Minulla on ulko-ovi, joka ottaa kiinni karmiin kohdassa, johon osoitan ruuvimeisselillä...
Miten saan sen kallistumaan vähemmän?

Olen kokeillut löysätä kaikki 4 ruuvia ja koettanut säätää säätöruuveja, mutta ne olivat täysin jumissa.
 
  • Ytterovi aukeaa hieman ja ottaa kiinni karmiin, henkilö osoittaa ongelmakohtaa ruuvimeisselillä etualalla.
  • Karmiin painuva oven saranatappi, jonka ympärillä useita ruuveja. Kuvassa näkyy saranan metalliosa, johon viitataan säädön vuoksi.
E
Onko karmissa mitään karmskruvar? Yleensä siinä on muovisia suojakorkkeja, jotka peittävät nämä. Yritä siinä tapauksessa säätää karmens saranapuolta ulos kahden ylimmän ruuvin avulla. Nämä säädetään T-avaimella tai karmhylsa.
 
L
Se ei ole ruuvit, joihin sinun pitäisi puuttua! Saranoita täytyy suunnata hieman, tärkeintä on saada käsiisi sopiva saranoiden suuntaaja juuri sinun saranoillesi. Menetelmä on siis irrottaa ovi ja aluksi suunnata ylintä ja keskimmäistä saranan osaa hieman, riittää suunnata vain karmiin kuuluvaa osaa. Tee erittäin pieniä säätöjä ja kokeile välillä. On normaalia, että saranat kuluvat raskaammilla ovilla.
 
A A-O sanoi:
Minulla on ulko-ovi, joka osuu karmiin, missä osoitan ruuvimeisselillä...
Miten minun pitäisi tehdä, jotta se kallistuisi vähemmän?

Olen kokeillut löysätä kaikki 4 ruuvia ja kokeillut kiristää säätöruuveja, mutta ne olivat täysin jumissa
Kun säädät kahta ylimmäistä karmiruuvea (Ne kammissa olevien muovitulppien takana) saranapuolella, ongelma ratkeaa. Tarvitset T-avaimen tai karmiavain ja ruuvinvääntimen.
 
Kyllä löytyy!

pitäisikö minun ruuvata ne sisään vai ulos saranapuolelta?
 
L Lenza sanoi:
Ei ole ruuvit, joita sinun pitäisi tarkistaa! Saranat täytyy suunnata hieman, tärkeää on saada sopiva saranansäätäjä juuri sinun saranallesi. Menetelmä on siis irrottaa ovilevy ja aluksi säätää hieman ylintä ja keskimmäistä saranaa, riittää, että suunnittelet sen osan, joka kuuluu karmiin. Tee erittäin pieniä säätöjä ja kokeile välillä. On normaalia, että saranat kuluvat raskaammilla ovilla.
Ovi asennettiin 2 kuukautta sitten, joten kyse ei ole kulumisesta, se on varmaan vain asettunut vähän :-)
 
E
A A-O sanoi:
Japp det finns det!

ska jag skruva dom in eller ut på gångjärnssidan?
Karmi tulee siirtää ulospäin seinää kohti, ei ovea kohti. Muistaakseni se tarkoittaa vastapäivään ruuveista.
 
  • Tykkään
Mannfelt
  • Laddar…
E epw sanoi:
Karmen tulee siirtää seinää kohti eikä ovea kohti. Mielestäni se tarkoittaa, että ruuvit liikkuvat vastapäivään.
Käytä hyllyn puolta, jossa on suuri reikä, jotta et kierrä ruuvia ulos vaan säädät vain karmen
 
  • Tykkään
A-O
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.