasoitteen levittämisen?
Besserwisser
· Hallands Län
· 859 viestiä
Nyt olen edistynyt hyvin ja minulla on siihen liittyvä kysymys: Jos aikoo päällystää koko katon microlitillä ennen maalausta, onko järkevää käyttää hienotasoitetta viimeisenä kierroksena vai voiko vain suoraan käyttää karkeaa tasoitetta?
Microlit peittää tuskin lainkaan kittiä, koska se on niin ohut. Microlitin asettaminen kattoon on pirun vaikeaa ja voi helposti näyttää rumalta. On hyvä olla melko kokenut kattoasennuksessa saadakseen sen onnistumaan.
Mutta jos olet teipannut saumat, ei ole mitään syytä säätää microlitin kanssa, sillä oletan että olet levyttänyt katon.
Mutta jos olet teipannut saumat, ei ole mitään syytä säätää microlitin kanssa, sillä oletan että olet levyttänyt katon.
Besserwisser
· Hallands Län
· 859 viestiä
Hmm, ja olen teipannut kaikki saumat vedeneristyksellä liimatulla paperiteipillä. Joten microlit on turha?
Asennettuani microlitin kattoon ensimmäistä kertaa eilen, täytyy sanoa, että se ei ole hauskaa. On vaikeaa saada saumat vastakkain (ei päällekkäin). Onnistuin kohtalaisesti, mutta en niin hyvin kuin olisin halunnut.oceanis sanoi:Microlit peittää tuskin mitään epätasaisuuksia tasoituksessa, koska se on niin ohut. Microlitin asentaminen kattoon on helvettiä ja se saattaa helposti näyttää rumalta. Pitää olla melko kokenut asentamaan kattoon saadakseen sen hyvännäköiseksi.
Mutta jos olet nauhoittanut saumat, ei ole mitään syytä kikkailla microlitin kanssa, sillä oletan, että olet kipsannut katon
Leikkaan vähän keskustelua, mutta uskoakseni myös alkuperäinen kysyjä on kiinnostunut vastauksista pohdintaani. Jos, kuten minulla, on 2 mm raot toisessa päässä ja päällekkäisyydet toisessa päässä microlit-kuvioista, mitä mieltä olette suunnitelmastani?
1 Pohjamaalaus
2 Kittaus raon kohdasta ja sitten hionta
3 Höylääminen päällekkäissauman kohdasta, tarvittaessa mahdollisesti uudelleen kittaus.
Ajatukseni on, että pohjamaalauksen jälkeen tasoitteen hiominen ja saumojen höylääminen on helpompaa, kun microlit on kovettunut maalin ansiosta. Mitä mieltä olette siitä?