52 854 lukukertaa ·
185 vastausta
53k lukukertaa
185 vastausta
ristimitta huone...ei vielä täsmää?
Ei, mutta se helpottaa ja näyttää parhaalta, jos reunanauha on kaunis symmetrinen kehys kalanruotomallille.falkn sanoi:
Jos reunus on 20 tai 21 cm, se ei näy, mutta jos kalanruotokuvio reunusten sisällä on erilainen esimerkiksi oikeassa ja vasemmassa kulmassa, se on räikeä.
Jos reunuksella ei ole suoria puolia, on vaikeampaa saada reunusta asettumaan siististi.
Reunus ja lista voidaan asettaa eri tavoin. Vähän inspiraatiota
http://www.stombergs.se/downloads/produktblad/monsterguide_massiv%20kortstav.pdf
TS, aloita huoneen keskiviivasta kun piirrät suorakulmion, johon kalanruotokuvio asetetaan.

Nyt ei ole paluuta😖
Olen nyt ottanut keskikohdan jokaista seinää kohden ja tehnyt merkinnän, sitten mittasin 2 cm siitä ja asetin laserin... Aion liimata ja naulata ensimmäisen aurauskepin nyt... Jotta voin jatkaa huomenna nopeasti, toivottavasti olen ajatellut oikein ja että siitä tulee hyvä.
olen nyt asettanut, ensimmäisen uran, ja yhden rivin, olen liimannut ja naulannut sen, mutta pohdin vähän, voiko liimaamisen jättää väliin nyt? vai pitääkö jatkaa,falkn sanoi:
se on niin pirun klenoittelevaa ja hankalaa, että ajattelen, että on 1000 kertaa helpompaa vain naulata, nyt ensimmäinen ura on paikoillaan, joten en voi liikuttaa niitä, joten nyt se on mitä on...
t.
Täytyy mennä ostamaan 40 mm huomenna ja käyttää sitä sen sijaan... Mukava päästä ilman liimaa, onhan se aika hidasta ja vie paljon enemmän aikaa.falkn sanoi:
Tulen ostamaan ison ämpärin pakkelia sitten... Jokin on pielessä, ja ensimmäinen aura on liimattu... En tiedä miten se voi mennä pieleen, kun ensimmäinen sauva aurassa on laitettu 1 päivä aikaisemmin, liimalla. Joten ei se ole voinut siirtyä... Paljon pakkelia ja iso matto, niin se ratkaistaan
mutta nyt on kokeiltu, ja tiedetään, että siihen ei kykene. Tavallinen klikkaus lienee parempi minulle.
arneri68 sanoi:

Siinä näet, se on ensimmäinen aura, vaikuttaa siltä, että keppi ei ole 100 %, joten kun laitan sen kepin, puuttuu muutama mm, mikä seuraa mukana koko matkan
Kun ensimmäinen aura, siinä tapauksessa se keppi on hieman liian pitkä, mikä tarkoittaa, että en voi saada niitä täysin yhteen,
Ei jätetä paljon tilaa huolimattomuudelle. Ehkä sinun olisi pitänyt jättää liima väliin? Nauloilla tai ruuveilla on hieman säätövaraa, vaikka laudat ovat paikoillaan. Kun saat ensimmäisen uriin, ovat muut paljon helpompia.
Kenen kautta olet ostanut stavarna? Se voi tietysti olla hieman pituuksissa vaihtelua. Joskus jouduin vaihtamaan staven, jos se oli pidempi kuin muut (yleensä se aiheuttaa ongelmia). Juuri kun ensimmäistä plogea tehdään, ei voi hypätä sellaisten rakojen yli ilman seurauksia. Kuinka paljon mielestäsi pitäisi vaihtaa?
Yksi vaihtoehto on ottaa sänksågen ja sahata stave pituussuunnassa niin, että ne ovat yhtä paljon. Sitten jyrsintä uudella uralla käsijyrsimellä. Tein myös joskus näin, kun se lähti karkuun epätasaisen alustan vuoksi.
Yksi vaihtoehto on ottaa sänksågen ja sahata stave pituussuunnassa niin, että ne ovat yhtä paljon. Sitten jyrsintä uudella uralla käsijyrsimellä. Tein myös joskus näin, kun se lähti karkuun epätasaisen alustan vuoksi.