Traume sanoi:
HaHA huomasin, että tein ajatusvirheen :D pitäis olla 3x3 ei 3x2
Been there, done that. Mutta minun tapauksessani unohdin pi:n, kun joku kysyi putken tilavuutta :rolleyes:

falkn sanoi:
Sinun ei tarvitse olla 90 asteen kulmia kalanruotokuvioon. Mittaa kehyksesi ja listasi seinästä, älä unohda liikuntavaraa noin 6 mm. Piirrä tämä alustaan ja sitten vedä keskiviiva huoneeseen, jonka mukaan laitat. Kokeile ensin viivasi mukaan, jotta et saa liian pieniä paloja listakalvon alussa.
mutta huone ei ole täysin suora, se eroaa hieman... tiedän että laatta ottaa vastaan, ero ei ole kovin suuri,

Niin tein ensin.

mittasin laattaa seinästä, ja sitten molempien puolien välinen mitta jaettu 2:lla ja sitten tein viivan siihen.

mutta haluan 90, koska olen ajatellut tehdä viisteet sekä listassa että laatassa, kulmiin. joten minun täytyy olla "suorat", jotta ne linjautuvat lattian ja kulmien ympärille.

Riippuu kuinka paljon se on, jos se on paljon, niin lista on eri kokoinen sen sijaan, ja ei haittaa, jos joudut leikkaamaan 44 astetta 45 sijasta esim.

Traume sanoi:
Riippuu siitä, kuinka paljon sitä on, jos sitä on paljon, niin lista muuttuu vastaavasti eri kokoiseksi, eikä haittaa, jos leikkaat 44 astetta sen sijaan, että leikkaisit esimerkiksi 45 astetta.
tosi niin kauan kuin saat sen näyttämään oikealta kulmassa, niin se on ihan rauhallista...

joten toisin sanoen, onko liian vaikeaa tehdä tällainen mittaus, kun en ymmärrä, vaan tehdä klassinen ja mitata seinästä ympäri.

sanotaan, että yksi seinä on 2500 mm ja toinen on 2450 mm... pitäisikö minun käyttää näitä mittoja ja jakaa ne kahteen osaan. sitten lattialaudat asetetaan vinosti, ajattelen, että se ehkä näkyy, kun listat ja vastaavat tulevat paikalleen.

tai miten tämä pitäisi ratkaista?

jos pitääkin ajatella uudestaan nyt, niin voin nopeasti pitää nuo siniset viivat, ne eivät pidä paikkaansa 100% mutta koska minun pitää kuitenkin leikata ympäri, jotta voin jyrsiä, niin tulen kuitenkin tarvitsemaan uusinta mittauksen, kun lattia on paikallaan.

mutta kysymys onkin miten teen keskiviivojen kanssa
SEINÄ A = 3248mm
SEINÄ B = 3262mm
ero 14mm

niin pienellä diff voit ottaa sen frisenistä

Traume sanoi:
med så liten diff kan du väl ta det på frisen

SEINÄ A=3248mm
SEINÄ B = 3262mm

Mutta pitäisikö minun vain jakaa nämä kaksi? Vai tasata
Ja mitata esim. seinä À: 1624mm
Seinä b: 1631
Ja sitten vetää viiva näiden mittojen väliin?

Eli, lista ja listaband asetetaan samalla etäisyydellä seinästä koko huoneen ympäri. Se, mikä jää keskelle, on paikka, johon asetat kalanruotomallin. Jos huoneessa ei ole 90-asteisia kulmia, sillä ei ole väliä. Se ei koskaan tule näkymään. Jos haluat sitten jiirata listan, voit tietysti tehdä niin, mutta se on mielestäni turhaa ja ei näytä paremmalta. Sen sijaan jiiraan aina listabanden, mutta jos sinulla ei ole 90 astetta, sinun tarvitsee vain jiirata enemmän tai vähemmän kuin 45.

falkn sanoi:
Eli, koriste- ja lista-nauha asetetaan samalla etäisyydellä seinästä koko huoneen ympäri. Se mikä jää keskelle, on se, mihin asettelet kalanruotomallisi. Jos huoneessa ei ole 90 asteen kulmia, sillä ei ole väliä. Se ei myöskään koskaan näy. Jos haluat sitten sahata koristeen jiiriin, voit tietysti tehdä sen, mutta mielestäni se on ylimääräistä eikä tee siitä kauniimpaa. Sen sijaan teen aina listanuohoiluille jiirin, mutta jos sinulla ei ole 90 astetta, sinun on vain sahattava hieman enemmän tai vähemmän kuin 45.
Okei, mutta aloitan nyt tekemällä nuo linjat, jotka olen tehnyt, ne eivät ole 100% tarkkoja, mutta sillä ei ole merkitystä. Koska kuitenkin joudun tekemään uudet viivat, kun minun on poistettava ylimääräinen ympäriltä.

Mutta miten ratkaisenn keskiviivan sitten? Jos katsot viestini hieman ylempänä, siellä on mitat jne.

Siis keskilinjalla ei ole myöskään merkitystä. Tärkeää on, että yrität määrittää viivan suunnan. Mieluiten tämän pitäisi olla rinnakkainen kahden sivun kanssa, mutta jos tämä ei onnistu, valitse yksi yksinkertaisuuden vuoksi. Toisella puolella siitä tulee mitä tulee. Tämä ei ole mitään, mitä ajattelee tai huomaa, kun lattia on valmis. Jos viiva on huoneen keskellä tai ei, ei myöskään ole merkitystä. Pyrin yleensä sovittamaan sen niin, että saat mahdollisimman suuret palat kohtaamisessa listan kanssa. Tulet joka tapauksessa saamaan useita paloja leveyteen ja jos sinulla on kohtaaminen tarkalleen huoneen keskellä tai 3-4 cm toiselle puolelle, se ei myöskään ole mitään, mitä huomaa. Katso kuva alla. Aloitat sitten latomaan lattiaa keskilinjan mukaan, on tärkeää pitää tämä viiva ja varmistaa, että kulma palojen välillä on aina 90 astetta. Muuten sinulle tulee ongelmia lattian kokoamisessa myöhemmin.

Huoneen pohjapiirros, jossa on merkitty keskiviiva ja kaksi viivaa, nimetty A ja B, kohtisuorassa keskiviivaan.

falkn sanoi:
Siis keskiviivalla ei ole myöskään merkitystä. Tärkeintä on, että yrität määrittää viivan suunnan. Tämä pitäisi mieluiten olla rinnakkainen kahden sivun kanssa, mutta jos tämä ei ole mahdollista, valitse yksi yksinkertaisuuden vuoksi. Toisella puolella tulee sitten mitä tulee. Tämä ei ole mitään, mitä mietitään tai huomataan, kun lattia on valmis. Onko viiva huoneen keskellä vai ei, ei myöskään ole väliä. Yritän yleensä sovittaa tämän niin, että saadaan mahdollisimman suuria paloja listan kanssa kohdattaessa. Sinulle tulee kuitenkin useita rakoja leveyteen nähden, ja onko sinulla kohtaaminen huoneen keskellä vai 3-4 cm toiselle puolelle, ei myöskään ole mitään, mitä ajattelet. Katso alla oleva kuva. Aloitat sitten raon asettamisen keskiviivan jälkeen, on tärkeää pitää tämä linja ja varmistaa niin, että kulma palojen välillä on aina 90 astetta. Muuten sinulla tulee ongelmia saada lattia kasaan myöhemmin.

[kuva]
Olen saanut vihjeitä, että mitataan keskikohta, sitten siirretään kaikki 2 cm saadakseen cc molemmilla säleillä, kun laitetaan vain keskelle tulee cc yhdelle säleelle. Ja saadaksesi sen suunnilleen suoraksi, on mukavaa olla keskiviiva kontrolloida vastaan. Joten jotain täytyy mitata. Mutta mikä minun pitäisi seurata. Mutta luulen, että tulen asettamaan kaiken vinossa, mittaamaan keskikohdan molemmilta puolilta, ja asettaa se hieman vinossa.

Helpoin tapa on tehdä vain viiva ja sitten ostaa iso kaakelilaatta, esimerkiksi 60x60 cm. Aseta se viistoon keskiviivallesi, aseta ensin sauvat tätä laattaa vasten. Tällöin noudatat sekä keskilinjaa että saat 90 asteen kulman sauvojen välille.

Yksi vinkki on seurata Bråkiksen tekemiä opetusvideoita Byggahus-sivustolla. Olen asentanut tällä menetelmällä yhteensä 5 pintaa ja se toimii erittäin hyvin.

falkn sanoi:
Yksinkertaisinta on vain tehdä viiva, sitten ostat suuren kaakelilaatan, kuten 60x60 cm. Aseta se viistoon keskiviivallesi, aseta ensin tikut tätä laattaa vasten. Silloin seuraat sekä keskilinjaa että saavutat 90 asteen kulman tikkuihin.

Vinkki on seurata Bråkis:n tekemiä opetusvideoita Byggahus:ssa. Olen tehnyt viisi pintaa tällä menetelmällä ja se toimii erittäin hyvin.

Joo, katsottu monia kertoja.

Mutta se on… Pitääkö minun lähteä keskeltä molemmilta puolilta ja vain laittaa? Tuleeko se silloin hieman vinoon,?

Vai ottaako vain saman mittan molemmilta puolilta ja laittaa?

Riittää, että on yksi viiva. Katso kuva. Tasakäsikuvio, jossa on viisto viiva kulmassa neljän suorakulmaisen palkin yli.

falkn sanoi:
Riittää yksi viiva. Katso kuva.[kuva]
Ja, samaa mieltä, tiedän kuinka se pitää laittaa cc:ksi,

Mutta miten minun pitäisi mitata?

Onhan kaksi vaihtoehtoa

1. Mitata puoliväli molemmilta seiniltä, siis
Laittaa se vähän

2. Ottaa mitta esim. seinästä A ja tehdä sama seinälle B

Kumpi näistä on oikein?

Jotta se on samanlainen listan vieressä!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.