Minulla on muuri, joka kulkee koko tonttini pituudelta kadun varrella. Haluan sahata auki reiän, jotta auto voi ajaa sisään ja pysäköidä tontille. Olen ajatellut vuokrata moottorisahan ja sahata kahdesta suunnasta.

Muuri on betonia, ja minun on vaikea ennakoida, kuinka hankalaa se tulee olemaan. Reikä pitäisi olla 3 m leveä, joten oletan, että ei riitä sahata kaksi viiltoa ja yrittää kaataa muuria. Vaikka se onnistuisikin, palo joka on sahattu irti tulee olemaan liian raskas siirrettäväksi pois.

Pitäisikö minun sahata kapeita kaistaleita muurista? Miten saan poistettua jäänteet alhaalta, jos muuri murtuu maanpinnan yläpuolella?

Onko kenelläkään kokemusta tai voiko joku antaa vinkkejä?

• Pitkä betonimuuri, jossa on punainen kattotiili muurin päällä; taustalla pensaita ja puita, etualalla asfalttipinta.
Aloita kolmella pystysuoralla leikkauksella ja moukarilla. Jos ei onnistu, voit tehdä enemmän leikkauksia. Jos olet melko vahva, kannattaa panostaa 400ø terällä varustettuun leikkuriin, jolloin pääset noin 15 cm jokaiselle puolelle, mutta se painaa huomattavasti enemmän. Yläpuolelle jäävän osan voi hioa pois leikkurilla, jos olet hieman varovainen, muuten voit käyttää pientä piikkauskonetta.

Suurin ongelma, jonka näen, on saada siistit lopetukset pannuille.

• Tykkään
elnido
  • Laddar…
Ehdottomasti tyylikkäintä on vuokrata sellainen saha, joka on tarpeeksi suuri, jotta voit sahata koko muurin yhdeltä puolelta, leikkaukset näyttävät silloin parhaimmilta. Pilko muuri sopivan kokoisiksi palasiksi, jotta voit lastata ne ja kuljettaa pois. Onko mahdollista kaivaa sisäpuolelta niin, että voisit tehdä horisontaalisen leikkauksen alareunaan?

Se yleensä maksaa aika paljon vuokrata niin iso kone, tarkista firmalta, ovatko he kiinnostuneita sahaamaan muurin puolestasi ja että itse kuljetat jäänteet pois.

Kiitos vastauksesta. Ajattelin yrittää asettaa leikkauksen niin, että se sopii kokonaisen pannan kanssa, tai vaihtoehtoisesti yrittää irrottaa viimeinen ja sitten asettaa uuden tilalle.

Ehkä ei ole vaivan arvoista yrittää itse tarkemmin ajateltuna. Aion kysyä yritykseltä, mitä maksaisi sahata se alas, jos kuljetan jäänteet itse pois. Uskallanko arvata, että 5000 kruunua riittää?

On olemassa betonisahoja, jotka voidaan kiinnittää kiskoon, jotta saadaan suoria ja siistejä leikkauksia. Moottorikappaleella ei ole helppoa sahata suoraan. Husqvarnalla on saha, jota kutsutaan ringkapiksi, jossa terä ei ole kiinnitetty keskireikään, joten saadaan enemmän leikkaussyvyyttä. Etuna on myös se, että tällaisessa sahassa ei ole gyroskooppiefektiä, joten sillä on helpompi leikata. Mutta vaikeampaa löytää vuokrattavaksi.

F Fredrik_Lerum sanoi:
On betonisahoja, jotka kiinnitetään kiskoihin, jotta saa suorat siistit leikkaukset. Moottorisahoilla ei ole niin helppoa sahata suoraan. Husqvarnalla on saha nimeltään ringkap, jossa terä ei ole kiinnitetty keskireiästä, joten saavutetaan suurempi leikkaussyvyys. Etu on myös, että tällainen saha ei saa gyroskooppivaikutusta, joten leikkaus on helpompaa. Mutta todennäköisesti vaikeampi löytää vuokralle.
Kaikkien vakavasti otettavien vuokrausfirmojen pitäisi olla ringkapeja saatavilla, edellisessä paikassa, josta vuokrasimme töiden kautta, oli kaksi kappaletta.

Ringkapin kanssa täytyy kuitenkin huolehtia, että vettä on runsaasti käytössä ja on oltava vielä hieman varovaisempi, sillä se voi helposti jumittua ja rikkoutua, kun jumittuu.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.