Edellinen omistaja repi seinän ja teki kaaren. Haluan taas ylimääräisen huoneen.
Siellä missä nyt istun kameran kanssa pitäisi olla sohva ja 70" TV:n pitäisi roikkua seinällä.
Maailman talous on mennyt päin helvettiä ja vaikka puutavaran hinnat ovatkin hieman nousseet pandemian jälkeen, kaikki on nykyään kallista...

Mikä olisi järkevin taloudellinen lähestymistapa, kun otetaan huomioon materiaalivalinnat ja toteutus? Koska televisio tulee seinää vasten ja lapset istuvat ennemmin tai myöhemmin ylhäällä pidempään kuin minä (huoneesta, joka rakennetaan, tulee todennäköisesti minun makuuhuoneeni), haluan sen olevan mahdollisimman eristetty. Epäilen, että talon muut seinät on rakennettu tulitikkuista ja paperista...

Kaikki kaaren sisäpuolella on sumeana, jotta teidän ei tarvitse kärsiä siitä, mitä minun on siivottava lasten jäljiltä ennen kuin menen nukkumaan.
Sumea kuva huoneesta kaaren läpi, tilassa on huonekaluja ja leluja lattialla, seinällä televisio.

S Slangfil sanoi:
Edellinen omistaja repi seinän ja teki kaariston. Haluan taas yhden lisähuoneen. Siellä missä nyt istun kameran kanssa, pitäisi olla sohva ja 70" TV:n pitäisi roikkua seinällä. Maailmantalous on mennyt päin mäntyä ja vaikka puutavaran hinnat ovat hieman toipuneet pandemian jälkeen, kaikki on nykyään kallista..

Mikä olisi järkevin kulma taloudellisesti katsoen materiaalivalinnoista ja toteutuksesta? Koska TV tulee istumaan seinää vasten ja lapset tulevat ennemmin tai myöhemmin valvomaan myöhempään kuin minä (huone, joka rakennetaan, tulee todennäköisesti olemaan minun makuuhuoneeni), haluan sen olevan mahdollisimman eristetty. Muiden talon seinien epäilen olevan rakennettu tulitikusta ja paperista...

Kaikki kaariston sisäpuolella on blurrattu, jotta teidän ei tarvitse kärsiä siitä, mitä minun on siivottava lasten jäljiltä ennen kuin menen nukkumaan
[kuva]
Tuleeko seinään ovi, joka rakennetaan, vai tuleeko siitä vain kiinteä seinä ja sisäänkäynti muualta? Kaksoiskipsi äänieristää paremmin ja on halvempaa kuin osb+kipsi. Mutta jos aiot asentaa television seinälle, on hyvä miettiä, mihin se asetetaan, jotta voit laittaa korttelit ruuvattavaksi. Täytä seinä esim. kivivillalla. Osb+gipsin avulla voidaan helpottaa taulujen, yms. asennusta. Seinälle asennettu televisio johtaa ääntä viereiseen huoneeseen enemmän kuin televisio, joka seisoo televisiopenkillä.

• Tykkään
BirgitS
  • Laddar…
T Tompafix sanoi:
Ska du ha en dörr i väggen som byggs upp eller blir det bara en fast vägg och ingång via annan plats?
Dubbelgips ljudisolerar bättre och är billigare än osb+gips. Men om du ska montera en tv på väggen så är det bra att tänka ut var den ska sitta så att du kan sätta kortlingar att skruva i.
Fyll väggen med t.ex. stenull.
Osb+gips underlättar vid uppsättning av tavlor, m.m.
En väggmonterad tv kommer leda ljudet in i intilliggande rum mer än om tv:en står på en tv bänk.
Dörren är ett halvvalv där TVn hintas om till höger i den suddiga bilden, så det är lugnt.

Jag förstår att en väggmonterad TV leder ljudet mer, men det är av utrymmesmässiga skäl.. kan någon typ utan isolering i just den väggen ge ytterligare märkbar dämpning?

S Slangfil sanoi:
Ovi on puoliympyräinen kaari, jossa TV vihjaistaan oikealla suttuisessa kuvassa, joten kaikki on ok.

Ymmärrän, että seinään kiinnitetty TV johtaa ääntä enemmän, mutta se on tilansäästösyistä.. voiko jonkinlainen eristys juuri siinä seinässä antaa lisää havaittavaa vaimennusta?
Tietenkin sinun pitäisi täyttää seinä eristyksellä.
Kivivilla on hyvät ominaisuudet juuri ääneneristyksessä. Voisit myös laittaa akustiikkapaneelin tv:n taakse, mikä on nykyaikaista ja näyttää hyvältä.
Jos haluaa mennä vielä pidemmälle äänieristyksessä, on olemassa tapoja tehdä ns. ääniluokiteltu seinä. Mutta se maksaa enemmän.

• Tykkään
Appendix
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.