Olen asettamassa merenkiveä seinälle kylpyhuoneessa ja käytän Laticrete hängfix tätä varten. Huomasin kuitenkin, että laatat liukuivat alaspäin, kun otin pois saumennarun. Olenko sekoittanut väärin? Luulin, että hängfix oli niin vahva, että voisin poistaa saumennarun?

Voinko antaa saumennarun jäädä paikoilleen, kunnes laasti kovettuu, ilman että se tarttuu kiinni kiinnitykseen? Vai onko kiinnitys kovettunut tarpeeksi, että laatat eivät liukuisi, jos poistan narun muutaman tunnin kuluttua?

Kiitollinen vastauksesta.

Kuulostaa siltä, että olet sekoittanut liian löysäksi. Ei pitäisi tarvita mitään fogsnöre ollenkaan, elleivät laatat ole erittäin paksuja ja raskaita. Mutta voit ilman riskiä antaa fogsnöret jäädä paikoilleen, kunnes fix on kuivunut, ellei se ole levitetty aivan liian huolimattomasti.

Kiitos nopeasta vastauksesta jon_h. Sekoittelin säkin ohjeen mukaan. Testaan ja otan dl vähemmän per neliömetri, niin katsotaan, meneekö paremmin. Fogsnöre on nimittäin loppu... ;-)

Kuinka paksuja ovat laatat sitten? Ja millainen oli fixetin koostumus, jos onnistut kuvailemaan sanoin..?

Laatat ovat 10 x 10 joen kiviä, 1 cm paksuja. Laasti oli kuin paksua kaurapuuroa. Huomasin, että olin sekoittanut 1 litra vettä 3 kg laastiin, vaikka sen pitäisi olla 9 dl 3 kg kohti. En tiedä, tekeekö se suurta eroa. Mutta nyt olen sekoittanut oikein ja aion pian sekoittaa uudelleen, ja sitten katsotaan, toimiiko se paremmin.

Onkohan minulla ehkä liikaa laastia seinällä? Pitäisikö minun nähdä seinä siellä, missä laastikamman hampaat ovat vetäneet?

Täytyy ajaa vähän tunteella. Fixet pitäisi olla sellainen, että kun vispilän nostaa ylös, jää pieni huippu, joka hitaasti laskeutuu alas. Ei löysemmäksi, jos sen haluaa pysyvän hyvin.

Ei tarvitse vetää täysillä kammatessa, se menee itsestään. Pitäisi kuulla raapiva ääni, kun kampa raahautuu fixiä pitkin. Mikä kampakoko sinulla muuten on?

6 x 6. Aion odottaa, että kiinnityslaasti seinällä kovettuu, jotta voin ottaa saumalangat ja jatkaa...

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.