Hei! Onko jollakin vinkkejä, miten porata 22 mm reikä seinän läpi ilman, että pora imee eristeen ja kerää sen palloksi poran ympärille? Seinä on paneeli-ilmarako-tuulenohjauskalvo-195+45+45 mm eristys+OSB+kipsilevy. Pieni naurettava ongelma, mutta kun porasin ilmanvaihtoreiän reikäsahalla, pystyin laittamaan käden sisään ja ottamaan roska ulos!
Mutta miten 22 mm reiän kanssa!
Miten se tehdään? Tuskin ensimmäinen kerta, kun joku asentaa ulkovalaisimen! En tiedä, onko tämä oikea foorumi, mutta kokeillaan täällä!

Käytin keskitysporakone, kun teimme reikiä markiisin narulle, sujui hyvin. Kuitenkin suosittelisin 18 tai 20 mm ja vetäisin flexröret jakorasia ja valaisimen väliin.

kanonvallen kanonvallen sanoi:
Käytimme keskiporaa, kun teimme reiän markiisinauhalla, toimi hyvin. Kuitenkin suosittelisin 18 tai 20 mm ja vedä suojaputkea kytkentärasian ja valaisimen välillä
Joo, aion vetää putken seinän läpi. Ongelma on, että kun poraan, pora "imee" paljon eristysmateriaalia, jolloin siitä tulee kuin "pallo", joka jää poraan! Kun porasin venttiileitä varten, onnistuin saamaan "pallon" ulos venttiilin suuresta reiästä.

Paras vastaus

G Grumsgrums sanoi:
Hei! Onko kenelläkään vinkkejä kuinka porata 22 mm reikä seinän läpi ilman, että pora imee eristettä ja muuttuu palloksi poran päähän?
Täysin testaamaton idea, mutta jos löydät putken, jonka sisähalkaisija on noin 22 mm, voit ehkä porata hieman suuremman reiän "sopivasta" päästä, ujuttaa/työntää putken eristeen läpi toiselle puolelle ja sitten porata viimeisen osan "putken sisällä" 22 mm:llä.

• Tykkään
Grumsgrums
  • Laddar…
G Grumsgrums sanoi:
Ja, minä aion vetää putken seinän läpi. Ongelma on, että kun poraan, pora "imee" paljon eristettä, joten siitä tulee kuin "pallo" porassa! Kun porasin venttiilejä varten, onnistuin saamaan "pallon" ulos venttiilin suuresta aukosta.
Onko suuri ongelma, että eristettä tulee hieman ulos? Ei voi olla kovin paljon. Olisin vain jatkanut keskiporalla :)

• Tykkään
Ulltand ja 1 muu
  • Laddar…
Olen porannut useita reikiä eristetyn julkisivun läpi ilman, että eristys olisi pyöräytynyt palloksi. En usko, että sitä ongelmaa on.

• Tykkään
surris ja 3 muuta
  • Laddar…
useless useless sanoi:
Olen porannut useita reikiä eristetyn julkisivun läpi ilman, että eristys olisi kääriytynyt poran ympärille. En usko, että se ongelma on olemassa.
Ei, juuri niin ajattelin...

useless useless sanoi:
Olen porannut useita reikiä eristetystä julkisivusta ilman, että eriste olisi kietoutunut poran ympärille palloksi. En usko, että sitä ongelmaa on olemassa.
Ok! Jos ongelmaa ei ole, sinun ei tarvitse vastata. Minun helvetin eriste muuttui kuitenkin palloksi poran ympärille!!

Ok. Sitten olen oppinut jotain uutta.

Kiitos kaikista "tips"! Lopetan ja teen kuten Alfredo tippsade minulle!

J
G Grumsgrums sanoi:
Ok! Jos ongelmaa ei ole, sinun ei tarvitse vastata. Minun helvetin eriste meni palloksi poran ympärille kuitenkin!!
ero reikäsahan ja poran välillä ehkä? En ole myöskään kokenut "pallo-ongelmaa" poratessa eristeeseen...

G Grumsgrums sanoi:
Kiitos kaikista "vinkeistä"! Lopetan ja teen kuten Alfredo minulle vinkkasi!
Anteeksi, ehkä myöhäinen vastaus mutta...
Miksi niin iso reikä?
Eikö reiän pitäisi olla vain niin, että voit vetää noin 8 mm halkaisijaltaan sähkökaapelin lampulle?

• Tykkään
BengtH
  • Laddar…
KnockOnWood KnockOnWood sanoi:
Anteeksi, ehkä myöhäinen vastaus mutta...
Miksi niin suuri reikä?
Eikö reiän pitäisi vain olla sellainen, että pystyt työntämään ulos sähkökaapelin, jonka halkaisija on ehkä 8 mm lampulle?
On sama ongelma riippumatta halkaisijasta! Löysin vastauksen toiselta forumilta. Joka toimi! Poraa vain levyjen läpi, sitten työnnä eristeen läpi ilman poraamista! Sitten poraa paneelin läpi! Toimi!! Haluan vp-putken seinän läpi!

Viimeksi muokattu:
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.