Onko se putken alapuolella, en suosittele sitä. Onko se yläpuolella, ehkä.

Jos käy huono tuuri, se ei kiinnity ollenkaan ja jos se onnistuu, se pysyy riittävän vaikea arvioida onko se.

Muista myös, että putki _saattaa_ olla todella ohut, ja korjaus vain viivyttää väistämätöntä muutaman päivän pahimmassa tapauksessa.

Jos se on paikassa, jota tarkistetaan usein, se ei ole suurempi riski, mutta piilossa ollessaan se on todellakin huono juttu, myös hitsauskin on epäedullista, ellei sitä voida tarkastaa.

Jos olet epävarma, konsultoi putkiasentajaa. Todella tyhmää saada vesivahinkoja säästääkseen muutaman tonnin, ja lisäksi vakuutusyhtiöt saattavat uhkailla nyrkillä, jos ne saavat tietää syyn.

v-g sanoi:
Jos se on putken alareunassa, en suosittele sitä. Yläpuolella ehkä.

Jos on huonoa onnea, se ei kiinnity ollenkaan, ja vaikka onnistuisikin, se voi olla tarpeeksi vaikea arvioida se kuitenkin.

Muista myös, että putki _voi_ olla ohuttakin ja korjaaminen on vain tapa lykätä väistämätöntä muutamalla päivällä pahimmassa tapauksessa.

Jos se on paikassa, jota tarkistetaan usein, ei ole suurempaa vaaraa, mutta piilotettuna se on todella aj aj, jopa hitsaus on huonoa, jos sitä ei voi tarkastaa.

Jos olet epävarma, konsultoi putkimies. Todella tyhmää saada vesivahinkoja säästääkseen muutaman tuhannen ja vakuutusyhtiöt saattavat myös heiluttaa nyrkkiä, jos he saavat tietää syyn.
Olen kirjoittanut asunnoyhtiölleni useita sähköposteja tästä ja kysynyt, kuka on vastuussa putkenkappaleesta keittiössäni, soitin myös vakuutusyhtiöön. Kukaan ei osaa sanoa minulle, kuka vastaa keittiöni putkenkappaleesta. Uskomatonta, meillä on kaikki lait, mutta kukaan ei tiedä. Yhtiöni vastasi vain "sinun olisi pitänyt havaita halkeama keittiön remontin aikana ja näemme, että halkeama on vanha". Halkeamaa oli mahdotonta nähdä aiemmin, se oli, kun maalasin putken valkoiseksi, kun se tuli näkyviin, ennen sitä putki oli ruosteenvärinen ja karkea. Nyt, 2 vuoden jälkeen, se näyttää siltä kuin ruskea hartsimainen aine oozaisi halkeamasta, määrältään kuin sinappi makkaralla.

Vakuutusyhtiö sanoo, että olen vakuutettu, jos se vuotaa, mutta minä haluan korjata putken ennen onnettomuutta enkä saa mitään tukea keneltäkään, minun täytyy siis odottaa, kunnes se vuotaa. En myöskään halua, että seuraava omistaja vaatii minulta rahaa, jos hän saa vuodon myöhemmin.

Haluaisin mielelläni sahata putken ja vaihtaa sen itse, mutta ongelmana on, että se on vaikeassa paikassa, ja minun täytyy repiä pois keittiökaappi, työtaso ja hanat melko äskettäin remontoidussa keittiössäni, se ehkä onnistuu, jos jaksan. Jos en pääse käsiksi kaapin alle, mikä on vaikeaa, ainakin sahaamisen kannalta. Hmmmm...

Ikävää, että tilanne on tällainen. Mutta jos se paranee niin vähän kuin sanot, ei ole hätää. Voisin mieluummin pitää sen tarkkailun alla ja ilmoittaa yhdistykselle, ettet aio tehdä mitään asialle, koska he eivät pysty antamaan selvää vastausta. Näen suuren riskin siinä, että kaikki menee pieleen, jos alat itse korjata. Putkiasentajalla on ainakin vastuuvakuutus, joka kattaa vahingot.

Jos et pääse siihen käsiksi, voin suositella tyyppiä dremel tai multimaster. Clasohlssonilla on lisävarustesetti heidän cotechille (dremelin kiinaversio), jossa on mukana paljon ohuita katkaisulaikkoja. Nämä tekevät hyvin kapean leikkuun (noin 1 mm) ja joustoslangan avulla pääsee useimpiin paikkoihin.

Mahdollisen myynnin yhteydessä voit vain kertoa, miten asiat ovat, ja ostajien on otettava se huomioon. Mutta jos se, kuten sanot, on ollut siinä kaksi vuotta, se voi aivan yhtä hyvin kestää vielä 10 vuotta. En usko, että se vaikuttaa paljon enempää kuin muutaman tonnin mahdolliseen myyntiin.

Jos olet oikein ovela, voit asettaa suppilon ja letkun, joka johtaa lattialle tai sopivaan paikkaan, jotta näet heti, kun "pamahtaa".

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.