10 550 lukukertaa ·
6 vastausta
11k lukukertaa
6 vastausta
Reikä kipsin ja höyrysulkukalvon läpi, vain kittiä?
Olen poistanut vanhoja gipsplugg ja haluan paklata kaikki reiät uudestaan.
Haasteena on, että jotkut rei'istä ovat ulkoseinissä, joissa on höyrynsulkumuovi (muovikalvo) kipsilevyjen ulkopuolella, ja siinäkin on reiät plugien jälkeen.
Pitääkö minun yrittää laittaa silikonia tai vastaavaa ensin ja sitten paklata vai voinko vain paklata ja olla iloinen?
Pasta, jota yleensä käytän, on tavallista hiekka-pastaa.
Haasteena on, että jotkut rei'istä ovat ulkoseinissä, joissa on höyrynsulkumuovi (muovikalvo) kipsilevyjen ulkopuolella, ja siinäkin on reiät plugien jälkeen.
Pitääkö minun yrittää laittaa silikonia tai vastaavaa ensin ja sitten paklata vai voinko vain paklata ja olla iloinen?
Pasta, jota yleensä käytän, on tavallista hiekka-pastaa.
Ajatuksena oli olla täyttämättä reikiä kokonaan silikonilla, vaan ensin painaa silikonia niin, että se tiivistää olemassa olevaa höyrysulkua vasten (eli niin, että höyrysulun reikä peittyy) ja sitten täyttää reiän loput osat tasoitteella.
Nyt siihen tuli sanotusti uretaania, joten jäljelle jää ylimääräisen poistaminen yms, jotta voin täyttää viimeisen osan tasoitteella.
Toivottavasti uretaani kelpaa höyrysuluksi.
Nyt siihen tuli sanotusti uretaania, joten jäljelle jää ylimääräisen poistaminen yms, jotta voin täyttää viimeisen osan tasoitteella.
Toivottavasti uretaani kelpaa höyrysuluksi.
Olen samaa mieltä, milloin höyrynsulku on oikeasti loppuun käytetty. Katso vain sähkö-/puhelinpistorasioiden ympärille, kuinka monessa rakennuksessa ei ole noudatettu valmistajien ohjeita (teippi yms.)
Höyrynsulku estää ilman (höyryn) pääsemästä kylmempiin osiin ja estää kosteuden kondensoitumisen seinän sisälle, mutta tämä ei tapahdu mielivaltaisesti vaan siellä, missä ilma pääsee läpi. Jos sinulla on hyvä höyrynsulku, sinun tulee ylläpitää sitä.
Höyrynsulku estää ilman (höyryn) pääsemästä kylmempiin osiin ja estää kosteuden kondensoitumisen seinän sisälle, mutta tämä ei tapahdu mielivaltaisesti vaan siellä, missä ilma pääsee läpi. Jos sinulla on hyvä höyrynsulku, sinun tulee ylläpitää sitä.
Klikkaa tästä vastataksesi